Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده پرداخت. تاریخ انتشار: 10:22 - 15 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۴۲۷۳

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: امروز با توجه به شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر به ویژه در نیمه غربی آن بارش را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه از اواسط امروز سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور شده و بارش‌ها آغاز می‌شود، افزود: در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف بوده و در جنوب غرب کشور نیز بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.


رفیعی با تاکید بر اینکه امروز در مناطقی از شمال شرق کشور و دامنه‌های جنوبی ارتفاعات البرز هم بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد، گفت: فردا این بارش‌ها تقویت خواهد شد و گستره بارش‌ها تمام نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد که به شکل برف و باران خواهد بود.


این کارشناس هواشناسی ادامه داد: شدت بارش‌ها روز شنبه در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد به ویژه در ارتفاعات زاگرس مرکزی داریم.


وی با بیان اینکه روز یکشنبه در اکثر مناطق کشور آسمان ابری و بارانی خواهد بود و بارش باران و برف پیش بینی می‌شود، گفت: در مناطق جنوبی کشور نیز بارش‌های رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: آسمان تهران نیمه ابری/ بارش در غرب رو به پایان است


رفیعی با تاکید بر اینکه از بعد از ظهر شنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد شد، افزود: حداکثر دما برای تهران ۱۰ درجه و کمینه دما ۵ درجه پیش بینی شده است.


وی با بیان اینکه آسمان تهران ابری و نیمه ابری پیش بینی شده است، تصریح کرد: هوای شهر تهران با میانگین شاخص ۱۲۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.


کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: شهرکرد با دمای منفی ۹ درجه خنک‌ترین و بندرعباس با دمای ۲۸ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی هواشناسی کشور باران در تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران و کاهش دما در اغلب استان‌ها/ هوای تهران صاف

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز -جمعه دهم فروردین- در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و برخی نقاط یزد کرمان و ارتفاعات شمال شرقی هرمزگان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و کاهش دما را شاهد خواهیم بود، همچنین در مناطق مستعد گردوخاک رخ می‌دهد.

روز شنبه در شمال استان فارس، چهار محال و بختیاری کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات شمال شرق خوزستان و مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و نیز یکشنبه در شمال غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران رخ خواهد داد.

دوشنبه سیزدهم فروردین در جنوب اصفهان نیمه شمالی، فارس، کرمان، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و خراسان شمالی رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

روز سه شنبه علاوه بر مناطق فوق در استان‌های اصفهان لرستان کرمانشاه جنوب همدان جنوب مرکزی و شمال خراسان رضوی نیز بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد. طی دو روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

هواشناسی برای پایتخت، امروز را صاف گاهی همراه با وزش باد ملایم پیش‌بینی کرده است. از روز شنبه تراکم ابر‌ها کمی در تهران افزوده می‌شود و برای روز سه‌شنبه تهران نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها گاهی با رگبار باران و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

بیشنیه دمای تهران امروز ۱۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن ۷ درجه سانتی‌گراد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران و کاهش دما در اغلب استان‌ها/ هوای تهران صاف
  • کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور
  • کیفیت هوای مشهد ناسالم است
  • بارش باران و برف در برخی استان های کشور
  • هوای ناسالم سه شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • رگبار باران و برف در ۹ استان واقع در نیمه شمالی کشور
  • پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق
  • هوای شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار فرار گرفت
  • بارش باران در این مناطق کشور