Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@19:35:00 GMT

صندلی اتوبوس‌های پایتخت فروشی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۵۵۲۲

صندلی اتوبوس‌های پایتخت فروشی می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پیمان سنندجی ، درباره تأثیر گرانی بنزین بر تعداد مسافران اتوبوس اظهار داشت: در حال حاضر آمار دقیقی در این زمینه مشخص نشده و در حال بررسی این موضوع هستیم، ولی با توجه به شرایط موجود راهکارهای زیادی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: یکی از این راهکارها امکان خرید صندلی برای مسیرهای خاص توسط مسافر است که این سیستم DRT نام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنندجی ادامه داد: به طور مثال مسیر میدان ونک به آزادی در ساعات پیک ترافیک مسافران زیادی دارد ولی در ساعات غیرپیک تعداد مسافران به شدت کاهش می‌یابد. بر همین اساس می‌توانیم برای دو ساعتی که اوج ترافیک است، فروش ساعتی صندلی‌های اتوبوس را انجام دهیم. به طور مثال مسافرین می‌توانند از ساعات 7 تا 7:10 را یک صندلی برای خود خریداری کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران بیان داشت: سیستمی نیز در این زمینه تهیه شده و امیدواریم در آذرماه راه‌اندازی شود، البته نرخ بلیت این صندلی‌ها کمی بیشتر از اتوبوس‌های معمولی است ولی راهکار مناسبی با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: خرید صندلی و رزرو آن سبب می‌شود تا متوجه شویم میزان تقاضا در یک مسیر چه تعداد است و بر همان اساس اتوبوس به تعداد مناسب در زمان خاص پیش‌بینی کنیم. همچنین این موضوع سبب می‌شود که رانندگان اتوبوس‌ مجبور نباشند با سرفاصله کوتاه یا مسافران اندک تردد کنند.

سنندجی گفت: برای مسیر نیایش ـ جنت آباد و ونک ـ‌ آزادی در ساعات خاص که مسافران زیادی دارند، فروش صندلی‌های اتوبوس به صورت پایلوت آغاز خواهد شد و مسافران می‌توانند به صورت اینترنتی مشابه اتوبوس‌های بین‌شهری صندلی رزرو کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین جهت افزایش ظرفیت اتوبوس‌ها در پایتخت ساماندهی اتوبوس‌های دربستی که مربوط به سرویس ادارات است را در دستور کار قرار دادیم و براساس بررسی‌ها مسیرهایی مشابه که اتوبوس‌های آن مسافران اندکی دارند، ادغام شده و درواقع همه مسافران با یک اتوبوس جابجا خواهند شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتوبوس پایتخت مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گارانتی‌های آبکی

تمام کسانی که قصد خرید خودروی صفر دارند می‌دانند که خدمات گارانتی خودرو چقدر می‌تواند از هزینه‌هایشان کم کند. تمام شرکت‌های خودروسازی هم چه در ایران و چه در دیگر کشورهای جهان، این خدمات را بعد از فروش ارائه می‌کنند اما با شرط و شروط. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، البته در شرایطی که خدمات گارانتی خودرو برای بسیاری از برندهای بین‌المللی امروزه حتی جنبه‌ای رقابتی دارد و برخی شرکت‌ها می‌کوشند با ارائه بهترین پیشنهادها در گارانتی، نظر مشتریان بیشتری را جلب کنند، در ایران وضعیت جور دیگری است.

شاید شما هم ویدئویی که به تازگی در فضای مجازی وایرال شده و در آن راننده‌ای که ماشینش را بعد از یک‌ماه از خرید برای تعمیر دنده به نمایندگی برده بود و کارشناس، به‌دلیل استفاده از کفپوش در خودرو، به صاحب خودرو گفته بود که گارانتی لغو شده است را دیده باشید.

ماجرا این است که وضعیت گارانتی خودرو هم مانند همه جنبه‌های دیگر صنعت خودروسازی بومی، منحصربه‌فرد و صدالبته دور از انتظار است که اگر با آن آشنایی کامل نداشته باشید، می‌تواند هر خریدار خودروی صفر کیلومتری را به دردسر بیندازد. در واقع برخی از خریداران خودرو در ایران فکر می‌کنند که داشتن گارانتی به این معناست که شرکت سازنده، تمام هزینه‌ها و ایرادات فنی خودرو را حتی بعد از فروش بر عهده می‌گیرد، درحالی‌که در واقع چنین نیست و گارانتی خودرو در ایران قوانین و شرایط بسیار پیچیده و عجیبی دارد.

مثلا یکی از عجیب‌ترین دلایل ابطال گارانتی خودرو در ایران، نصب روکش صندلی برای خودروهایی است که ایربگ جانبی دارند یا تنظیم آنها به‌صورت برقی است. این موضوع باعث می‌شود تا گارانتی صندلی‌های خودرو لغو شود؛ چراکه بیشتر روکش صندلی‌های بازار، استاندارد ایربگ ندارند و در نتیجه می‌توانند از تنظیم ساده و راحت صندلی جلوگیری کنند.

مورد دیگر نصب کفپوش یا زیرپایی سه‌بعدی برای ماشین‌تان است. از نظر خودروسازان داخلی، این زیرپایی‌ها به‌دلیل ضخامت بالایی که دارند ممکن است مانع از فشار دادن پدال کلاچ به‌طور کامل شوند و همین مسئله می‌تواند به خرابی گیربکس ختم شود. پس درصورت استفاده از این کفپوش‌ها، گارانتی سیستم گیربکس خودروهای دنده‌دستی باطل خواهد شد. علاوه بر اینها دودی‌کردن شیشه‌ها که از نظر قانونی ممنوع است، نصب سیستم‌های صوتی و تصویری یا دزدگیر غیراستاندارد که می‌تواند به سیم‌کشی خودرو آسیب بزند در کنار هر نوع دستکاری فنی در خودرو از دیگر دلایلی است که می‌تواند گارانتی را باطل کند. بنابراین اگر ماشین صفر خریده اید، اول اینکه برای هرگونه تغییر در سیستم‌های خودرو، حتما به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید و دوم اینکه با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای خودرو، از مدت گارانتی و شرایط ابطال آن آگاه شوید تا بعدا متضرر نشوید.

منبع: همشهری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سيگار هاي قاچاق ميلياردي در بجنورد
  • کشف ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد
  • ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد کشف شد
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • حیوانات وحشی در تهران؛ روباه و شغال و گرگ در پایتخت چه می‌کنند؟
  • رشد ۱۵ درصدی جابجایی مسافر در راه‌آهن شمال‌غرب کشور
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • کمبود اتوبوس قم به اصفهان درددل مسافران شد
  • بازار پرنده فروشان کابل (عکس)
  • گارانتی‌های آبکی