Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@09:44:20 GMT

چرا مغز در زمستان تنبل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۳۵۱۰

چرا مغز در زمستان تنبل می‌شود؟

به گزارش اقتصادآنلاین، واقعیت این است که مغز در زمستان از عملکرد خوب خود خودداری می کند ، بنابراین اغلب در کار و عملکرد مغز مشکلاتی به وجود می آید. 

محققان ، بر روی 3500 بیمار از آمریکا ، فرانسه و کانادا را تجزیه و تحلیل فوق را انجام دادند ، برخی از این افراد به بیماری آلزایمر مبتلا بودند.

این آزمایش به دانشمندان نشان داد که بهترین دوره برای عملکرد مغز در پایان تابستان و آغاز پاییز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که در این زمان فرد مقدار زیادی میوه مصرف می کند ، مغز نیز برای کار به نور خورشید نیاز دارد ، متأسفانه همه این موارد در زمستان وجود ندارد و موجب کارآیی کم مغز می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تحقیقات موسسه بلنووستی، پیش از این ، دانشمندان دانشگاه هلسینکی (فنلاند) در پی یک مطالعه مشخص نموده اند که استفاده از آنتی‌بیوتیک ها خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش می دهد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلزایمر زمستان مغز متابولیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟

آبله، بیماری که تنها در قرن بیستم باعث مرگ ۵۰۰ میلیون نفر در جهان شد، تنها بیماری انسانی است که ریشه‌کن شده است.

به گزارش ایسنا، با این حال، یک گزارش جدید با عنوان «وضعیت مقابله با آبله در آینده» از آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی (NASEM) استدلال می‌کند که ایالات متحده و جامعه جهانی باید برای بازگشت آبله آماده شوند.

بر اساس داده‌های این گزارش، آبله ممکن است از راه‌های مختلف به جامعه جهانی بازگردد و شیوع یابد. این گزارش همچنین بیان می‌کند آماده‌سازی در برابر بازگشت آبله و به منظور جلوگیری از گسترش سایر بیماری‌های ناشی از ویروس‌ها در یک خانواده مانند ویروس ام پاکس (آبله میمونی) که در سال ۲۰۲۲ شیوع جهانی پیدا کرد و همچنان نیز یک نگرانی بهداشتی است، کلیدی است.

به گفته متخصصان، واکسن‌ها و دارو‌های آبله نیز اثربخشی و پتانسیل‌هایی را برای پیشگیری و درمان آبله میمونی و سایر ویروس‌ها در خانواده ویروس آبله دارند و این نیز به نوبه خود دلیل مهم دیگری است که ما باید به تحقیق در مورد ویروس‌های آبله ادامه دهیم و اقدامات متقابل پزشکی از جمله راه‌های تشخیص و واکسن‌ها را توسعه دهیم.

حتی یک مورد شیوع آبله یک مسئله جهانی بزرگ خواهد بود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم. دانشمندان و متخصصان پزشکی همچنین باید بدانند که علائم آبله بسیار شبیه به بیماری‌هایی مانند آبله میمونی است که اخیراً شایع شده است. اگر شیوع آبله وجود داشته باشد، باید سریعاً آن را تشخیص دهیم.

آخرین نمونه طبیعی ویروس آبله در اکتبر ۱۹۷۷ تشخیص داده شد و سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کن کردن بیماری را با انجام عمل پیشگیری آبله‌کوبی «از سطح زمین» در ۱۹۸۰ تأیید و آن را به تنها بیماری انسانی ریشه کن شده تبدیل کرد.

دیگر خبرها

  • پل طبیعت قرمز می‌شود
  • جان باختن بیش از یک هزار تن بر اثر بیماری های عفونی در افغانستان
  • انتقاد خضریان به گزارش عملکرد وزیر آموزش و پرورش
  • بانک ایران زمین بانکی برای زیان | هر سال بدتر از پارسال!
  • نمایشگاهی بزرگ برای خالق مجسمه‌های خال‌دار
  • نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • بازماندگان کووید شدید ماه‌ها بعد با مشکلات سلامتی مواجه می شوند
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته