Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان ایرانی با پایش آب صنعتی، از رسوب این دستگاه‌ها جلوگیری کرده و عمر دستگاه را افزایش می‌دهد.

مجید حجت، مدیر فنی شرکت دانش بنیان آبریزان، در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، در خصوص فعالیت این شرکت دانش بنیان گفت: ما به همراه یک تیم متخصص در حوزه پایش آب‌های صنعتی فعالیت می‌کنیم و در پارک علم و فناوری تهران مستقر هستیم و بزرگترین افتخار ما این است که تنها محلول اینهیبیتور (Inhibitor) جهان که خاصیت آنتی اسکالانت و خاصیت آنتی کروژن دارد، را تولید کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت افزود: بیش از ۱۵۰ نوع محصول دراین شرکت دانش بنیان تولید می‌شود که در زمینه‌های پتروشیمی، صنایع فولاد، ساختمان‌های بلند مرتبه، هتل‌ها و بیمارستان‌ها در خصوص پایش آب صنعتی ارائه می‌کنیم که البته در حال حاضر بسیاری از این بخش‌ها از محصولات فناورانه ما استفاده می‌کنند.

مدیر فنی این شرکت دانش بنیان درخصوص محصول جدید و مشتری این شرکت در حوزه پایش آب‌های صنعتی، تصریح کرد: با کمک فن بازار ملی ایران با شرکت گل گهر سیرجان رایزنی‌هایی شد و در نهایت برای استفاده از محصول ضد خوردگی و ضد رسوب با این صنعت بزرگ کشور توافق‌نامه‌ای امضا کردیم.

وی درباره محصولات دانش بنیان این شرکت گفت: تمام فرمول‌های آن در خود شرکت و توسط دانشمندان ایرانی انجام می‌شود؛ ما تلاش می‌کنیم نسبت به نوع تجهیزاتی که در صنایع مختلف استفاده می‌شود، محصولات را فرموله کرده و به آن‌ها ارائه کنیم. در واقع ما یک فرمول مشخص نداریم که آن را برای همه صنایع تجویز کنیم بلکه متناسب با نوع فعالیت و دستگاه‌های مورد استفاده فرمول جدیدی ارائه می‌کنیم.

این فعال فناوری در خصوص محصول توافق شده با این صنعت بزرگ کشور گفت: محصولی که ما با تلاش شبکه ملی فن بازر کشور ارائه کرده‌ایم در حوزه پایش آب صنعتی است در حوزه کولینگ تاور (cooling tower) و تجهیزات صنعتی است.

حجت در پاسخ به این سوال که علت اهمیت پایش آب صنعتی در صنایع مختلف چیست؟ تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین مسائلی مطرح در صنایع بحث رسوب است که متاسفانه مقدار زیادی از تخریب‌ها و از بین رفتن تجهیزات به واسطه این رسوب‌هایی است که در سیستم‌ها ایجاد می‌شود، که ما با فرموله کردن مواد و پایش آب مقدار زیادی ذخیره انرژی در صنعت مورد نظر داشته و راندمان کاری و طول عمر دستگاه‌ها را در سیستم بالا می‌بریم.

وی با تاکید بر اینکه اگر از این محلول از لحظه اول طراحی استفاده شود قطعاً به نقطه صفر طراحی می‌رسیم، خاطرنشان کرد: اگر در هر دستگاه صنعتی که با آب صنعتی کار می‌کند از محلول‌های ضدخوردگی استفاده شود کلاً بحث حذف رسوب از سیستم‌های صنعتی پیش می‌آید، اما از آنجا که در حال حاضر بعد از ارائه کار محلول اضافه می‌شود توانسته‌ایم بخش زیادی از این رسوب‌ها را از بین ببریم.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانش‌بنیان‌ها در بزرگترین نمایشگاه پزشکی جنوب شرق آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید مجتبی قدمگاهی مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی را یکی از برنامه‌های سازمان در راستای کمک به توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان برشمرد و افزود: حضور در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی با سه مدل اعزام، حضور مستقل و برپایی پاویون است و نمایشگاه حوزه سلامت جنوب شرق آسیا به صورت برپایی پاویون ملی ایران حمایت و برگزار می‌شود.

وی بیست و چهارمین دوره نمایشگاه پزشکی و دارویی جنوب شرق آسیا را مهمترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت در جنوب شرق آسیا و کشورهای “آسه آن” (مالزی، سنگاپور، اندونزی، تایلند، فیلیپین و برونئی) دانست و خاطرنشان کرد: نمایشگاه مذکور از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ماه جاری (۱۷ تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ ) در مرکز نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین المللی کوالالامپور مالزی برگزار شد.

قدمگاهی افزود: این رویداد فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان و صادر کنندگان با کیفیت ایرانی در زمینه تجهیزات و ملزومات پزشکی و محصولات و فرآورده های دارویی فراهم می آورد تا در بازار مهم جنوب شرق آسیا حضور یافته و از مزایای تجاری آن بهره مند شوند.

به گفته او، تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی‎، صنایع دارویی و فرآورده‌های دارویی انسانی و مکمل‌ها‎، بیمارستان سازی و تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی و ساخت اتاق تمیز‎، فرآورده‌های آرایشی بهداشتی و تجهیزات زیبایی و تجهیزات توانبخشی و فیزیوتراپی از جمله محورهای فعالیت این نمایشگاه است.

کد خبر 6081016 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در بزرگترین نمایشگاه پزشکی آسیا
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در بزرگترین نمایشگاه پزشکی جنوب شرق آسیا
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه پزشکی و دارویی جنوب شرق آسیا
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است