Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@23:23:27 GMT

اعلام عزای عمومی در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۴۹۵۷

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا در پیامی حادثه دلخراش جانباختن ۱۱ نفر از شهروندان مناطق کردنشین را تسلیت گفت و جمعه را در استان عزای عمومی اعلام کرد.

در این پیام آمده است:

حادثه دردناک پنجشنبه شب چهاردهم آذر ماه در شهرستان سقز که منجر به جانباختن و مصدوم شدن تعدادی از هم استانی‌های عزیزمان در آن شهرستان شد، بدون شک یکی از تلخ‌ترین حوادث چند سال اخیر بە شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدیده جانباختگان و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این حادثه دلخراش، روز پانزدهم آذرماه ۹٨ را در استان عزای عمومی اعلام می کنم.  

به همه مراکز درمانی تاکید می شود که تمام تلاش خود را برای مداوای مصدومان بکار بگیرند و لازم است تمام ابعاد قضیه توسط ارگان‌ها و نهادهای ذیربط بررسی و علت روی دادن این حادثه دردناک به اطلاع عموم مردم عزیز استان برسد.

همچنین مراسم اولین جشنواره شهروند برگزیده شهرستان دیواندره نیز در پی این حادثه و به منظور اعلام همدردی با خانواده جانباختگان لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

جانباختگان حادثه آتش سوزی تالار عروسی سقز  شامل پنج کودک، پنج زن و یک مرد هستند.  

به گفته حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان این حادثه در اثر نشت شلنگ گاز متصل به بخاری به وقوع پیوست و در آن علاوه بر کشته شدن ۱۱ نفر از مدعوین، ۳۸ تن دیگر نیز مصدوم شده‌ و توسط نیروهای امدادی و اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند که حال سه تن از آنان وخیم گزارش شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آتش سوزی خانواده کشته و زخمی گاز معاون سیاسی امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ "موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی" در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، بر اساس گزارش "موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی" در انگلیس، هوش مصنوعی فعلا ۱۱ درصد از مشاغل را در این کشور، متاثر کرده است، اما با رشد این فناوری، می‌تواند ۶۰ درصد از مشاغل این کشور را تهدید کند.
در این گزارش آمده است هوش مصنوعی با خودکار کردن بسیاری از وظایف، مشاغل را تهدید می‌کند؛ وظایف اداری از قبیل خدمات مشتریان، مشاغل ساده، مشاغل پاره وقت و وظایف تکراری، بیش از دیگر مشاغل می‌توانند خودکار شوند و نسل جدید در پذیرش هوش مصنوعی، گیرندگی بیش تری دارد که می‌تواند با کاهش فعالیت‌های غیرلازم، به افزایش کارایی منجر شود. در گزارش این موسسه آمده است اگرچه هوش مصنوعی، مشاغل را کم می‌کند با نواوری‌ها می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی نیز پدید آورد.
نشریه انگلیسی گاردین در این باره نوشت کارستن جونگ (Carsten Jung)، اقتصاددان ارشد "موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی" که ۲۲ هزار شغل در زمینه‌های گوناگون را بررسی کرده است می‌گوید هوش مصنوعی، انقلابی در زندگی میلیون‌ها نفر پدید خواهد آورد و این فناوری می‌تواند هم بازار کار را به صورت گسترده تغییر دهد و هم موجب رشد اقتصادی کشور شود، اما این موارد به سیاست‌های دولت وابسته است.
براساس گزارش "موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی"، موج دوم فناوری هوش مصنوعی می‌تواند در بهترین براورد، بدون از بین بردن مشاغل، سالانه ۳۰۶ میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس کمک کند و حداقل دستمزد را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. در این گزارش آمده است، اما اگر دولت انگلیس سیاست‌های لازم را اعمال نکند، حدود ۸ میلیون شغل، بدون منافع اقتصادی، از دست خواهد رفت.
در گزارش "موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی" در انگلیس آمده است، با رشد فناوری هوش مصنوعی، مشاغلی همچون منشی گری، دستیاری، کارمندان اداری، کارکنان بخش منابع انسانی، پژوهشگری، فعالان بازاریابی و نویسندگی، بیش از دیگر مشاغل (۶۵ تا ۶۹ درصد) در معرض خطرند. در این گزارش آمده است از آنجایی که زنان در مشاغلی همچون منشی گری و فعالیت‌های دفتری بیش‌تر فعالند، مشاغل آنان بیش‌تر از بین خواهد رفت. همچنین کار‌های اداری و نیز کارگران مشاغل ساده، به علت خودکار شدن این وظایف، بیش‌تر بیکار می‌شوند. به نوشته گاردین، براساس براورد‌های نهاد‌هایی همچون "شورای جهانی اقتصاد" (World Economic Forum) در مشاغلی همچون مددکاری و مشاوره بهداشتی و درمانی و کارکنان رفاه عمومی که به همدلی و تعامل انسانی وابسته اند، هوش مصنوعی نمی‌تواند مشاغل را تهدید کند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس
  • فوت ۱۰ نفر در حادثه رانندگی نوروز امسال در کردستان
  • درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
  • افزایش جانباختگان حمله تروریستی مسکو به ۱۴۳ تن
  • جانباختگان تصادف در کردستان به ۱۰ نفر رسید
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف رابر
  • اجرای طرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در کردستان
  • معدوم سازی ۱۲۲ کیلو گرم مواد غذایی در سنندج
  • جابه جایی ۵۲ هزار مسافر از مبادی استان کردستان