Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، این برنامه با حضور پرشور جوانان و داوطلبان هلال احمر قم و با همراهی اداره کل منابع طبیعی، گروه‌های اثرگذار و حامیان محیط‌زیست در قم با کاشت نهال اسفناج وحشی در بخش جعفریه آغاز شد. 

بر اساس این گزارش، فرهنگ‌سازی در راستای حفظ منابع طبیعی و ترویج درختکاری، پیشگیری از هجوم رویزگردها و حمایت از محیط‌زیست از اهداف اجرای پویش غرس نهال “صلح و دوستی” به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

۱۴ میلیون نهال در این پویش غرس شده و افتتاحیه این برنامه در روز جهانی داوطلب در استان قم برگزار شد و قرار است در سراسر کشور با همت اعضای هلال احمر اجرایی شود. 
 

کد خبر 468055 برچسب‌ها گیاهان و درختان استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گیاهان و درختان استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، سید علیرضا اسمعیل زاده حسینی اظهار داشت:  اجرای برنامه های تحقیقاتی در زمینه الگوی کاشت محصولات باغی و هماهنگی اجرای برنامه های مرتبط با سند تحول یزد نوین، تولید بذور مادری و گواهی شده در سطح استان، برنامه های اجرای عملیات امنیت غذایی، مشاوره در زمینه محصولات و عرصه های کشاورزی، دامی ، منابع طبیعی و همچنین ایجاد پایلوت های کشاورزی حفاظتی، آبیاری هوشمند ،  اجرای باغ الگویی نوین با مشارکت بهره برداران و کشاورزان پیشروی استان یزد در خصوص گندم ، جو ، انار و پسته  از برنامه های مهم مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد در سال 1403 است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد با اشاره به اهمیت پرورش شتر در سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد با استفاده از برنامه کاربردی ساربانیار انجام شده است.

 اسمعیل زاده حسینی گفت:  در قالب برنامه کاربردی ساربانیار 13 گله شتر در استان یزد به صورت برخط رصد می شوند و تاکنون بالغ بر 700 هزار سیگنال دریافت شده است و همچنین 3 هزار پیامک  هشدار برای شترداران و بهره برداران صادر شده است.

شایان ذکر است؛ برنامه کاربردی ساربانیار با همت پژوهشگران بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد و همکاری موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، معاونت امور دام  یزد و اداره کل منابع طبیعی استان یزد و شرکت های دانش بنیان تهیه شده است و استفاده بهره برداران از ساربانیارعلاوه بر کاهش مخاطرات ریلی و جاده ای نقش موثری در بهبود مدیریت پرورش شتر داشته است.

 

دیگر خبرها

  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • نجات ۴۳ نفر از سرنشینان دو اتوبوس از سیلاب چابهار
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • دانش سنتی حاصل قرن‌ها آزمون و خطا در محیط طبیعی و اجتماعی است
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد