Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:59:59 GMT

واعظی: دولت از ارائه کمک به زائران دریغ نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۴۸۷۳

واعظی: دولت از ارائه کمک به زائران دریغ نمی‌کند

 محمود واعظی پنج شنبه شب در دیدار اعضای کارگروه ملی زیارت با حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، با اشاره به دستور رییس جمهوری برای برگزاری منظم جلسات کارگروه ملی زیارت، تصریح کرد: با تصمیم اتخاذ شده در جلسه امروز این کارگروه سالانه ۴ جلسه برگزار خواهد کرد.

واعظی با بیان اینکه تلاش اعضای کارگروه این است که با مصوبات قابل اجرا به حل مشکلات زائران کمک کرده و تسهیلات لازم برای اسکان و آرامش این عزیزان را فراهم کند، بر استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین جذب مشارکت بخش خصوصی در انجام این وظیفه مهم و دینی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر رییس جمهوری همچنین با اشاره به برقراری روابط خوب دولت با تولیت آستان قدس رضوی ابراز امیدواری کرد که این ارتباط موجب پیشرفت بهتر کارهای مربوط به زائران شود.

از دولت برای رسیدگی به امور مذهبی و دینی زائران سپاسگزاریم

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار همکاری نزدیک با دولت و نهادهای دولتی در امور مربوط به آستان قدس رضوی را از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب تولیت آستان عنوان کرد و افزود: از رییس جمهور و دولت محترم که برغم وجود مشکلات ناشی از تحریم ها و فشار دشمنان همچنان از رسیدگی به امور مذهبی و دینی همچون زیارت و زائران غفلت نمی‌کند، سپاسگزاریم.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی افزود: امیدواریم نظام اسلامی از این مرحله سخت ایجاد شده از سوی دشمنان با عنایت ائمه و رهنودهای مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان عبور کند.

تولیت آستان قدس رضوی توجه مردم به امور دینی و امر زیارت را از توفیقات الهی دانست و افزود: برغم مشکلات اقتصادی کشور، زائران امام رضا (ع) و نذورات مردمی نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین مروی همچنین در این دیدار گزارشی از وضعیت امکانات و خدمات  آستان قدس رضوی ارائه کرد.

در این دیدار علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی به عنوان دبیر کارگروه ملی زیارت، گزارشی از جلسات این کارگروه و مصوبات آن در جلسات برگزار شده ارائه کرد.

واعظی پس از دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، حرم مطهر و نورانی حضرت ثامن الحجج، امام  رضا (ع) را زیارت کرد.

برچسب‌ها دولت محمود واعظی تولیت آستان قدس رضوی 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت محمود واعظی تولیت آستان قدس رضوی دولت محمود واعظی تولیت آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، راوی نمایشگاه آستان بقیع درخصوص این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با محوریت المان سازی و به تصویر کشیدن قبرستان بقیع در سه لاین متفاوت برای بازدید علاقمندان از روز گذشته به صورت رسمی آغاز به کار کرده است.

علی احمدی افزود: قسمت اول آن مختص به نماد حرم مطهر ائمه بقیع یعنی امام حسن (ع) تا امام صادق (ع) و دیگر بقعه‌ها می‌باشد و قسمت دوم آن وضعیت فعلی قبرستان بقیع را به تصویر کشیده است.

وی گفت: قسمت سوم این نمایشگاه هم مختص تصاویر قدیمی و اسنادی است که نشان می‌دهد چگونه و چه طور علما و مرد به واقعه تاریخی هشتم شوال اعتراض کردند.

احمدی افزود: نمایشگاه آستان بقیع در ضلع شرقی صحن غدیر در حرم مطهر رضوی قرار دارد و هر روز صبح از ساعت ۱۰ تا ۲ و بعدازظهر‌ها از ساعت ۵ تا ۱۱ شب برقرار است.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • استطاعت جسمی بیش از ۶۵۰۰۰ زائر حج تمتع تأیید شد