Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@06:21:32 GMT

هزینه تکمیل مسکن مهر باز هم به دوش متقاضیان افتاد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۴۴۷۷

هزینه تکمیل مسکن مهر باز هم به دوش متقاضیان افتاد

در حالی معاون وزیر راه از افزایش وام مسکن مهر به ۴۵ میلیون تومان خبر داده که به نظر می‌رسد دولت به جز فشار بر متقاضیان راهکار دیگری برای تکمیل پروژه‌های این طرح ندارد. ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی نبیان در حاشیه سفر به بوشهر با بیان این‌که طرح ملی مسکن گامی در راستای کمک به برخورداری اقشار مختلف مردم از مسکن است که  طراحی و برنامه‌ریزی آن در سراسر کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: در این طرح اتفاقی که باید رقم بخورد  تولید و عرضه مسکن در سراسر کشور است و سهم استان و شهرستان‌ها مشخص و ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با بیان این‌که اتمام مسکن مهر دغدغه دولت است، افزود: پرونده مسکن مهر به جز آنهایی که مشکل حقوقی و پیشرفت زیر 30 درصد دارند باید تا پایان سال جاری در تمام کشور بسته شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن مهر از 40 به 45 میلیون  تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: در بحث مسکن  و با اعمال سیاستهای حمایتی به دنبال این هستیم که بتوانیم دغدغه به حق مردم در بحث خانه دار شدن را حل کنیم.

به گزارش تسنیم، طی شش سال اخیر دولت وعده‌های متعددی را برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر داده که آخرین آنها مربوط به انتهای سال جاری است. برای این کار نیز وزارت راه و شهرسازی بهترین راهکار تامین منابع مالی را افزایش تسهیلات این طرح دانسته است. در این مسیر نیز تسهیلات مسکن مهر از 25 به 50 میلیون تومان افزایش یافته است.

وام 1000میلیاردتومانی بانک مسکن برای مسکن مهر با سود 24درصد

تیرماه امسال مطابق اعلام بانک مرکزیدر جلسه 1274 شورای پول و اعتبار به ریاست همتی، رییس کل بانک مرکزی، پس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لزوم اتمام پروژه های طرح مسکن مهر تا پایان سال جاری، شورای پول و اعتبار برای ایجاد فضای رقابتی و تسریع در تعیین تکلیف پروژه های باقیمانده طرح مزبور با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر برای 200هزار واحد مسکونی موافقت کرده بود.

بر این اساس بود که وام بخشی از واحدهای مسکن مهر پردیس از 40 میلیون به 50 میلیون تومان افزایش یافت.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "مسکن مهر"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار مسکن مهر اخبار مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است

میرزایی کارشناس حوزه مسکن درخصوص راهکارهای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی گفت: در حال حاضر این شعار در بخش مسکن تنها از طریق اختصاص اراضی و پرداخت تسهیلات ساخت محقق می شود و در شرایط کنونی این طرح می تواند در قالب طرح نهضت ملی مسکن امکان پذیر شود.

وی افزود: حضور بخش خصوصی و همچنین حضور سازندگان و متقاضیان به عنوان مالکان این پروژه ها می تواند با اختصاص اراضی امکان پذیر و تسهیل شود.

او بیان کرد: دولت می تواند با واگذاری اراضی به متقاضیان و همچنین حمایت از سازندگان اجرای این طرح را تسهیل کند که نتیجه آن افزایش تولید واحدهای مسکونی و در نتیجه بهبود و ثبات بازار مسکن خواهد بود.

میرزایی یادآور شد: دولت می تواند با اجرای این اقدام گام مهمی در بهبود وضعیت بازار مسکن بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش و مشارکت های مردمی است
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • صدور اسناد تفکیکی تمام قطعات سایت ۲۱ هکتاری مسکن ملی سبزوار
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود