Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@06:42:18 GMT

غریب‌آبادی: ایران از حق خود کوتاه نمی‌آید

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۴۵۸۱

ساعت24- سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، گفت: ایران از اعمال حقوق خود در زمینه تولید و صادرات نفت در شرایط پس از تحریم، به هر میزانی که لازم باشد، کوتاه نخواهد آمد.

کاظم غریب‌آبادی در حاشیه کنفرانس ۱۷۷ اوپک در گفت‌ وگو با خبرنگاران، افزود: کاهش سهمیه ها باید شامل کشورهایی شود که در شرایط فعلی، تولیدات خود را افزایش داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکصد و هفتاد و هفتمین نشست کشورهای صادرکننده نفت پنجشنبه شب با حضور وزرای ۱۴ کشور عضو این سازمان برگزار شد تا وزرا درباره تمدید یا کاهش بیشتر تولید نفت برای حفظ تعادل قیمت این کالای استراتژیک در سال آینده میلادی، تصمیم‌گیری کنند.

اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (نفت) و کشورهای تولید و صادر کننده نفت غیر اوپک (اوپک پلاس) ابتدای سال جاری توافق کردند تا برای ایجاد تعادل در بازار و افزایش قیمت نفت مجموع تولید خود را یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده است؛ تولید روزانه نفت کشورهای غیر اوپک در سال آینده ۲.۲ میلیون بشکه افزایش ‌یابد؛ در حالی که کل رشد تقاضای جهانی نفت تنها ۱.۳ میلیون بشکه خواهد بود.

بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اگر توافق کاهش تولید نفت تمدید شود، این یک دستاورد برای اوپک است؛ اگر هم بیشتر کاهش یابد، من حمایت می کنم و دستاورد بزرگتری است.  

وی در عین حال با اشاره به کاهش صادرات نفت ایران بر اثر تحریم‌های ظالمانه آمریکا، تصریح کرد: کسانی که از این فرصت خارج شدن نفت ایران از بازار استفاده می‌کنند و بیشتر تولید دارند، باید در مقابل تولید بیشتر کنونی، در آینده کاهش بیشتر هم انجام دهند و نباید توقع داشته باشند که ایران بعد از برداشته شدن تحریم، بلافاصله اگر کاهشی نیاز بود به این سیستم بپیوندد.

وزیر نفت تأکید کرد:‌ به هر حال این حق ماست که هم اکنون به دلیل غیرقانونی و خارج از اراده از ما می گیرند و ما در آینده انتظار داریم که این موضوع حتماً منظور شود و ما حتماً به این ترتیب عمل خواهیم کرد.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان تخطی عرضه نفت خود را در ماه مارس جبران می‌کند

وزارت انرژی قزاقستان از برنامه این کشور برای جبران تخطی از سهمیه خود در اوپک‌پلاس طی ماه مارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی قزاقستان روز یکشنبه (۲۶ فروردین‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور در نظر دارد تولید نفت خام خود را در ماه مارس که فراتر از سهمیه توافق‌شده در ائتلاف اوپک‌پلاس (تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک) بوده است، جبران کند.

این وزارتخانه اعلام کرد که بر اساس گزارش منابع ثانویه، قزاقستان به‌دلیل شرایط آب و هوایی و الزام‌های گرمایشی ۱۳۱ هزار بشکه در روز بالاتر از سهمیه خود در ماه مارس تولید کرده است.

این نهاد ادامه داد که تا ۳۰ آوریل امسال (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) طرح جبرانی را به کارگروه وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس ارائه خواهد کرد.

پیش‌تر آمارهای دو منبع صنعتی و محاسبات رویترز نشان داد که تولید روزانه نفت خام قزاقستان در ماه مارس با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به ماه فوریه به یک میلیون و ۵۷۰ هزار بشکه (۶ میلیون و ۶۷۰ هزار تن) رسید و از سهمیه تعیین‌شده این کشور در قالب برنامه کاهش عرضه ائتلاف اوپک‌پلاس فراتر رفت.

سهمیه قزاقستان در برنامه کاهش عرضه ائتلاف اوپک‌پلاس برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی یک میلیون و ۴۶۸ هزار بشکه است.

کارگروه وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس در آخرین نشست خود در روز سوم آوریل (چهارشنبه، ۱۵ فروردین‌ماه) بر تداوم برنامه کاهش عرضه این ائتلاف تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی و در عین حال کاهش تولید داوطلبانه شماری از اعضا تأکید کرد.

این کارگروه همچنین از تعهد عراق و قزاقستان برای دستیابی به پایبندی کامل و جبران تخطی از سهمیه‌های تولید تعیین‌شده استقبال کرد.

کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس که در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۲۴ میلادی مازاد عرضه داشتند، برنامه‌های دقیق جبران تخطی‌ها را تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی به دبیرخانه اوپک ارائه خواهند کرد.

این کارگروه بر ادامه نظارت بر پایبندی کشورهای عضو به برنامه کاهش عرضه که تا پایان سال ۲۰۲۴ مطابق با سی‌وپنجمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک (ONOMM) در چهارم ژوئن ۲۰۲۳ توافق شده بود و در عین حال کاهش‌ عرضه داوطلبانه شماری از اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس که در آوریل ۲۰۲۳ و پس از آن نوامبر ۲۰۲۳ و فوریه ۲۰۲۴ اعلام شد، تأکید کرد.

کارگروه وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس با اشاره به ادامه ارزیابی دقیق شرایط بازارهای جهانی نفت خام به تمایل کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس برای رسیدگی به تحولات بازار و آمادگی برای اتخاذ تدابیر اضافی در هر زمان، با تکیه بر انسجام بین اوپک و غیراوپک اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند
  • قزاقستان تخطی عرضه نفت خود را در ماه مارس جبران می‌کند
  • غریب‌آبادی: اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی دفاع مشروع و مطابق با موازین حقوق بین‌الملل بود
  • غریب آبادی: اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی مطابق موازین حقوق بین‌الملل بود
  • ایران پیشتاز افزایش تولید در اوپک
  • قاضی پور: مردم با واقعیت زندگی می‌کنند نه با شعار
  • ایران پیشتاز افزایش تولید نفت اوپک در اسفند
  • ایران، پیشتاز افزایش تولید در اوپک شد
  • ایران، پیشتاز افزایش تولید نفت در اوپک