Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@16:32:33 GMT

اجرای طرح توان افزایی در پلدختر

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۳۵۷۶

اجرای طرح توان افزایی در پلدختر

مدرس کارگاه و فعال حوزه مسایل و آسیب های اجتماعی درحاشیه برگزاری این کارگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی ، در جوامع محلی طرحی ملی است که ازسوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری جهت اجرا به استان ها ابلاغ شده است.

اردشیر بهرامی افزود: دراین کارگاه که به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان و با تلاش موسسه همراهان توسعه زاگرس در پلدختر برگزارشد، تسهیلگران سازمان‌های مردم‌نهاد با روش‌های نوین ارتقا تاب‌آوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: تسهیلگران پس از فراگیری این آموزش ها ، با حضور در شهرها وروستاهای پلدخترو معمولان به عنوان مناطق هدف به آموزش توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی یا افزایش قدرت مقابله با مشکلات و بازیابی توان خود پس از صدمات احتمالی می پردازند.

مدرس کارگاه و فعال حوزه مسائل و آسیب های اجتماعی گفت :مسایل و خلا هایی که باعث ایجادشرایط چالش زا و آسیب زا در اجتماع می شوند را می توان با آموزش تاب آوری  و گفت و گو به مسیر توسعه اجتماعی ریل گذاری کرد.

وی افزود: این کارگاه در راستای آموزش های تخصصی برای مداخلات وپیشگیری از مسائل ومشکلاتی مانند جلوگیری از خشونت وخودکشی برگزارشد که در برخی از مناطق کشور به ویژه غرب وجنوب غرب ایران این گونه آسیب ها بیشتر وجود دارد.

بهرامی یادآورشد: با توجه به بحران سیل و آسیب های روانی پسا سیل به مددکاران ،روان شناسان و تصویرگران فعال، آموزش های لازم جهت چگونگی مداخله و جلوگیری از بروز یکسری آسیب های اجتماعی در خانواده و اجتماع روستایی در این کارگاه آموزش داده شد.

وی افزود: این آموزش ها کاربردی و براساس کتاب  فرهنگ، توسعه و خودکشی در ایران ، به تالیف خودم   با رجوع به تکنیک هایی که به صورت عملیاتی و تجربی  انجام شده و با مشورت فعالان اجتماعی می باشد که می تواند به این افراد جهت جلوگیری از آسیب ها کمک کند.

 مدرس کارگاه و فعال حوزه مسائل و آسیب های اجتماعی ، هدف از برگزاری این کارگاه را افزایش فهم درست پدیده ها و مسایل اجتماعی دانست و گفت: تسهیل گران می توانند براساس این آموزش ها با شناخت درست از آسیب ها  در مراحل بعدی بر اساس مهارت ها و توانمندی ها با  مداخله ، بخشی از سلامت و آرامش روان به جامعه هدف و تحت تاثیر سیل انتقال دهند.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان آسیب های اجتماعی جامعه خانواده زنان مردم نهاد زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، محمد آیینی با بیان اینکه حمایت از زنان سرپرست خانوار موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود گفت: این دوره به صورت رایگان ابتدا در کرج و سپس در شهرهای دیگر استان برگزار می شود.
محمد آئینی با اشاره به برگزاری این دوره با هماهنگی دفتر امور زنان خانواده استانداری البرز، گفت: برگزاری این دوره به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که تحقق آن نیازمند مشارکت همه بخش‌ها اعم از نهاد‌های دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی است.
مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: در این دوره آموزش های لازم در حوزه مشاغل خانگی، دریافت مجوزهای استاندارد، توسعه مشاغل خانگی، کار آفرینی به متقاضیان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  •  ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از ۴۴ هزار نفر در گرگان