Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@07:50:22 GMT

پمپئو در تلاش برای ایران‌هراسی به مغرب سفر کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۳۳۶۱

پمپئو در تلاش برای ایران‌هراسی به مغرب سفر کرد

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در ادامه تلاش‌های خود برای اجرای پروژه ایران‌هراسی به کشور مغرب سفر و با مقام‌های این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، پمپئو در سفر به مغرب با "سعدالدین العثمانی" رئیس دولت، "عبداللطیف الحموشی" مدیرکل امنیت ملی و "ناصر بوریطه" وزیر امور خارجه و همکاری آفریقا مغرب دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا در خصوص آنچه که تهدیدهای ایران و همپیمانانش خوانده، با مقام‌های مغربی مذاکره و در رابطه با تلاش هایی که برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه از جمله شمال و غرب آفریقا صورت گرفته، با آن‌ها صحبت کرده است.

این گزارش می افزاید: دو طرف در خصوص همکاری‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه مغرب در گفت وگو با پمپئو، با اشاره به چالش های امنیتی در منطقه ساحل آفریقا، تأکید کرد که این چالش ها به افزایش پدیده تروریسم و جنایت های سازمان یافته ارتباط دارد که ثبات و توسعه در این منطقه را تهدید می کند.

منطقه ساحل در شمال آفریقا از اقیانوس اطلس تا دریای سرخ، کشیده شده‌ است و مناطقی از (از غرب به شرق) شمال سنگال، جنوب موریتانی، مرکز مالی، جنوب الجزیره و نیجر، مرکز چاد، جنوب سودان، شمال سودان جنوبی و اریتره را در بر می‌گیرد.

گروه‌های تروریستی منطقه ساحل آفریقا، شمال کشور مالی را مأمن خود قرار داده و از این ناحیه حملاتی را علیه کشورهای مختلف سازماندهی کرده‌اند.

شمال مالی در سال ۲۰۱۲ میلادی به طور موقت به دست شبه‌ نظامیان افراطی افتاد. خشونت‌ های شبه‌نظامیان به کشورهای نیجر و بورکینافاسو نیز سرریز کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان

به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب: "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در عشق‌آباد، روز پنجشنبه و در محل وزارت خارجه این کشور مورد استقبال "رشید مردوف" معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر خارجه ترکمنستان قرار گرفت.

 وزیر خارجه ایران پیش از این با رئیس‌جمهور و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان دیدار کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج _ قزوین
  • وضعیت جاده‌ها/ ترافیک سنگین در محور چالوس
  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • الجزیره : قطب جنوب چه اهمیتی دارد و چرا قدرت های جهانی از جمله ایران برای حضور در این قطب تلاش می‌کنند؟ (فیلم)
  • ویدیو/ کدام جریان‌ها از ترامپ‌هراسی سود می‌برند؟
  • ترافیک سنگین در تمامی محورهای شمالی کشور
  • یونیسف: آتش‌بس غزه باید حقیقی باشد تا به تاریک‌ترین فصل‌های بشریت پایان دهد