Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@00:01:56 GMT

 اگزما، شایع ترین بیماری فصل پاییز

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۵۷۴۱

 اگزما، شایع ترین بیماری فصل پاییز

ایسنا/اصفهان یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه سرما و گرما هر دو باعث تشدید اگزما می شود، گفت: در هر دوحالت آب از سطح پوست تبخیر می شود، به همین خاطر رطوبت به درمان اگزما کمک می کند.

عبدالرضا عرفانی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: اگزما چندین نوع دارد و یک نوع آن حالتی است که همراه با خشکی پوست اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع اگزما بیشتر در فصل پاییز به علت اینکه هوا سرد است و سرما باعث کاهش رطوبت هوا می شود رخ می دهد.

به گفته وی، هرچه رطوبت هوا کم می شود پوست خشک تر می شود و زمانی که پوست خشک شود اگزما هم تشدید می شود.

عرفانی با بیان اینکه نوع دیگر اگزما، اگزمای چرب است، تصریح کرد: این نوع اگزما در افرادی که دارای پوست چرب هستند همراه با شوره و خارش پوست اتفاق می افتد. این دسته از افراد اگر در فصل سرما استحمام را به دلیل سرما خوردگی کمتر کنند، دچار تشدید اگزما می شوند.  

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه در فصل پاییز اگزمای پوست خشک یا پوست چرب تشدید می شود، ادامه داد: به افرادی که در فصل پاییز به اگزمای خشک مبتلا هستند توصیه می شود تا می توانند پوست خود را چرب نگه دارند، کمتر پوست خود را شست و شو دهند تا پوستشان کمتر خشک شود، هم چنین از  کرم های مرطوب کننده و یا شوینده های کرم دار  استفاده کنند.

عرفانی با اشاره به اینکه استفاده از شامپو و صابون مخصوص کودکان نیز برای افرادی که مبتلا به اگزما هستند مفید است، چون پوست را  کمتر تحریک و خشک می کند، افزود: بهتر است بعد از حمام و استخر حتما از  مرطوب کننده ها استفاده شود.

وی توصیه هایی هم به افرادی کرد که اگزمای پوست چرب دارند و گفت: شست وشوی بدن باید انجام شود، اما از آن شوینده های قلیایی که برای اگزمای چرب بهتر است استفاده کنند، چون در غیر این صورت اگزما در آنها تشدید می شود.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه علت اصلی تشدید اگزما در فصل پاییز کاهش رطوبت هوا است، خاطرنشان کرد: نشانه اگزما خارش است، زیرا اگزما به معنای تحریک و التهاب پوست است. هم چنین پوسته پوسته شدن و قرمز شدن پوست علامت ابتلا به اگزما است.

به گفته وی، علت اینکه اگزما در شب بدتر می شود این است که معمولا افراد دوست دارند در جایی که گرم است مانند زیر پتو، لحاف و کنار بخاری استراحت کنند و  این گرما باعت می شود که پوست خشک تر شود و اگزما ایجاد شود.

عرفانی با بیان اینکه به صورت کلی رطوبت باعث می شود که اگزما درمان شود، گفت: سرما و گرما هر دو باعث تشدید اگزما  می شود، چون در هر دوحالت آب از سطح پوست تبخیر می شود. در سرما به علت کاهش رطوبت محیط و در گرما به علت اینکه رطوبت نیست اگزما اتفاق می افتد.

وی برای ایجاد رطوبت در فصل سرما توصیه کرد که مردم در محیط خانه از انواع بخورها استفاده کنند و برای نمونه در خانه کتری روی بخاری نگه داشته شود تا رطوبت در محیط  زیاد شود.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه اگزما دارای شدت های متفاوتی است، گفت: برخی مواقع مجبور می شویم از داروهای ضد خارش استفاده کنیم، برای مثال آنتی هیستامین ها را تجویز کنیم اما گاهی شدت اگزما کمتر است و با یکسری توصیه ها اگزما بهتر می شود. باید در هر دو صورت بررسی و معایناتی توسط پزشک متخصص صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: گاهی ممکن است بیمار دچار بیماری دیگری شده باشد که نشانه آن نیز خارش شبانه است مانند بیماری گال که در این حالت برای تشخیص درست بیماری باید به پزشک مراجعه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اگزما فصل سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوا در کرمانشاه/موجی کم رطوبت به کرمانشاه وارد می‌شود

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، امروز (سه شنبه) بارشی برای سطح استان نداشتیم.

وی افزود: اما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، علاوه بر افزایش ابر و در بعضی ساعات وزش باد، ممکن است شاهد رگبارهای موقت و پراکنده‌ای از باران، بویژه در مناطق غربی و شمالی استان باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: به دنبال این وضعیت، در روزهای جمعه و شنبه، جوی نسبتاً آرام و بدون بارش در منطقه حاکم می‌گردد.

وی ادامه داد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (روز طبیعت) با عبور موجی کم رطوبت، مجدداً شرایط برای وقوع رگبارهای بهاری در سطح استان فراهم خواهد شد.

به گفته زورآوند تا شنبه هفته آینده، متوسط دمای هوا در غالب نقاط، به آرامی افزایش می‌یابد.

کد خبر 6063328

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
  • باران و سرما در راه کرمان
  • افزایش دمای هوا در کرمانشاه/موجی کم‌رطوبت به کرمانشاه وارد می‌شود
  • افزایش دمای هوا در کرمانشاه/موجی کم رطوبت به کرمانشاه وارد می‌شود
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های پاییز ۱۴۰۲
  • عبور موجی کم رطوبت از جو استان کرمانشاه
  • جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود
  • کشاورزان خراسان شمالی مراقب سرمازدگی محصولات باشند