Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@12:56:44 GMT

اعتصاب فرانسه وارد دومین روز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۳۸۱۸

اعتصاب فرانسه وارد دومین روز شد

اعتصابی که حمل و نقل عمومی در فرانسه را فلج کرده و مدارس سراسر این کشور را به حالت تعطیل درآورد از امروز جمعه وارد دومین روز خود شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اتحادیه‌های کارگری و کارمندی گفته‌اند آماده‌اند اعتصاب را تا زمان عقب‌نشینی «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه از طرح خود برای اصلاح قوانین بازنشستگی ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این اعتصابات، ماکرون ۴۱ ساله را در برابر اتحادیه‌هایی قرار می‌دهد که معتقدند او قصد دارد امتیازات شغلی مربوط به کارگران را حذف کند.

نتیجه کار به این بستگی دارد که کدام طرف مناقشه زودتر عقب‌نشینی کند: اتحادیه‌ها که نگرانند در صورت طولانی شدن اعتصاب فعلی حمایت عمومی را از دست بدهند یا دولت ماکرون که می‌ترسد مردم طرف اتحادیه‌ها را بگیرند و دولت را مقصر ماجرا ببینند.

خبرگزاری رویترز نوشته دولت ماکرون و بسیاری از شهروندان عادی در فرانسه ظاهراً با ادامه اعتصاب تا پایان هفته (روز یکشنبه) مشکلی ندارد، اما آن‌ها ممکن است از روز دوشنبه که این اعتراض وارد دومین هفته می‌شود نگاه متفاوتی به ماجرا داشته باشند.

رویترز نوشته کارکنان بخش حمل و نقل ریلی رأی داده‌اند اعتصاب خودشان را تا جمعه ادامه دهند؛ اتحادیه کارکنان بخش اتوبوسرانی، اما گفته اعتصاب آن‌ها تا دوشنبه ادامه خواهد داشت. سایر اتحادیه‌های تجاری قرار است روز جمعه درباره زمان ادامه اعتصاب تصمیم بگیرند.

یک کارمند ۵۰ ساله شاغل در بخش حمل و نقل پاریس گفت: «ما دست‌کم یک هفته اعتراض خواهیم کرد و آخر هفته این دولت است که عقب‌نشینی خواهد کرد.»

ماکرون معتقد است سیستم فعلی مستمری بازنشستگان بسیار پرهزینه و ناعادلانه است. او می‌گوید قصد دارد سیستمی ساده طراحی کند که در آن همه مستمری‌بگیران از حقوق برابر برخوردار باشند.

هفته گذشته نیز در ادامه موج اعتصاب‌ها در فرانسه و در اعتراض به سیاست‌های ماکرون، کشاورزان اطراف پاریس با کمک بیش از هزار تراکتور مسیر‌های منتهی به این شهر را مسدود کردند.

یک روز قبل از آن دانشجویان فرانسه نیز با برگزاری تجمعات مختلف در مراکز آموزش عالی این کشور ضمن اعتراض به سیاست‌های دولت، هشدار دادند که در صورت عدم اعطای کمک‌های مالی دولتی به دانشگاه‌ها، در روز‌های آینده اعتصاب می‌کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فرانسه اعتصاب مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژواک حمله تروریستی مسکو در پاریس

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در سفر به کاین در روز دوشنبه اعلام کرد که گروه داعش خراسان (EIK) بارها تلاش کرده است به فرانسه حمله کند.

ماکرون در بدو ورود به گویان گفت که یکی از شاخه‌های داعش «چندین تلاش» در فرانسه انجام داده است. رئیس جمهوری فرانسه گفت: «این گروه خاص در ماه‌های اخیر چندین تلاش در خاک خودمان انجام داده است.»

داعش خراسان که در سال ۲۰۱۴ در شرق افغانستان ظهور کرد، به دنبال ایجاد خلافت در افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان و ایران است.

جزئیات بیشتری در مورد این «تلاش‌ها» ارائه نشده است، اما این سخنان پس از آن بیان می‌شود که مقامات فرانسوی در ماه فوریه اعلام کردند که یک مظنون به عضویت در داعش را که قصد حمله به یک کلیسا را ​​داشت، دستگیر کرده‌اند.

ماکرون افزود: «با توجه به پیامدهای این موضوع، به‌عنوان یک اقدام احتیاطی سطح هشدار در خاک فرانسه به حداکثر خود رسیده است.»

رئیس جمهوری فرانسه در مورد حمله تروریستی مسکو در روز جمعه گذشته نیز گفت که فرانسه «همکاری بیشتر» را به روسیه پیشنهاد داده است. وی جزییاتی درباره این همکاری ارائه نکرد.

داعش خراسان مسئولیت حملات متعددی از جمله حمله به فرودگاه کابل در افغانستان در ۲۶ اوت ۲۰۲۱ که منجر به کشته شدن ۱۷۳ نفر شد را بر عهده گرفته است.

این گروه همچنین در ۳ ژانویه ۲۰۲۴ حمله انتحاری با بمب را در کرمان ایران در مراسم گرامیداشت قاسم سلیمانی انجام داد که در آن بیش از ۱۰۰ نفر کشته و حدود ۱۵۰ نفر زخمی شدند.

اما چیزی که به طور خاص فرانسه را نگران می‌کند این است که داعش خراسان در سال‌های اخیر فعالیت خود را به خارج از افغانستان گسترش داده است. این گروه در چندین طرح حمله اخیر که در چندین کشور اروپایی از جمله آلمان و فرانسه خنثی شده است، دخیل بوده است.

ماکرون تاکید کرد که فرانسه به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد و از همه ابزارهای لازم برای محافظت از مردم خود استفاده خواهد کرد.

هشدار امنیتی در فرانسه پس از حملات مسکو به بالاترین سطح رسید

به دنبال حمله تروریستی در مسکو که مسئولیت آن از سوی گروه داعش بر عهده گرفته شد، دولت فرانسه روز یکشنبه ۲۴ مارس سطح هشدار تروریستی را به «فوریت حمله» ارتقا داد.

این بالاترین سطح در سیستم هشدار سه سطحی است که در فرانسه اجرا می شود.

هدف از این اقدام افزایش هوشیاری و امنیت در برابر تهدیدات تروریستی و همچنین حفاظت از شهروندان، قلمرو و منافع فرانسه است.

برخی از اقداماتی که در پی این افزایش سطح هشدار انجام می شود عبارتند از، افزایش گشت‌های پلیس و نیروهای امنیتی، تشدید کنترل‌های امنیتی در اماکن عمومی،افزایش تدابیر امنیتی در مرزها و ارائه توصیه‌های امنیتی به شهروندان.

دولت فرانسه از مردم خواسته است تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، آن را به مقامات گزارش دهند.

 

دیگر خبرها

  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • پژواک حمله تروریستی مسکو در پاریس
  • ادعای «ماکرون» درباره تلاش داعش برای حمله به فرانسه