Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:11:58 GMT

اندیشه عالی جوانان زنجانی در مسیر تولید و اشتغال

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۵۷۸۴

اندیشه عالی جوانان زنجانی در مسیر تولید و اشتغال

 توشه کارآفرینان ، اراده و همت بلند، آگاهی و مهارت است، که با اندیشه عالی خواهان تحول در موقعیت اقتصادی و اجتماعی و محیط زندگی خود بوده و هستند اما برای رسیدن به این خواسته نه تنها منتظر حمایت مسؤولی نشدند بلکه خود نیز دستی گرفتند.
طی چند دهه اخیر، جهانی شدن و تحولات چشمگیر در عرصه های علمی، رشد و توسعه روزافزون در عرصه اقتصادی و اجتماعی، تلاش برای کسب مزیت هایی در بازار کالا و خدمات و ضرورت کاهش اتکا به منابع زیرزمینی و از طرف دیگر افزایش نرخ بیکاری را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کاهش سطح اشتغال، سیاستگذاران دنیای کسب و کار را به این جهت سوق داده است که دریابند راه غلبه بر این موارد برخورد نوآورانه بر اساس توسعه مبتنی برکارآفرینی است.

 لذا جوانان زنجانی نیز از قافله توسعه مبتنی بر کارآفرینی در جهت کاهش بیکاری و عدم اتکا به منابع زیرزمینی و نفتی غافل نشده اند و خود آستین بالا زده و دست به کار شده اند و حالا شاهد اشتغال چندین جوان به واسطه تلاش جوانانی خوش فکر و با اراده هستند.

این اراده و همت جوانان در ۸۰ غرفه پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی زنجان قابل مشاهده بود.

مهارت ها در جهت حل مسائل اقتصادی باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: این نمایشگاه فرصتی برای نشان دادن مهارت و توانایی ها، بازاریابی، علم و فن است و بر این اساس باید مهارت ها برای حل مسائل استان هدایت و به آن توجه شود.

حجت الاسلام علی خاتمی تاکید کرد: دانشگاه علمی کاربردی، به تنهایی نمی تواند مشکلاتی را رفع کند بلکه افرادی که علم یاد می گیرند و مهارتی ندارند، سردرگمی نیز برای آنها وجود دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در دیگر کشورها نیز تحصیلات عالی و مراکز علمی و دانشگاهی وجود دارد، تفاوت آنها با ما در این است که دارندگان تحصیلات دانشگاهی به دنبال پشت میز نشینی هستند در حالیکه در دیگر کشورها چنین نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه در ایران ۲۰ برابر دیگر کشورها کارمند داریم، اظهارداشت: این مساله بازدارنده است اگر دستگاهی چابکتر و با مهارت باشد می تواند فعالیت ها را مطلوب تر پیش ببرد.

حجت الاسلام خاتمی یادآوری کرد: در دنیا تحصیلات دانشگاهی وجود دارد و در کنار تحصیل افراد کارآفرین تربیت می شوند ولی متاسفانه دانشجویان امروزی با مدرک دانشگاهی فاقد مهارت هستند.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر مهارت آموزی برای قشر جوان جدی گرفته شده است، افزود: اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ابراز امیدواری کرد، مساله مهارت آموزی و کارآفرینی جدی گرفته شود و جوانان نه کارمند که کارآفرین تربیت شوند.

حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: دانش ها بر اساس مهارت و کارآفرینی و مساله محور شده مشکلات صنایع و مراکز تولیدی احصا و نواقص و کاستی های آن با مهارت جوانان حل شود.

درصدد جذب پول و سرمایه برای زنجان هستیم

جوان کارآفرین زنجانی گفت: از سال ۸۰ به دنبال ایده در خصوص تولید محصول بودم و فارغ التحصیلان دانشگاهی را در شرکت تولیدی این محصول مشغول به کار کردم.

نبوی افزود: در حال حاضر با تولید چهار نوع محصول برای ۱۷۰ نفر مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاده کرده ام.

وی با بیان اینکه تنها تولید کننده جوهر پرینتر دستگاه های چاپگر در ایران و خاورمیانه هستم، اظهارداشت: فعالیت در خارج از  کشور از جمله هند و چین داریم و درصدد هستیم پول، سرمایه و تولید را جذب و در زنجان هزینه کنیم.

این جوان کارآفرین زنجانی ادامه داد: پس از جوهر پرینتر جوهر امنیتی از دیگر محصول تولیدی است که بانک مرکزی و بسیاری دیگر از ارگانها مشتری آن هستند.

راه اندازی کسب و کاری با کمترین سرمایه

یکی از کارآفرینان حاضر در پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی افزود: در زمینه تولید و ساخت کتیبه های نقش برجسته و کاشی های میناکاری در تولید ملی سهمی دارم.

لیدا محمدی دولت آبادی با بیان اینکه تولیدات به صورت کاشی مینا کاری و نقش برجسته به بازار عرضه می شود، اظهارداشت: این تابلوها با عنوان صنایع دستی در گالری ها به فروش می رسد.

وی ادامه داد: این تابوها در بخش های مختلف نقوش اسلیمی، اسماء متبرکه، نقوش دوره عباسی، کاشی هایی برگفته از طرح گنبد سلطانیه تولید و روانه بازار می شود.

این کارآفرین تاکید کرد: علاوه بر تولید در این بخش ها در بخش های مختلف سفارش هایی نیز  به مناسبت های مختلف تولید و به متقاضاین عرضه می شود.

به گفته محمدی دولت آبادی، اشتغال زایی در بخش تولید کاشی ها ۱۲ نفر به صورت مستقیم است و با کمترین سرمایه این کسب و کار راه اندازی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در دروه ای که با مشکلات اقتصادی و بیکاری مواجه هستیم، جوانان می توانند با استفاده از مهارت های آموزش دیده، تولیدی در زمینه صنایع دستی راه اندازی کرده و آن را گسترش دهند تا اشتغالی برای چندین نفر نیز فراهم شود.

این کارآفرین اضافه کرد: با حداقل نیروی کار و کمترین سرمایه می توان به راه اندازی کسب و کار در بخش تولید کاشی میناکاری و نقش برجسته اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کسب و کار شامگاه پنجشنبه در محل کارخانه کبریت زنجان به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها اشتغال زایی کارآفرینی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی کارآفرینی زنجان اشتغال زایی کارآفرینی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ تقی لو گفت: با اجرای طرح نفس ۴۳۳ نوزاد متولد شدند که موفقیت ۹۸ درصدی را به همراه داشته و این به دلیل برنامه ریزی خوب، منسجم و همکاری‌های بین بخشی بوده است.

وی به کسب رتبه یک کشوری زنجان در اجرای طرح نفس طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حال حاضر طرح نفس یکی از طرح‌های موفق در کشور بوده و استان زنجان نیز در این زمینه پیشگام است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان ادامه داد: با اجرای این طرح بیش از ۲۵ درصد مادران شناسایی شده، تحت حمایت مالی و معیشتی قرار گرفتند و حدود ۷۵ درصد مادران هم با مشاوره و دریافت آموزش‌های لازم از تصمیم خود مبنی بر سقط جنین منصرف شدند.

تقی لو گفت: با اقدامات انجام گرفته مرکز نیکوکاری طرح تخصصی نفس استان با هدف حمایت از مادرانی که به دلیل نیازمندی‌های آموزشی، تشخیصی و درمانی، پزشکی و معیشتی، قصد سقط جنین سالم خود را دارند آغاز به کار کرده و زمینه مشارکت همگان در این امر مهم و خداپسندانه فراهم شده است.

وی افزود: بر این اساس عموم مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به نام موسسه نیکوکاری مرکز نفس استان به شماره حساب ۸۸۱۳۵۳۴۴۳ نزد بانک ملی ایران - شعبه امداد ولایت واریز کنند.

به گفته مسئول بسیج جامعه پزشکی استان متولی اجرای طرح نفس کشور سازمان بسیج جامعه پزشکی است که این کار نیز در استان‌ها توسط همین حوزه انجام می‌گیرد و دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب تفاهم نامه همکاری می‌کنند.

اجرای طرح نفس از مرداد سال ۱۴۰۱ در استان زنجان آغاز شد.

دیگر خبرها

  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • سروده ‌شاعر زنجانی برای غزه/ با عکس کهنه تو به آواز می‌رسد
  • ورزشکاران زنجانی ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کردند
  • علی دایی چاقوی زنجان هدیه گرفت