Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@12:19:35 GMT

نجات جان مادر باردار در چالدران از محاصره برف

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۳۹۶۲

نجات جان مادر باردار در چالدران از محاصره برف

مدیر شبکه بهداشت‌ودرمان چالدران گفت: مادر باردار اهل یکی از روستاهای این شهرستان که در برف گرفتار شده بود، با تلاش نیروهای امدادی از محاصره برف نجات یافت.

به گزارش «تابناک»، مجتبی علیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با دریافت تماس تلفنی از طریق بهورز خانه بهداشت روستای «قره‌جوران» چالدران مبنی بر وضع نامناسب مادری باردار در این روستا، تیم‌های امدادی برای کمک به این مادر دست به کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که زمان زایمان مادر باردار در این روستا فرا رسیده است ولی به دلیل بارش برف و سختی راه، امکان انتقال این فرد به بیمارستان وجود ندارد.

وی بیان کرد: در راستای کمک به این مادر باردار، اکیپ راهداری به برف‌روبی و بازگشایی راه روستا اقدام کرد و تیم سلامت مادران باردار و نوزدان شبکه بهداشت‌ودرمان چالدران در روستا حضور یافتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالدران گفت: با انجام اقدامات اولیه جهت انجام زایمان، مادر باردار به بیمارستان شهید بهشتی چالدران انتقال داده شد تا اقدامات لازم برای زایمان این مادر انجام شود.

چالدران از شهرستان‌های شمالی آذربایجان‌غربی و از مناطق سردسیر استان است که بارش برف پیش از دیگر نقاط استان در آن آغاز شده‌است؛ صدها مادر باردار ساکن در مناطق سخت‌گذر استان در سایه تلاش دست‌اندرکاران طی فصل برف و سرما از خطر مرگ رهایی می‌یابند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم روز بیمه علی اصغر پیوندی گاز مرکاپتان علی کریمی افسریه تهران معافیت مالیاتی هنرمندان فسخ قرارداد مارک ویلموتس ارومیه چالدران مادر باردار نجات تیم امدادی برف انتخابات مجلس یازدهم روز بیمه علی اصغر پیوندی گاز مرکاپتان علی کریمی افسریه تهران معافیت مالیاتی هنرمندان فسخ قرارداد مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب جان ۲ نفر را در سیستان و بلوچستان گرفت

فرماندار نیکشهر سیستان و بلوچستان گفت: پس از گذشت ۴۸ ساعت از وقوع سیلاب راه دسترسی ۱۰۰ روستا در نیکشهر همچنان مسدود است.

مجیب حسنی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: به دلیل مسدود بودن راه‌های روستایی و صعب‌العبور بودن محورها، امدادرسانی در برخی از روستاهای شهرستان نیکشهر با بالگرد انجام می‌شود.

فرماندار نیکشهر گفت: پس از گذشت 48 ساعت از سیلاب در نیکشهر به دلیل نبود ابنیه فنی و ریزش کوه راه دسترسی 100 روستا در نیکشهر مسدود است.

وی افزود: سیلاب در چندین نقطه از شهرستان به خطوط مخابراتی و خطوط انتقال برق آسیب وارد کرد که در حال حاضر بخش‌های بنت و 18 روستای دهستان چاهان در خاموشی کامل و فاقد شبکه مخابراتی هستند.

حسنی گفت: به دلیل حجم بالای خسارت‌ها در حوزه راه، برق و مخابرات ، امدادرسانی به روستاها با مشکل مواجه شده است و در کانون‌های بحرانی امدادرسانی با بالگرد انجام می‌شود.

فرماندار نیکشهر ادامه داد: در منطقه عشایری هنزم و زیردان دو نفر گرفتار سیلاب شدند که پیکر بی‌جان آنها توسط نیروهای مردمی پیدا شده است.

وی از تهدید سیلاب برای بیش از 30 روستا خبر داد و گفت : سیل بند حفاظتی 10 روستا در نیکشهر تخریب شده است و با تشدید بارش‌ها و یا سامانه جدید وضعیت این مناطق بحرانی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توزیع یک هزار و ۸۴۰ تن کود یارانه‌ای در شهرستان چالدران در سال ۱۴۰۲
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • سیلاب جان ۲ نفر را در سیستان و بلوچستان گرفت
  • برگزاری میز خدمت فرماندار چالدران با جامعه هدف بهزیستی
  • نجات جان مادر باردار گرفتار در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • ۲۱ روستای چابهار در محاصره سیل و گرگروها
  • تاکنون ۶ هزار مادر فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند
  • فوت ۱۵ کردستانی در حوادث کار
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید