Web Analytics Made Easy - Statcounter

انور امینی‌خواه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه ۶ هزار هکتار  از سطح زیرکشت گندم در شهرستان در حالت سبز قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل بارش کم، کشت گندم پاییزی از وضعیت مطلوب برخوردار نیست.

وی اضافه کرد: گندمکاران این شهرستان برای اراضی آبی از ارقام «میهن» و «پیشگام» و برای مزارع دیم ارقام «سرداری»، «باران»، «اوحدی»، «هما» و « آذر ۲» که در مقایسه با سایر ارقام عملکرد خوب و سازگاری بیشتری با شرایط آب و هوایی منطقه دارد، کشت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی‌خواه اضافه کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی سال‌جاری در شهرستان با کاهش میزان و پراکنش بارندگی مواجه هستیم و احتمال وارد شدن خسارت به محصولات دیم وجود دارد و در این راستا از کشاورزان درخواست شده که نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

وی افزود: تاکنون ۸۵ هکتار از اراضی زیرکشت محصولات در بوکان بیمه شده‌ که در مقایسه با حجم کشت پاییزه شهرستان بسیار کم و ناچیز است.

 وی در خصوص کود توزیعی در میان کشاورزان نیز افزود: تهیه و توزیع کودهای شیمیایی برای اراضی دیم و آبی برای سهیمه تعیین شده استان به طور کامل توزیع شده‌است.

بوکان با داشتن ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی قابل کشت یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان‌غربی است.

این شهرستان هرساله مقام نخست تولید استان را به خود اختصاص می‌دهد و به این دلیل به عنوان «انبار غله آذربایجان‌غربی» لقب گرفته است.

برچسب‌ها گندم کشاورزی بوکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم کشاورزی بوکان گندم کشاورزی بوکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب مزارع گندم به لطف باران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عزیزان افزود: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.
وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد