Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت‌الله بیگلری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مناطق شرق استان و به طور مشخص شهرستان بروجن از تابستان امسال با تنش آبی مواجه شد که این موضوع روند تامین آب شرب این مناطق را با مشکل جدی مواجه کرد.

وی ادامه داد: خشکسالی‌های یک دهه اخیر و افت شدید آب‌های زیرزمینی سبب شده است تا آبخوان سفیددشت و بروجن در وضعیت فوق بحرانی قرار گیرد و تامین آب شرب این مناطق را با چالش مواجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیگلری با بیان اینکه مشکل تامین آب شرب شهرهای بروجن و فرادنبه با حفر چاه‌های جدید به صورت موقتی برطرف شده است، تصریح کرد: با گذر از تابستان تامین آب شرب در بروجن و فرادنبه از حالت قرمز خارج شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این در حالی است که با وجود حفر ۴ چاه جدید در شهر سفیددشت، مشکل تاکنون برطرف نشده و هر چاهی که حفر می‌شود هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی آب مناسبی ندارد.

بیگلری با بیان اینکه آبرسانی با تانکر در شهر سفیددشت متوقف شده است، اظهار داشت: در تابستانی که گذشت مجبور شدیم با آبرسانی سیار مشکل آب این منطقه را برطرف کنیم.

وی، تنها راهکار رفع مشکل آب شرب شهر سفیددشت و مناطق شرقی استان را تکمیل طرح بن به بروجن عنوان کرد و افزود: این طرح قرار بود در سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد اما تاخیر در تکمیل طرح مناطق شرقی استان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان بروجن از جمله مناطقی است که در مواقع خشکسالی و کم آبی با تنش آبی مواجه می‌شود به نحوی که تامین آب این منطقه با سختی انجام می‌گیرد و مشکلاتی نظیر قطعی و یا افت فشار را برای شهروندان به وجود می‎آورد.

طرح انتقال آب بن به بروجن به طول ۱۱۶ کیلومتر در حال اجراست و  برای اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

 براساس برآوردهای صورت گرفته، تا زمان بهره‌برداری از طرح انتقال آب بن به بروجن در پایان سال ۱۳۹۹ هزینه‌های اجرای آن به ۴ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

شهرستان بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

برچسب‌ها شركت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياری بروجن آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن آبرسانی بروجن آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

مصطفی مطورزاده منتخب مردم خرمشهر در گفتگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خرمشهر با انتقاد از کمبود شدید امکانات اورژانسی در این شهرستان اظهار کرد: کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند و شهری مثل خرمشهر با این‌همه مراجعات زائر و میهمان در طول سال بمناسبت‌های مختلف، اربعین حسینی و راهیان نور تنها دو آمبولانس سالم دارد.

وی خاطرنشان کرد: گر چه تامین آمبولانس وظیفه وزارت بهداشت است اما دستگاه‌های مختلف و شرکت‌های فعال با حجم بالای تردد و نیروی انسانی همچون نفت‌وگاز اروندان و نیشکر نیز بایستی برای تامین آمبولانس به شهر کمک کنند.

مطورزاده تصریح کرد: طبق استاندارد بایستی بعد از تماس شهروند ۸ و نیم دقیقه بعد آمبولانس در محل حضور پیدا کند اما الان به دلیل کمبود آمبولانس مردم مدتها منتظر می‌مانند که غیر قابل قبول است.

وی از تماس کنفرانسی با معاون وزیر بهداشت و همچنین مدیرعامل اورژانس کشور برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: خوشبختانه علاوه بر قول تامین چند دستگاه آمبولانس در آینده، مقرر شد فعلا برای رفع موقت این مشکل دو آمبولانس بصورت امانی به خرمشهر منتقل شود تا مشکل کمبود آمبولانس در اورژانس این شهر تا حدودی مرتفع شود.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228403 برچسب‌ها سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • چهار محور در استان مسدود است
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • وضعیت نامناسب استان یزد در زمینه مجوز الکترونیکی
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند