Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با آستان قدس رضوی درراستای کمک به حوزه زیارت در ۳۰ محور هستیم.

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس صالحی در جلسه کارگروه ملی زیارت که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری در محل دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع زیارت و آستان‌های مقدس امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ(ع)، سرمایه مادی و معنوی ایران اسلامی به شمار می‌رود و باید از این ظرفیت ارزشمند به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با اشاره به اهمیت موضوع وقف و امور خیریه در بقاع متبرکه افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند با استفاده از پتانسیل‌های خود، خدمات و زیرساخت‌های بهتری برای زائرین در حوزه زیارت تعریف کند؛ در این راستا خیرین و واقفان می‌توانند به زائران معلول و بانوان زائری که سرپرست خانواده هستند، خدمت کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نیازمند ایجاد نهضت وقف و امور خیریه در حوزه زیارت هستیم، تصریح کرد: این امر مهم با کمک کارگروه ملی زیارت تحقق پیدا خواهد کرد.
صالحی با اشاره به وجود ظرفیت زائران غیر ایرانی، خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون شیعه و یک میلیارد نفر مسلمان محب اهل بیت در دنیا وجود دارد که می‌توانیم این مقدار زائر را با برنامه‌ریزی جذب کنیم.
وی در خصوص اقتصاد زیارت و وسعت فضای آن، افزود: اقدامی همچون راه‌اندازی خیابان‌های فرهنگ‌وهنر به رونق اقتصاد زیارت کمک می‌کند، به طور مثال اخیرا گذر فرهنگ و هنر مشهد در قالب ۷۰ غرفه افتتاح شد که این مهم در حوزه سوغات زائر هم تاثیرگذار است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حوزه‌های فرهنگی، هنری و دینی محور فعالیت‌های در دست اقدام این وزارتخانه است، تاکید کرد: در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با آستان قدس رضوی هستیم که در ۳۰ محور به حوزه زیارت کمک می‌کند.
در بخشی از این جلسه، تولیت آستان شاهچراغ شیراز اظهار کرد: در استان فارس جاذبه‌های گردشگری فراوانی نظیر آرامگاه حافظ، سعدی و تخت جمشید وجود دارد و نیاز است با وجود این جاذبه‌ها زمینه حضور بیشتر گردشگران را در این استان فراهم کنیم.
آیت‌الله سید علی اصفر دستغیب با اشاره به ظرفیت عظیم حرم‌های مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و آستان شاهچراغ، افزود: ظرفیت‌های موجود در این اماکن مقدسه برای پیشبرد اهداف اسلام، نظام جمهوری اسلامی ایران، تحکیم مبانی اعتقادی آحاد مردم و شکوفایی فرهنگ اسلامی امری مهم و تاثیرگذار است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صالحی آستان قدس رضوی زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره ارشاد اسلامی نیشابور گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برای ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خانگی با محوریت فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۲ نسبت به ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت  تسهیلات ویژه دولتی اقدام کرد.

علیرضا سید‌ابادی  افزود: بیان کرد: در تسهیلات تبصره ۱۶، تعداد ۳۵ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که ۳۰ نفر موفق به تشکیل پرونده و دریافت وام جمعا به مبلغ ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شدند، همچنین در تبصره ۱۸ نیز تعداد ۸ نفر از نیشابور و ۳ نفر از زبرخان و ۴ نفر از میان جلگه جمعا به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند. 
 وی با اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندانی که در پی ایجاد و یا توسعه شغل هنری خود بوده و دارای مستندات قابل قبول باشند، تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: هنرمندان برای اطلاع از لیست رشته هایی که شامل دریافت تسهیلات می شوند، نیاز است که به سامانه مشاغل خانگی رجوع کنند. 

دیگر خبرها

  • ضرورت گسترش بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور