Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@23:04:11 GMT

تیس پرچمدار توسعه شهرهای جدید در سواحل مُکران

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۳۶۱۲

تیس پرچمدار توسعه شهرهای جدید در سواحل مُکران

معاون وزیر راه با بیان این‌که "تیس" پرچمدار توسعه شهرهای جدید ایران در سواحل مکران است،گفت:در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب گنج پنهان منطقه مُکران از حالت بالقوه به بالفعل در می‌آید. ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حبیب‌الله طاهرخانی در آیین آغاز عملیات اجرایی شهر جدید "تیس" سیستان و بلوچستان در سواحل مکران با اشاره به اینکه حدود 17 سال است که شرکت جدیدی احداث نکرده‌ایم، اظهار کرد: شرکت عمران شهر جدید تیس با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی در دولت و اخذ ساختار آن به‌زودی با دیدگاه‌ها و رویکردهای جدید شروع به کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بخشی از شهر جدید تیس به مساحت 60 هکتار و اعتبار 70 میلیارد تومان، این عملیات را آغاز احداث شهر جدید تیس خواهد خواند و افزود: پس از سه دهه تجربه ایجاد شهرهای جدید و همچنین تجربیات جهانی اخیر توسعه شهرهای جدید، «تیس» را  پرچمدار نسل نو شهرهای جدید در کشور خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در نسل اول شهرهای جدید سیاست اجرایی ما بر فروش زمین بود و این اشتباه اولی بود انجام دادیم؛ فروش زمین به شکل‌گیری تکه‌تکه شهرها و تاخیر در اجرای سیاست‌ها منجر شد؛ در شهر جدید تیس اساس کار بر مبنای ارائه محصول نهایی که محله‌سازی و شهرسازی خواهد بود، گذاشته‌ایم و اینگونه کار را پیش خواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای تأسیس این شهر جدید، هیچ رویکردی به کسب درآمد نخواهیم داشت، تصریح کرد: در سال‌های نخست باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد؛ سایر شهرهای جدید به‌عنوان شرکا و همکاران برای فعال کردن ظرفیت در این شهر جدید فعال خواهند شد.رعایت اصول توسعه پایدار شهری، انسان‌محوری در احداث شهر، هوشمندی، صرفه‌جویی در مصرف منابع به‌خصوص با کمبود آب در این منطقه و استفاده از انرژی‌های نو از دیگر موضوعاتی است که در طراحی شهر جدید و برنامه‌های اجرایی و عملیاتی آن مد نظر قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران در توضیح اصل سوم ایجاد نسل نو شهرهای جدید نیز با بیان اینکه به‌هیچ‌وجه بنا نیست این شهر خوابگاهی و تامین‌کننده اسکان و مکان‌های قعالیتی شهرهای مجاور باشد، گفت: خوداتکایی و داشتن پایه اقتصادی از رویکردهای اصلی در تأسیس این نسل از شهرها خواهد بود؛ پایه اقتصادی شهر جدید تیس نیز گردشگری خواهد بود و سعی میکنیم همزمان با توسعه فعالیتهای مسکونی توسعه فعالیت‌های گردشگری را مدنظر قرار دهیم و موضوع اسکان با اشتغال شهر همزمان شکل بگیرد و پیش رود.

طاهرخانی با بیان این‌که انتفاع جامعه محلی اصل دیگری است که در توسعه بزرگ تیس دنبال خواهد شد ،‌اضافه کرد:هیچ طرح و برنامه اجرایی و عملیاتی را بدون پیوست اجتماعی که مستلزم لحاظ اولویت‌ها، دیدگاه‌ها و منافع محلی باشد پیش نخواهیم برد. معتقدیم که هدف نهایی این طرح باید به ارتقای شرایط زندگی و اقتصادی ساکنان این محدوده منجر شود.

وی محیط زیست را موضوع مهم دیگری در احداث نسل نو شهرهای جدید از جمله تیس برشمرد و ادامه داد: محیط زیست این محدوده شرایط بسیار حساس و شکننده‌ای دارد و بسیار با ارزش است؛ از این‌رو تلاش می‌کنیم در همه طرح‌ها و برنامه‌هایی که اجرا می‌کنیم، این موضوع مورد توجه خواهد بود تا ضمن برخورد عاقلانه، حداقل مداخلات را در این محیط داشته باشیم و دریا و ساحل این منطقه را به نحو مناسب در اختیار ساکنان و گردشگران قرار دهیم که این مهم نیز از اولویت‌های ما خواهد بود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، در مرحله اول 300 هکتار از اراضی منطقه آماده‌سازی می‌شود که طراحی‌های تفصیلی آن آماده‌سازی شده است.

وی تاکید کرد: با حمایت‌های ملی و محلی به نحو مناسب این طرح اجرا شده و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب گنج پنهان منطقه مکران از حالت بالقوه به بالفعل در می‌آید.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت راه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با اشاره به تدوین سند چشم انداز توسعه حمل و نقل، گفت: سند چشم انداز توسعه حمل و نقل استان گلستان با ابلاغ استاندار اجرایی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ، عادل مصدقی ظهر امروز در جمع مدیران استانی با اشاره به نهایی شدن مراحل اولیه آغاز سند چشم‌انداز توسعه استان، اظهار داشت: این سند با ابلاغ چارت‌های تفصیلی آن توسط استاندار، رسمیت  یافته و پیاده‌سازی آن با مشارکت خصوصی و دولتی با افق 1404 آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان افزود: سند چشم‌انداز توسعه حمل و نقل از جمله 30 سند توسعه‌ای استان گلستان است که در قالب برنامه‌هایی بلند مدت که به‌طور فصلی اجرا خواهد شد، تنظیم و تدوین و در آن بر استفاده از منابع موجود و خلاقیت‌های سازمانی تاکید شده است.

وی با بیان اینکه محور اصلی و کلیدی این سند؛ ترانزیت بین‌المللی است، تصریح کرد: مگا پروژه کریدور شمال به جنوب، جاده نفت و مسیر ترانزیتی اینچه برون از مهمترین محورهای دیده شده در این سند برای توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین‌الملل در سطوح ملی و استانی است.

مصدقی ادامه داد: زنجیره ترانزیت، ساخت و ساختمان، گردشگری و سایر ذی‌نفعان سازمانی بخش‌های خصوصی و دولتی به‌طور مجزا و تلفیقی در این سند دیده شده‌اند.

رشد 54 درصدی ترانزیت استان گلستان

وی بیان کرد: مبنا و اولویت‌های سازمانی این سند، افزایش درآمدهای سرانه، اشتغال‌زایی و رفع فقر اقتصادی و فرهنگی استان با توسعه فعالیت‌های حمل و نقلی در بخش های خصوصی و دولتی است.

مصدقی ادامه داد: رشد 54 درصدی ترانزیت استان در چند سال اخیر، استفاده از این پهنه جغرافیایی کشور را در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و  توسعه فعالیت‌های ترانزیتی؛ این طلای نوین هزاره سوم در حوزه کسب و کار؛ به‌عنوان بازاری بین‌المللی فراهم کرده تا خرید و فروش  و صدور کالاها و خدمات را بهتر از گذشته در این بخش مهم اقتصادی محقق کند.

وی با بیان اینکه تدوین سندهای جامع توسعه یکی از سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است، گفت: سهم 12 درصدی ترانزیت موجود به توسط بخش خصوصی بخصوص در ترانزیت های ورودی؛ زنجیره‌ای را در این سند فراهم ساخته تا همه حلقه‌های تولید و فعالیت‌های اقتصادی برای خدمات‌دهی موثرتر فراهم شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان یادآورشد: برای رسیدن به مقاصد نهایی و برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌های سند توسعه حمل و نقل؛ همراهی سازمان‌ها و نهادهای خصوصی و اتحادیه‌ها و شرکت‌ها و انجمن‌های خصوصی و دولتی و مشاورین؛ به گونه‌ای تنظیم و تدوین شده  که با پیاده‌سازی این چشم‌انداز، شکاف‌های موجود مدیریتی بین حوزه اختیار و مسئولیت تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/581/

دیگر خبرها

  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • خبر خوش برای طرفداران شیائومی/ اطلاعات بیشتری از پرچمدار ردمی لو رفت!
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم