Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمدی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از متقاضیان دریافت کمک های بازسازی، با وجود تذکرات مکرر، تا کنون برای انجام مراحل اداری مراجعه ای نداشته اند.

وی گفت: سهم استان در توزیع کمک های بلاعوض، هزار فقره، کمتر از تسهیلات بازسازی است و به همین لحاظ، افرادی که در مراجعه تاخیر کنند، از دریافت آن محروم می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از سیل و بارندگی های امسال، پرداخت ۶ هزار و ۴۵۰ فقره تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده خراسان شمالی مصوب شد.

محمدی با بیان اینکه ۸۳ درصد از معرفی شدگان موفق به عقد قرارداد شده اند، اظهار داشت: تا کنون ۶ هزار و ۵۰۳ فقره پرونده به بانک معرفی شده که پنج هزار و ۳۵۶ فقره منجر به انعقاد قرارداد شده است.

وی تصریح کرد: چهار هزار و ۱۷۰ واحد در مرحله پی‌کنی، سه هزار و ۴۶۵ واحد در مرحله اجرای پی‌ریزی، ۲ هزار و ۵۹۹ واحد در مرحله اجرای اسکلت و هزار و ۲۳۱ واحد در مرحله اجرای سقف است.

محمدی با بیان اینکه تا کنون ۵۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۶ هزار و ۵۱۹ نفر پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: هزار و ۶۰۰ فقره کمک معیشتی، ۲ هزار و ۷۵۱ فقره اجاره بها و ۲ هزار و ۱۶۸ فقره تسهیلات بازسازی به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی درباره توزیع سیمان رایگان بین سیل‌زدگان استان، گفت: تاکنون ۱۹ هزار و ۵۲۱ تن سیمان، معادل ۳۹۰ هزار و ۴۳۴ پاکت برای سرعت دادن به بازسازی مناطق خسارت دیده، بین سیل‌زگان توزیع شده است.  

بر اساس این گزارش، به هر واحد روستایی که نیاز به بازسازی پیدا کرده، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تعلق می گیرد و برای بازسازی هر واحد شهری نیز ۵۰۰ میلیون ریال وام و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض داده می شود، همچنین خسارت دیدگان از سیل، ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال وام بانکی برای جبران خسارت های معیشتی دریافت می کنند.

نرخ تسهیلات در نقاط روستایی ۴ و در شهرها ۵ درصد تعیین شده است.

بر اساس این گزارش اکنون بیش از ۱۰۰ هزار خانوار در مناطق روستایی خراسان شمالی سکونت دارند که مسکن بیش از نیمی از آنان مقاوم سازی شده است.

برچسب‌ها خسارت سیل بنياد مسكن انقلاب اسلامی مناطق سیل زده توسعه روستایی خراسان شمالی بازسازی منازل مسکونی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل بنياد مسكن انقلاب اسلامی مناطق سیل زده توسعه روستایی خراسان شمالی بازسازی منازل مسکونی خسارت سیل بنياد مسكن انقلاب اسلامی مناطق سیل زده توسعه روستایی خراسان شمالی بازسازی منازل مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل

تین نیوز

بارش های بهاری در شهر جهانی یزد پیامدهای متعددی از جمله آبگرفتگی واحدهای مسکونی، گرفتار شدن خودروهای عبوری و فرونشست برخی خیابان ها را به همراه داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، بعد از افتضاح مدیریتی سیل قبلی در استان یزد، شهرداری یک پروژه چند میلیارد تومانی با هدف مدیریت سیل در شهر و عدم تکرار فاجعه قبلی اجرا کرد.

ماه ها مردم عملیات عمرانی شهر را تحمل کردند اما باران امشب که در مقایسه با سیل قبلی بسیار کمتر است مجداد شهر را در تسخیر خود درآورده و کمتر معبری است که آبگرفتگی نامتوازن نداشته باشد.

از دیگر پیامدهای این بارش فرونشست زیرگذر میدان امام حسین واقع در هسته مرکزی شهر یزد و فرونشست زمین در بخشی از خیابان شهید رجایی بوده و موجب تغییر بخشی از مسیر های اتوبوس شهری پایانه دولت آباد شده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد سه واحد مسکونی در ابراهیم آباد و ۲ واحد هم در ده جمال شهرستان بهاباد دچار آسیب شدند.

محمدعلی ملک زاده افزود: همچنین جاده چوپانان، دربید، هامانه و کنجکوه به علت روان آب مسدود است و امکان تردد وجود ندارد و چندین خودرو در مسیر اردکان به علت سیلاب گرفتار شدند.

وی از جاری شدن سیل در اکثر رودخانه ها و مسیرهای منتهی به مناطق مختلف به خصوص در روستاها خبر داد و ادامه داد: شهروندان از ترددهای بیجا و غیر ضرور پرهیز کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!
  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی