Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور آلمان با وجود انتقادهای زیاد همچنان بر لزوم تشدید و تداوم کنترل‌های مرزی برای مقابله با هجوم پناهندگان که عاملی برای تضعیف پیمان شنگن است تاکید می‌کند. ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "دویچه وله آلمان"، وزارت کشور آلمان اعلام کرده که می‌خواهد کنترل‌های سختگیرانه‌تر در مرزهای این کشور را به زمانی نامحدود گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب باید فشارهای سیاسی در سطح اروپایی برای مدرن سازی سیستم پناهندگی ایجاد شود.

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین از تشدید کنترل‌های مرزی که از اوایل ماه نوامبر آغاز شده دفاع کرده و تمدید نامحدود این کنترل‌ها را اعلام کرد. از آن زمان پلیس آلمان می تواند مستقیما در مرزها و تا حدود 30 کیلومتر دورتر اشخاص و وسایل نقلیه را کنترل کند. به گفته زیهوفر هدف اصلی او این است که افرادی را که با وجود رد درخواست پناهندگی دوباره می‌خواهند به این کشور بازگردند پیدا و شناسایی کند.

جزیره لسبوس یونان جهنمی برای پناهندگانشرایط فاجعه بار پناهندگان کشتی نجات «آلان کردی» رسوایی دیگری برای اروپا

به گفته وزیر کشور آلمان از اوایل ماه نوامبر حدود 178 پناهنده رد شده که دوباره می‌خواستند به آلمان بازگردند شناسایی شده‌اند. به گفته پلیس در این مدت در مجموع حدود 100 هزار کنترل پلیس در مرزها وجود داشته است. پلیس همچنین از شناسایی بسیاری افراد که مرتکب جرائم مختلف شده بودند هم خبر داده که اکثر این موارد در مرزهای اتریش و فرانسه بوده است. زیهوفر با اشاره به آمارهای بالایی که در این زمینه از طرف پلیس اعلام شده گفته است که با توجه به چنین آمارهای بالایی حضور قدرتمندانه پلیس برای حفظ امنیت شهروندان در مرزها غیرقابل اجتناب است. به گفته وی در نهایت امنیت داخلی از مرزها شروع می شود.

سبزهای آلمان انتقاد شدیدی به این تصمیم وزارت کشور وارد کرده‌اند. "ایرنه میهالیک" از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان در این باره گفته است که وزیر کشور آلمان با نتایجی که درباره امنیت کشور در مرزها اعلام می‌کند مردم را فریب می‌دهد و با تداوم کنترل‌های مرزی وحدت اروپایی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

به گفته وی زیهوفر اعلام کرده که این کنترل‌های هوشمندانه را حفظ می‌کند تا حمایت از مرزهای خارجی اروپا بهبود یابد اما اینکه چگونه این مشکل برطرف می‌شود را نگفته است.

آلمان سال‌هاست برای اصلاح سیستم پناهندگی  در سطح اتحادیه اروپا تلاش می‌کند، اما تا به حال موفقیتی به دست نیامده است. اخیرا وزیر کشور آلمان تلاش کرده است دیگر شرکای اروپایی را برای تقسیم عادلانه پناهندگان نجات یافته در دریای مدیترانه متقاعد کند که تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.

برای حل این مسئله امیدهای زیادی به "اورزو لا فون در لاین"، به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپایی بسته شده است. آلمان در سال 2020 هم ریاست دوره‌ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت.  زیهوفر در این باره ابراز اطمینان کرده است که پیشرفت‌هایی در این راستا به دست خواهد آمد.

زیهوفر همچنین  تاکید کرد که کنترل‌های مرزی جدید در آلمان باید به استانداردی برای همه کشورهای عضو شنگن تبدیل شود.

زیهوفر اعلام کرده که همچنین می‌خواهد درباره کنترل‌های مرزی با مقامات ایالات مختلف آلمان صحبت کند.

از سال 2015 که اتحادیه اروپا با هجوم پناهندگان مواجه شد برخی کشورهای اروپایی کنترل‌های مرزی را در پیش گرفتند. این کنترل‌های مرزی همچنان از طرف کشورها تمدید می‌شود. کارشناسان بر این عقیده‌اند که چنین رویکردی غیرقانونی بوده و پیمان شنگن را در معرض خطر قرار می‌دهد.

 در درون منطقه شنگن اشخاص و کالاها می‌توانند آزادانه از طریق مرزها تردد کنند. این توافق که بین 26 کشور عضو منطقه شنگن منعقد شده و اکثر کشورهای اروپایی هم شامل آن می‌شوند با این هدف تشکیل شده است که عرصه تجاری و شهروندان از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان، گفت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از ۵۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی عملیاتی می‌شود. - اخبار استانها -

مهرداد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از 50 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تحت پوشش این دانشگاه از اولویت‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است.

وی افزود: به همین منظور در ماه‌های اخیر گام‌های بسیار موثری جهت رفع کمبودهای موجود در حوزه بازرسی مهندسین سلامت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برداشته شده است.

معاون اجرایی بهداشت خوزستان، گفت:  در این خصوص با صرف هزینه یک میلیارد تومان در ماه‌های گذشته نسبت به خرید تجهیزات آزمایشگاه‌های آب‌شناسی از قبیل اتوکلاو، فور، کدورت‌سنج و بن ماری برای 23 شهرستان‌ تحت پوشش این دانشگاه اقدام شد.

وی بیان کرد: در ادامه در روزهای آینده با اختصاص یک میلیارد تومان دیگر نسبت به خرید دستگاه‌های پرتابل سنجش کیفی آب آشامیدنی شامل کیت‌های پرتابل کلرسنجی و قرص های سنجش کلر باقیمانده آب (DPD)، پودر و قرص‌های پرکلرین، حلال‌ها و محیط‌های کشت میکروبی مورد نیاز آزمایشگاه آب‌شناسی و همچنین دستگاه‌های پرتابل سنجش قطبیت روغن و دماسنج و اندیکاتورهای سنجش بارمیکروبی سطوح در کارگاه‌های تولید و فراوری مواد غذایی اقدام شد.

شریفی افزود: هدف از این اقدامات افزایش سطح پوشش و‌ تقویت نظارت به موقع و فوری بهداشتی بر تاسیسات آبرسانی و تصفیه‌خانه‌های آب، شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و همچنین کنترل بهداشتی مواد غذایی در سطح عرضه است.

وی تاکید کرد: با این اقدامات صورت گرفته امیدواریم مخاطرات در این حوزه‌‌ها شناسایی و با همکاری متولیان مربوطه خطری متوجه سلامت جامعه نشود.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه چمران در این زمینه افزود: 380 مهندس بهداشت محیط در 23 شهرستان تحت پوشش این دانشگاه در نوبت‌های صبح و عصر در قالب اجرای طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و کنترل کیفی آب آشامیدنی از ساعت 8 صبح تا 20 عصر در قالب تیم‌های بازرسی ثابت و سیار در حال انجام وظیفه است.

شریفی همچنین گفت: عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خط قرمز مرکز بهداشت می‌باشد و با کسانی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند به هیچ وجه مماشات به عمل نمی‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس قانون ماده 13 مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم برای برخورد با متخلفان بهداشتی شده و در صورت عدم توجه به اخطار بهداشتی مراکز و اماکن نامبرده پلمب خواهند شد.

انتهای پیام/341/

دیگر خبرها

  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • هشدار شولتس به نتانیاهو درباره تشدید تنش‌ها در منطقه