Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:21:59 GMT

سفیر ایران با وزیر کشاورزی تاجیکستان دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۴۷۸۹

سفیر ایران با وزیر کشاورزی تاجیکستان دیدار کرد

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، در این دیدار عزت‌اله ستاری وزیر کشاورزی جمهوری تاجیکستان با اشاره به اشتراکات زبانی، فرهنگی، تاریخی و دینی دو ملت برادر ایران و تاجیکستان، بر ضرورت گسترش بیش از پیش روابط دو کشور تاکید و اقدامات دستاوردهای کشورش را در تأمین مواد غذایی و افزایش محصولات کشاورزی را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد تقی صابری با اشاره به تحولات مثبت چند ماهه اخیر در روابط ایران و تاجیکستان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی در زمینه‌های تولید و توسعه ماشین آلات کشاورزی، تامین و اصلاح بذر محصولات، گسترش آبخیزداری و حفاظت خاک، افزایش ضریب خود اتکایی محصولات راهبردی اساسی و توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی در دریا و پرورش طیور دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

سفیر ایران در تاجیکستان، توسعه باغات، توسعه و فرآوری گیاهان دارویی، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و سامانه‌های نوین آبیاری، گسترش زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی و افزایش تولیدات صنایع تکمیلی و تبدیلی در بخش کشاورزی از دیگر دستاوردهای ایران در زمینه کشاورزی عنوان کرد.

صابری گفت: با توجه به آب فراوان و زمین‌های مناسب کشت در تاجیکستان، جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری در تمامی زمینه‌های بخش کشاورزی با جمهوری تاجیکستان می‌باشد.

عزت‌اله ستاری وزیر کشاورزی تاجیکستان با استقبال از پیشنهادات سفیر کشورمان گفت: آماده همکاری و استفاده از تجربیات کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی هستیم.

برچسب‌ها کشاورزی تاجیکستان سفیر ایران در تاجیکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی تاجیکستان سفیر ایران در تاجیکستان کشاورزی تاجیکستان سفیر ایران در تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود

دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دولت ارمنستان در جلسه روی پنجشنبه خود بر تصمیم خود درباره افتتاح کنسولگری این کشور در تبریز تاکید کرد.

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم».

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت