Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: مدیران از حضور جوانان در میدان کار نترسند. در اوایل انقلاب بسیاری از مسئولین حال حاضر، جوانان بیست و چندساله‌ای بودند که سابقه کار آنچنانی هم نداشتند. البته نباید افراطی به سمت جوان‌گرایی حرکت کنیم.

مالک شریعتی، عضو شورای جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، پیرامون ثبت نام آقازاده‌ها در انتخابات مجلس گفت: اگر جوانی صرفا بخاطر فرزند مسئول بودن، مطرح می‌شود و شایستگی‌های لازم را ندارد، قطعا مذموم است ولی اگر فردی فرزند مسئولی باشد و توانسته ویژگی‌های لازم و تجربه‌های کاری بدون رانت را کسب کند، با عدالت باید رفتار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر کفه قضاوت به سمت آقازاده‌های رانتی سنگین‌تر است.

وی افزود: موتور محرک هر جامعه جوانان هستند. اگر جوانان فعال باشند جامعه پویا می‌شود و اگر سرخوردگی در جامعه حاکم باشد، جامعه ناکارامد خواهیم داشت. حضور جوانان در انتخابات یکی از عوامل پرشور بودن انتخابات است. باتوجه به اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم و تاکید ویژه‌ای نیز بر حضور جوانان است. مسئولین تا آنجایی که منطق و امکانات پاسخگو است، باید بستر حضور جوانان را در جایگاه‌های مهم کشوری فراهم آورند. جوانان نیز باید با سماجت بیشتر توانمندی‌های اجرایی خود را به نمایش بگذارند.

شریعتی در خصوص اعتماد به جوانان، بیان داشت: مدیران از حضور جوانان در میدان کار نترسند. در اوایل انقلاب بسیاری از مسئولین حال حاضر، جوانان بیست و چندساله‌ای بودند که سابقه کار آنچنانی هم نداشتند. هم‌اکنون خیل کثیری از جوانانی را در کشورمان داریم که تحصیلات عالیه و تجربه‌های ده، پانزده ساله در کار‌های اجرایی دارند. متاسفانه سد مسئولان پیشکسوت شکسته  نشده و بسیاری از مدیران سابق هنوز در مسند تصمیم‌گیری هستند.

شریعتی ادامه داد: البته باید حواسمان باشد که به سمت جوان‌گرایی افراطی حرکت نکنیم و توانمندی مورد نیاز برای به ثمر نشستن کارها در افراد باشد. اگر فردی از دانشگاه فارغ التحصیل و بلافاصله مدیر یک سازمان شود این کار قطعا اشتباه است. در حال حاضر فضای تفریط حاکم بوده و باید به جوانان کمک کنیم تا آینده کشور را بسازند.

وی پیرامون صندلی‌های ریاست‌ چند دهه‌ای بعضی از مدیران اظهارکرد: بخشی از آن ناظر به ویژگی‌های فردی افراد و تمایل به ماندن در قدرت است و بخش دیگر به‌نگاه‌های فرهنگی آن طبقه از مدیران مربوط می‌شود که ترس و محافظه کاری در سپردن میز ریاست به جوان‌ها دارند، البته از حرکت جمعی مردم نیز نباید غافل شد. مردم رئیس جمهوری را سر کار میاورند که بیشترین حد نصاب سنی را در تمام ادوار جمهوری اسلامی داشته است به طبعا آن مدیران ارشد و میانی نیز افراد با سابقه و بعضا بازنشسته انتخاب می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رهپویان اصولگرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست

حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب با اشاره به تجاوزگری اخیر رژیم‌صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق و با تقدیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که فرمان رهبر معظم انقلاب را لبیک گفته و بدان عمل کردند اظهار داشت: این حق جمهوری اسلامی ایران است که هر کس بخواهد به حدود و حقوق کشورمان کج نگاه کرده و تجاوز کند براساس دستورات شرعی و قانونی و حتی پروتکل‌های بین‌المللی از حقوق خود دفاع کند.

وی تصریح کرد: تجاوز رژیم صهیونیستی نسبت به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که بسان خاک این کشور است و همچنین حرکت تجاوزگرانه اسرائیل که سبب شهادت تعدادی از سرداران و سپاهیان کشورمان شد، باید پاسخ پشیمان کننده‌ای از سوی جمهوری اسلامی دریافت می‌کرد.

امام جمعه چالدران بیان کرد: عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پاسخ دادن و زدن سیلی محکم بر صهیونیستها در مقابل این تجاوزگری، حرکت موشکی و پهپادی بود که موجب خرسندی رهبر معظم انقلاب اسلامی و امت اسلامی شد و باید از آنها تقدیر شود.

وی با اشاره به اینکه با این دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی ایران هیمنه و ابهت پوشالی و مصنوعی رژیم صهیونیستی در بین اذهان عمومی و بین‌المللی شکست افزود: این نیز مقدمه‌ای برای نابودی صهیونیست‌ها در تمام دنیا به ویژه فلسطین اشغالی شد که آنها به صورت غاصبانه در این سرزمین حضور پیدا کرده و حقوق مردم مظلوم فلسطین را از چند دهه گذشته مورد تعرض قرار دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • فیلم| حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت رضا(ع)
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست