Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، محمد جواد ظریف امروز جمعه در حساب توییتری خود یکی از نقص‌های برجام از نظر آمریکا را به اروپایی‌ها گوشزد کرد: «آزمایش موشک‌های بالستیک توسط ایران در قطعنامه ۲۲۳۱ منع نشده است.»
وی افزود: «برایان هوک یک یادآوری به موقع برای سه کشور اروپایی شریک ما در برجام دارد و آشکارا اذعان کرده که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد، آزمایش موشکی منع نشده است: یکی از نقایص توافق هسته‌ای ایران، این است که به منع آزمایش موشک‌های بالستیک ایران پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
ظریف دیروز هم با انتقاد از اقدام اروپایی ها در ارسال نامه درباره برنامه موشکی ایران به شورای امنیت با یادآوری قطعنامه‌های آن شورا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «نامه اخیر سه کشور اروپایی به شورای امنیت درباره موضوع موشکی، دروغی از سر استیصال برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی حقارت‌بار آن‌ها در ایفای حداقل تعهداتشان مطابق برجام است.»
وزیر امور خارجه تصریح کرد:« اگر سه کشور اروپایی به دنبال اندکی اعتبار بین‌المللی هستند، باید به جای تن دادن به زورگویی ایالات متحده، حق حاکمیت خود را اعمال کنند.»


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آزمایش موشک بالستیک موشک بالستیک ظریف قطعنامه 2231

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری جدید برای عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد شورای امنیت روز جمعه درباره درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل رای گیری خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، الجزیره گزارش داد 15 عضو شورای امنیت روز جمعه برای رأی‌ دادن به پیش‌نویس قطعنامه جدیدی که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل است تشکیل جلسه خواهد داد.

تصویب این قطعنامه مستلزم آن است که این قطعنامه دست‌کم 9 رأی مثبت به دست آورد و توسط هیچ یک از اعضای دائم شورا وتو نشود.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند این قطعنامه از حمایت 13 عضو شورای امنیت برخوردار است اما احتمالاً با وتوی آمریکا مواجه خواهد شد.

شورای امنیت عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رأی می‌گذاردفلسطین بار دیگر به عضویت کامل سازمان ملل در نیامد

اعضای شورای امنیت در رأی‌گیری قبلی خود در پنجشنبه گذشته قادر به اجماع بر سر عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل نبودند. فلسطینی‌ها که از سال 2012 عضو ناظر سازمان ملل متحد هستند اکنون چندین سال است که در تلاش برای عضویت کامل در این نهاد بین‌المللی هستند.

عضویت کامل در سازمان ملل متحد معادل به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل خواهد بود.هر گونه درخواست برای عضویت در سازمان ملل بایستی ابتدا در شورای امنیت به تصویب برسد و سپس به تأیید مجمع عمومی برسد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد
  • رأی‌گیری جدید برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • پرسش‌هایی درباره عملیات موشکی ایران؛ جنگ‌افزارها و رهگیری
  • «رضوان»؛ ناشناخته‌ترین موشک بالستیک ایرانی که روانه پایگاه‌های اسرائیل شد/ نسل‌های ارتقاء یافته خانواده شهاب همچنان می‌درخشند +عکس