Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین مجمع دموکراسی بالی با عنوان مردم سالاری و فراگیری( دخیل نمودن همه بازیگران جامعه) با حضور ۹۰ نماینده از کشورهای مختلف و ١٠ سازمان بین‌المللی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دوازدهمین نشست مجمع دموکراسی بالی روز پنجشنبه ۱۴ آذر با شرکت وزرا و معاونین امور خارجه، سفرای کشورهای مختلف و محمد آزاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران  در جزیره بالی با ۴ موضوعیت آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

موضوعات مورد بحث دوازدهمین اجلاس بالی در بخش دولتی شامل حرکت به سوی جامعه فراگیر ، بخش اجتماعات مدنی با موضوعیت خیزش انحصارگرایی و افول دموکراسی، بخش جوانان با موضوعیت جوانان و مردم سالاری دیجیتال فراگیر و در بخش آخر موضوع فراگیری اقتصاد انجام پذیرفت.


 ابتکار اجلاس دموکراسی بالی در سال ۲۰۰۸  به دست آقای سوسیلو بامبانگ یودیونو، رئیس جمهور پیشین اندونزی در راستای ارتقاء همکاری‌های صلح و مردم سالاری نه تنها در منطقه بلکه به صورت جهانی صورت گرفت.


 جلسه افتتاحیه دوازدهمین مجمع دموکراسی، توسط وزیر امور خارجه اندونزی ، خانم رتنو مارسودی انجام پذیرفت و در سخنرانی افتتاحیه، وی ضمن برشمردن ارتباط مستقیم فراگیری و دموکراسی ابراز کرد: هنگامی مردم سالاری به غایت مطلوب خود نیل خواهد کرد که  در مسیر فراگیر بودن گام بردارد.

 

وی در ادامه گفت: دموکراسی به خودی خود هدف نیست بلکه وسیله ای برای رسیدن به هدف، که همان صلح پایدار است، می باشد در همین راستا ثبات یک کشور با فراگیری بیشتر و آزادی رابطه مستقیم دارد.

 

وی از مشارکت سیاسی زنان نیز یاد کرد و افزود مشارکت سیاسی زنان نقش مهمی در دموکراسی فراگیر ایفا می کند. 

 

مارسودی اذعان داشت: حضور همه اقشار مختلف جامعه می بایست با اعتماد سازی و دوری از هرگونه سیاست زدگی باشد و این مشارکت می بایست در راستای القای امید در جامعه و ایجاد رشد و جامع گرایی باشد. در جلسه وزرایی نکاتی به مانند کثرت گرایی در عین احترام به فرهنگ بومی، توجه به ویژگی های خاص جوامع( هوشمندی محلی) و دسترسی آسان به منابع جهت فراگیری اقتصادی مطرح وتاکید گردید که بهره گیری سیاسی و ابزاری از دموکراسی منتج به بی ثباتی، عدم صلح و بهروزی خواهد گشت.


وزرای خارجه استرالیا، کنیا ، نامیبیا، تیمور شرقی، جزایر سلیمان، وزیر مشاور در امور خارجه قطر، و معاون وزیرامور خارجه مالزی در این نشست حضور داشتند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس انتخابات مسجد انتخابات مجلس سفیر ایران در اندونزی ایران و اندونزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ ملی‌پوش والیبال ایران به اندونزی!

به گزارش "ورزش سه"، آرمین افشین‌فر بازیکن فصل گذشته جیزره بلدیه اسپور ترکیه که فصل خوبی را با این تیم پشت سر گذاشت و به تیم ملی والیبال ایران نیز دعوت شد، با عقد قراردادی راهی یکی از تیم‌های اندونزی شد.

لیگ والیبال باشگاهی اندونزی که چند سالی است رونق گرفته حالا با خریدهای خوبی که باشگاه‌های آن انجام داده‌اند از چند روز دیگر آغاز خواهد شد که هر دیدار تماشگران فراوانی را به سالن می‌کشاند.

آرمین افشین‌فر توانایی بازی کردن در دو پست دریافت کننده و قطر پاسور دارد و می‌تواند به ستاره این تیم و لیگ تبدیل شود. البته او تنها ایرانی حاضر در این لیگ نیست و پوریا یلی و محمدرضا بیک راهی این کشور شده‌اند. همچنین احمد مساجدی سرمربی جاکارتا استین بین در این لیگ خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد
  • کوچ ملی‌پوش والیبال ایران به اندونزی!
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان