Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@00:20:38 GMT

رهایی مادر باردار از محاصره برف

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۴۶۷۶

رهایی مادر باردار از محاصره برف

مدیر شبکه بهداشت‌ودرمان چالدران گفت: مادر باردار اهل یکی از روستاهای این شهرستان که در برف گرفتار شده بود، با تلاش نیروهای امدادی از محاصره برف نجات یافت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجتبی علیزاده، افزود: با دریافت تماس تلفنی از طریق بهورز خانه بهداشت روستای «قره‌جوران» چالدران مبنی بر وضع نامناسب مادری باردار در این روستا، تیم‌های امدادی برای کمک به این مادر دست به کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که زمان زایمان مادر باردار در این روستا فرا رسیده است ولی به دلیل بارش برف و سختی راه، امکان انتقال این فرد به بیمارستان وجود ندارد.

وی بیان کرد: در راستای کمک به این مادر باردار، اکیپ راهداری به برف‌روبی و بازگشایی راه روستا اقدام کرد و تیم سلامت مادران باردار و نوزدان شبکه بهداشت‌ودرمان چالدران در روستا حضور یافتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالدران گفت: با انجام اقدامات اولیه جهت انجام زایمان، مادر باردار به بیمارستان شهید بهشتی چالدران انتقال داده شد تا اقدامات لازم برای زایمان این مادر انجام شود.

چالدران از شهرستان‌های شمالی آذربایجان‌غربی و از مناطق سردسیر استان است که بارش برف پیش از دیگر نقاط استان در آن آغاز شده‌است؛ صدها مادر باردار ساکن در مناطق سخت‌گذر استان در سایه تلاش دست‌اندرکاران طی فصل برف و سرما از خطر مرگ رهایی می‌یابند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارش برف سرما شبکه بهداشت و درمان شهید بهشتی مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، زهرا طاولی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت بهداشت با بیمارستان‌هایی ‌که سزارین‌های تقویمی در تاریخ‌های رند مانند ۱ /۲/ ۱۴۰۳ انجام می‌دهند چه برخوردی دارد، اظهار کرد: پیش از آغاز سال جدید، به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرده‌ایم که تاریخ‌های رُند تقویم را احصا کنند و فرمولی را نیز درباره تعداد زایمان‌های منطقی در بیمارستان‌ها به آن‌ها ارائه کردیم؛ در صورتی که تعداد زایمان‌ها در این تاریخ‌ها در بیمارستان‌ها از تعداد معمول در روزهای دیگر، فراتر برود نمره منفی در کارنامه جوانی جمعیت بیمارستان‌ها درج و موضوع بررسی می‌شود.

وی افزود: ممکن است این کارنامه در اعتباربخشی بیمارستان‌ها نیز تاثیرگذار باشد. اگر بیمارستانی افزایش چشمگیری در موارد سزارین و زایمان طبیعی در این روزها داشت با آن به این شیوه برخورد می‌شود.

طاولی ادامه داد: مادران باید به این نکته توجه کنند که مغز جنین در ۳۹ هفتگی تکامل می‌یابد و برای تکامل ریه‌های جنین نیز باید این مدت زمان طی شود.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: افرادی که سزارین‌ و زایمان طبیعی را در این تاریخ‌ها و قبل تکامل جنین انجام می‌دهند به سلامتی خود و جنین خود ظلم می‌کنند زیرا اگر نوزاد زودتر از موعد به دنیا بیاید احتمال عفونت و انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان افزایش می‌یابد. همچنین مادرانی که اقدام به زایمان زودرس‌ به روش القایی می‌کنند در فرآیند طبیعی و فیزیولوژیک زایمان طبیعی قرار نمی‌گیرند و مادرانی که سزارین می‌کنند نیز متحمل عوارض شدیدتری نسبت به زایمان طبیعی تجربه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند
  • فیلم| انتقال هوایی مادر باردار گرفتار در سیل بلوچستان
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار