Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@03:29:57 GMT

تخریب تپه پری خان در گوغر بافت

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۴۶۸۶

تخریب تپه پری خان در گوغر بافت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی نجفی نژاد رییس میراث فرهنگی بافت گفت:حفاران غیر مجازدر منطقه گوغر در شمال شهرستان بافت برروی تپه پری خان کانالی به عمق چند متر ایجاد کرده اند.

رییس میراث فرهنگی بافت گفت: کارشناسان میراث از محل بازدید کرده اند و نتایج را بزودی اعلام میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی افزود: مقامات انتظامی ضمن پیگیری موضوع و پرونده سازی می‌گویند با توجه به اینکه بخشی از تخریب در مالکیت شخصی صورت گرفته نیاز به شکایت خصوصی دارد که بایستی به دستگاه قضایی مراجعه نمایند.

تپه تاریخی پری خان در بخش جنوبی رستاق در گوغر و در مجاورت تپه موسی واقع شده است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بازدید از تمام بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی اصفهان، امروز  پنجشنبه ۳۰ فروردین به مناسبت «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» رایگان است.
شهرام امیری افزود: در بین بنا‌های تاریخی اصفهان، کاخ عالی‌قاپو به دلیل نصب حفاظ شیشه‌ای دیوارنگاره‌های این عمارت، تعطیل است و بازدید از آن میسر نیست.
وی گفت: در استان اصفهان ۳۰ بنای تاریخیِ قابل بازدید و زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی است که بیشترآن‌ها در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نطنز، نایین و اردستان قرار دارند.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یک هزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی در کانون توجه گردشگران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • رسیدگی به فرونشست یکی از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی است
  • (ویدیو) ضرغامی: ضرغامی: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوم چی هست درباره آن اظهارنظر می‌کنند!