Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@00:40:43 GMT

خود درمانی در آنفلوانزا ممنوع

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۳۳۷۹

جانبخش مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هر سال این بیماری در آبان ماه شایع می‌شد، اما امسال از اوایل مهر شاهد شیوع آن در ایران و اغلب کشورهای دنیا بودیم به طوری که اکنون در دوره اوج شیوع و همه‌گیری آن قرار داریم و حداقل تا ۲ هفته آینده همه گیری آن ادامه دارد.

اخبار اجتماعی-او گفت : پس از گذر از فاز اول این بیماری حدود دو ماه آینده وارد فاز دوم این بیماری خواهیم شد که باید تمام امکانات لازم در این خصوص فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانبخش افزود : ویروس آنفلوانزا یک ویروس غیر قابل پیش بینی است و امسال شدت بیماری و طول دوره بیماری آن از سال‌های گذشته بیشتر است. به نظر می‌رسد این روزها ویروس بیماری آنفلوانزا به علت تغییرات ژنتیکی، مقداری قوی‌تر و تهاجمی‌تر شده است.

او افزود : مهمترین ویروسی که امسال عامل مرگ در کشور بوده ویروس H۱N۱ است که بیش از نیمی از موارد مرگ این بیماری به این ویروس مربوط است و ویروس آنفلوانزا H۳N۲ نیز با میزان کمتر دومین ویروس شایع در بین افراد مبتلا در کشور است.

جانبخش گفت : علایم این بیماری با سرماخوردگی شباهت‌های زیادی دارد و به طور دقیق نمی‌توان علایم مجزایی برای آنفلوانزا ذکر کرد، اما تب، درد عضلانی، اسکلتی و تهوع و استفراغ در بین افراد مشکوک به آنفلوانزا مشاهده شده است.

او افزود : بهترین روش پیشگیری از بروز آنفلوانزا توجه به تغذیه و استفاده ازلبنیات و سبزیجات در برنامه غذایی، رعایت اصول بهداشت فردی مانند شستن مداوم دست‌ها با صابون و آب گرم و استفاده از تهویه هوا در محیط‌های بسته، اجتناب از خودتجویزی و استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک و کورتن و تزریق واکسن در زمان مناسب است .

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آنفلوانزا آنفلوانزا ایران دانشگاه علوم پزشکی خود درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بنر اموات در دهدشت ممنوع است

شهردار دهدشت از ممنوع بودن نصب بنر اموات در سطح معابر شهری خبر داد و گفت: با همکاری نیروی انتظامی هرگونه بنر اموات در شهر جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، خسرو دیدار، شهردار دهدشت، امروز _جمعه، سی‌ویکم فروردین_ در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: با توجه به شکایات جمع زیادی از مردم به نصب بنرهای با ابعاد بزرگ و تعداد زیاد در سطح شهر دهدشت اطلاع‌رسانی‌ها در مورد فوت اموات تنها از طریق فضای مجازی و نصب بنر در محل دفن اموات یا در کنار درب خانه صاحب عزا باشد.

وی افزود: براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی نصب بنر اموات در سطح شهر و خیابان‌های اصلی ممنوع و فقط در ابعاد محدود در محل دفن اموات و درب منزل صاحبان مصیبت امکان نصب وجود دارد.

شهردار دهدشت گفت: از اردیبهشت شهرداری دهدشت با همکاری نیروی انتظامی هرگونه بنر که خلاف قانون در ورودی‌های دهدشت نصب شود جمع‌آوری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: براساس قانون صنوف داربست فلزی در شهرستان کهگیلویه، اجازه نصب بنر بزرگ و کوچک اموات در سطح شهر، ورودی‌ها، چهارراه‌ها و اماکن تردد عمومی شهر دهدشت را ندارند.

کد خبر 745957

دیگر خبرها

  • تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • نصب بنر اموات در دهدشت ممنوع است
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند