Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تخصصی چالش ها و فرصت های سرمایه گذاری در بافت های ناکارآمد شهری روز پنج شنبه 14 آذر ماه به میزبانی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، پنجمین نشست تخصصی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری مشهد با موضوع چالش ها و فرصت های سرمایه گذاری در بافت های ناکارآمد شهری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست تخصصی با حضور نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد، ملک ساداتی، مجری پروژه شناسایی فرصت های سرمایه گذاری خراسان رضوی، فتحانی، معاون سازمان دهی و بازآفرینی شهری، مختاری، معاون برنامه‌ریزی بنیاد مستضعفان انقلاب و اولاد، کارشناس اقتصاد شهری روز پنج شنبه 14 آذر ماه برپا شد.

احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای شهر مشهد در خصوص بافت های فرسوده شهری گفت: به عقیده من مشکل اصلی ما کمبود پول و منابع مالی نیست بلکه مشکل اصلی عدم ثبات در قوانین و مدیریت است. 

وی افزود: توسعه شهر در گرو مشارکت همه جانبه است و مشارکت در گرو رضایت مندی می‌باشد. در این راستا باید  دید از سرمایه‌گذاران در بافت های فرسوده به چه نحوی حمایت صورت می‌گیرد. 

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای شهر مشهد در خصوص موانع جذب سرمایه گذار بیان کرد: عدم ثبات در ضوابط و مقررات سرمایه گذاری، عدم همراهی دستگاه های اجرایی، زمان بر بودن امور ثبت املاک، عدم تکریم سرمایه گذار و وجود بروکراسی اداری طولانی از جمله موانع سرمایه گذاری است. 

نوروزی ادامه داد: باید در جهت جذب سرمایه گذار علاوه بر رفع مشکلات، مدیریت واحد امور اجرایی پروژه را داشته باشیم، همچنین خصوصی سازی و  برون سپاری را در دستور کار قرار دهیم. 

محمود اولاد در این نشست تخصصی گفت: مهم ترین موضوعی که وجود دارد این است که نباید یک نگاه به بافت های فرسوده داشته باشیم، چرا که هر منطقه در هر شهر از شرایط متفاوتی برخودار است.

علی فتحانی نیز در این نشست افزود: در بافت های فرسوده شهری، تعداد زیادی از دستگاه های دولتی موثرند و بعضا در همکاری این دستگاه ها با یکدیگر دچار مشکل می‌شویم، همچنین در فرآیند های انعقاد تفاهم نامه پیچیدگی هایی وجود دارد.

وی همچنین در خصوص الگوهای بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی این بافت های فرسوده نکاتی را تاکید کرد.

خسرو مختاری نیز در این نشست بیان کرد: یکی از کارهایی که در این وضعیت کشور باید انجام داد، تقویت گسترش دهندگان است، یعنی افراد یا شرکت هایی را پای کار بیاوریم که با فکری خلاق بتوانند گسترش و بهسازی بافت را انجام دهند.

وی افزود: در این راستا باید امتیاز های خوبی را به گسترش دهندگان بدهیم تا آن را به این کار ترغیب کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرمایه سرمایه گذاری فرصت های سرمایه گذاری مشهد منابع مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حیدری عصر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهسازی و مرمت بافت تاریخی بوشهر در دستور کار است.

شهردار بوشهر اضافه کرد: ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شده و طرح جداره‌سازی بافت بوشهر بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

حیدری با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های گردشگری بوشهر بافت تاریخی بوشهر است گفت: ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر دارای قدمت حدود ۲ قرن دارند که بازسازی برخی از آنها در دستور کار قرار گرفته شده است.

اجرای طرح‌های متعدد عمران شهری

وی همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک بوشهر در مرمت و بازسازی ساختمان‌های قدیمی و تاریخی یک ضرورت است تصریح کرد: باید این دستگاه‌ها پای کار بیایند تا اهداف مورد نظر محقق شود.

شهردار بوشهر طرح‌های بازسازی و بازآفرینی بافت بوشهر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در محله تنکگ‌ها بافت فرسوده زیادی داریم که اقدامات لازم تدوین و اجرایی شده است.

حیدری طرح‌های عمران شهری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال با اجرا طرح‌های مختلف عمران شهری از جمله گذر مناطق جنوبی شهر بوشهر تحول مهمی ایجاد می‌شود.

کد خبر 6087017

دیگر خبرها

  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود