Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی عباسپور تهرانی فرد نماینده ادوار گذشته و رئیس سابق دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در جمع خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم این دوره از انتخابات مجلس شاید حساس‌ترین دوره مجلس باشد و از اهمیت به سزایی برخوردار است.

او در ادامه گفت: کسانی که تجربه و سابقه دارند، قاعدتا باید به میدان بیایند و خود را در معرض آرای عمومی قرار دهند؛ متاسفانه در این مدت با تحریم نه فقط آمریکا که عملا با تحریم جهانی روبرو شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نکته حائز اهمیت این است که نقش دانشگاه‌ها در این زمینه مهم است، همچنین نقش ارتباط صنعت با دانشگاه و تاثیری که می‌تواند در خودکفایی کشور برجای بگذارد را باید مورد توجه قرارداد.

عباسپور با بیان اینکه قوانین باید برای تسهیل این مساله تصویب یا اصلاح شوند، گفت: بحث اقتصادی کشور موضوع بسیار مهمی است و در این زمینه از مولفه‌های بسیار خوبی در کشور به ویژه سرمایه نیروی انسانی برخوردار هستیم، اکنون نیرو‌های تحصیل کرده بسیاری در کشور داریم که اگر در کنار منابع خدادادی ما قرار بگیرند و با مدیریت صحیح و با قوانین مثبت که دست و پا گیر نباشد، می‌تواند به شکوفایی کشور کمک کند.

نماینده ادوار گذشته تصریح کرد: رهنمود‌های مقام معظم رهبری در کل این دوران راهگشا بوده و یک مجلس مقتدر می‌تواند در پیشرفت کشور بسیار موثر باشد. به نظرم وظیفه افراد این است که اگر پتانسیل و توانمندی در خود می‌بینند وارد میدان شوند. به شخصه با توجه به تجربیات خودم در دوران قبل، از عملکرد مجلس دهم راضی نیستم و فکر می‌کنم این دوره نتوانست مشکلاتی که کشور با آن دست به گریبان است را از نظر اقتصادی، حضور در صحنه و قوانینی که بتواند به خصوصی سازی و بخش خصوصی کمک کند، را حل کند.

او در ادامه اظهار کرد: مجلس دهم نتوانست نقشی در ارتباط با پیشرفت علمی کشور و ارتباط با صنعت داشته باشد، نمی‌خواهم بگویم به طور کامل، اما در جمع از مجلس دهم راضی نیستم. فعلا ثبت نام می‌کنم، اما اصولا از طرف افراد میانه‌رو و اصولگرا دعوت شده‌ام.

عباسپور گفت: ما یک کشوری هستیم که بیش از ۴۰ سال قبل، انقلاب را به پیروزی رساندیم و برای ادامه این انقلاب تلاش زیادی انجام دادیم و شهدای بسیاری تقدیم کردیم. واقعا استقلال واقعی برای یک کشور در ایران متبلور شد؛ کشوری که نه به شرق و نه به غرب وابسته باشد، آن هم در جهانی که آمریکا حرف اول را می‌زند. ما اگر مشکلی داریم، مشکل درونی است و باید مسائل اقتصادی خود را حل کنیم.

نماینده ادوار گذشته ادامه داد: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند مشکلاتمان را به طور موثر حل کند، مجلس شورای اسلامی است؛ ما قانون اساسی بسیار مترقی داریم و عنوان شده که مجلس در راس امور است و امام خمینی هم بر نقش مجلس تاکید داشتند. بنده معتقدم مردم با توجه به این مساله، باید پای صندوق‌های رای بیایند، چون این مردم هستند که مجلس مقدر رقم می‌زنند.

عباسپور وی با بیان اینکه حضور گسترده و فعال مردم در انتخاب بسیار موثر است، افزود: امیدواریم این رفتار دموکراتیک در انتخابات متبلور شود. ما یک جامعه تحصیل کرده‌ هستیم که باید با دقت نمایندگان خود را در هر عرصه‌ای انتخاب کند. امیدوارم که مردم اهمیت موقعیتی را کاملا درک کنند و عدم شرکت در انتخابات در حقیقت باعث می‌شود تا همه آرای عمومی منعکس نشود.

او درباره شفافیت مالی نمایندگان گفت: امیدوارم همه مردم در انتخابات شرکت کنند و با این کار به اقتدار کشور بیفزایند. در همه نقاط دنیا به این صورت است که نمایندگان مردم و مسئولان باید شفافیت مالی داشته باشند و در ایران هم عملکرد اقتصادی مسئولان و نمایندگان مردم شفاف باشد و در اختیار مسئولان ذیربط قرار بگیرد. در مورد آرای نمایندگان هم به این صورت است.

عباسپور در پایان گفت: ما نمایندگان مردم هستیم و تفکر مردم را نمایندگی می‌کنیم. ما تفکر خودمان را ابراز می‌کنیم، اما در بین مردم ممکن است نظرات مختلفی باشد و نماینده هم باید بتواند به صورت اصولی تفکر خود را جمع بندی و ابراز و مشخص کنند و بگوید که رای آن‌ها بر اساس چه اصولی بوده و مردم بتوانند قضاوت کنند. رای نماینده رای خصوصی نیست و متعلق به مردم است و مروم باید از طرز تفکر فرد به عنوان نماینده بابد کاملا آگاه باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع

به گزارش جام جم آنلاین، بر همین اساس در این نشست‌ها که پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی، علی باقری مسئول امور مجامع وزارت ورزش و جوانان و اعضای این کمیسیون‌ها حضور داشتند، پس از رای گیری از میان نفرات حاضر در نهایت به ترتیب در هر کمیسیون نفرات ذیل انتخاب و معرفی شدند:

کمیسیون ورزشکاران:

حسن تفتیان (رییس کمیسیون)

۱-کیوان قنبرزاده(نماینده حاضر در مجمع)

۲-حسن تفتیان (نماینده حاضر در مجمع)

۳-مهدی پیرجهان(نماینده حاضر در مجمع)

۴-فرزانه فصیحی(نماینده حاضر درمجمع)

۵-تکتم دستاربندان(نماینده حاضر در مجمع)

۶-الهام سادات هاشمی(نماینده حاضر در مجمع)

کمیسیون مربیان:

هادی سپهرزاد(رییس کمیسیون)

۱-سامان برزگر(نماینده حاضر در مجمع)

۲-هادی سپهرزاد(نماینده حاضر در مجمع)

۳-زهرا نبی زاده(نماینده حاضر در مجمع)

۴-زهرا حکمت‌نژاد(نماینده حاضر در مجمع)

کمیسیون داوران:

الهه رستمی(رییس کمیسیون)

۱-شهرام شهبازی(نماینده حاضر در مجمع)

۲-الهه رستمی(نماینده حاضر در مجمع)

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس