Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از مردم سمنان از مشکلات موجود در حریم آستان مقدس امام‌زاده یحیی (ع) گلایه‌مند بوده و از شهرداری سمنان خواسته‌اند تا برای رفع این مشکلات فکری کند.

خبرگزاری فارس سمنان- معصومه رشیدی: استان سمنان دارای بافتی مذهبی و مردمی متدین بوده که همواره اماکن زیارتی و آستان مقدس امامزادگان را ملجأ و پناهگاه خود می‌دانند و برای زیارت در این اماکن حضور می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرامشی عمیق که به‌واسطه حضور در این زیارتگاه‌ها نصیب انسان می‌شود، او را وامی‌دارد تا حضورش در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه را استمرار بخشد؛ اما وجود برخی مشکلات در حریم برخی این بقاع متبرکه، این حضور مجدد را دچار مخاطراتی ساخته است.

امامزاده یحیی (ع) را فرزند امام موسی بن جعفر (ع)، امام هفتم شیعیان و برادر امام رضا (ع) می‌دانند که آرامگاه او با کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای زیبا مزین شده است.

امامزاده یحیی (ع) شهر سمنان برای افرادی که دنبال آرامش هستند، مکانی عالی و دنج شناخته می‌شود؛ آستان مقدس این امامزاده در انتهای بازار جنوبی و در مرکز بافت قدیم شهر سمنان قرار دارد؛ اما نبود سرویس بهداشتی و پارکینگ مناسب در نزدیکی این بقعه متبرکه سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم و کسبه اطراف شده است.

دریغ از یک خدمت ساده!

یکی از زائران سمنانی به فارس می‌گوید: امروز برای زیارت به آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان آمدم و همیشه از حضور در این فضا، آرامش خاصی می‌گیرم. وجود خود امامزاده عظیم‌الشأن و البته شهدای والامقامی که در این محل دفن شده‌اند، مثل بمب انرژی می‌ماند.

اصغر رامه افزود: سال‌های قبل که به آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان می‌آمدیم، سرویس بهداشتی داشت؛ اما امروز بسته بود و گویا مشکل اساسی دارد که در حال تعمیر هستند.

نبود سرویس بهداشتی و پارکینگ مناسب در نزدیکی این بقعه متبرکه سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم و کسبه اطراف شده است

وی گفت: شهرداری سمنان باید به کمک مسؤولان هیأت امنای آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان بیاید و برای رفع مشکلات این‌چنینی از پول خود مردم برای آرامش آنها هزینه کند.

این زائر سمنانی می‌گوید: اخیراً شنیدم که شهرداری سمنان می‌خواهد برای زندان سمنان ساختمان اداری بسازد؛ یعنی واقعاً کمک به ساخت سرویس بهداشتی برای آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان که محل رجوع هر روزه عاشقان اهل‌بیت (ع) محسوب می‌شود، ارزش کمتری از ساختن بنا برای زندان دارد؟

پارکینگ؛ معضل مردم و کاسبان

یکی از کسبه اطراف آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان هم به فارس می‌گوید: نبود پارکینگ به یکی از مشکلات مهم ما اطراف این بقعه متبرکه تبدیل کسبه شده است.

محمد جواهری ادامه داد: مردم به‌خصوص در روزهای آخر هفته و پنج‌شنبه‌ها به منطقه بازار سمنان و زیارت آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان می‌آیند و ازدحام خودروها باعث می‌شود به‌راحتی جای پارکی در این منطقه پیدا نشود.

شهرداری سمنان باید به کمک مسؤولان هیأت امنای آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان بیاید و برای رفع مشکلات این‌چنینی از پول خود مردم برای آرامش آنها هزینه کند

وی ادامه داد: بسیاری از مردم به خاطر نبود پارکینگ مطلوب در این منطقه، خودروهایشان را جلوی مغازه‌های ما پارک می‌کنند و این امر در کاسبی و کار ما اثر سوء می‌گذارد.

این کاسب سمنانی می‌گوید: شهرداری سمنان یک پارکینگ عمومی که در بازار سمنان وجود داشت را هم تبدیل به پارکینگ خصوصی کرده است و از مردم پول می‌گیرد و به همین خاطر، خیلی‌ها به سمت پایین آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان می‌آیند و خودروهایشان را جلوی مغازه‌های ما پارک می‌کنند.

خدمات‌رسانی خوبی را شاهد نیستیم

حجت‌الاسلام غلام‌حسین مهدوی‌نژاد، رئیس هیأت امنای آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه استان سمنان هر ساله پذیرای زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است که به زیارت برادر بزرگوارشان نیز می‌آیند، تصریح کرد: مردم استان سمنان همیشه پذیرای زائران آستان قدس رضوی بودند و خدمات‌رسانی انجام می‌شده است.

مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه بقاع متبرکه انسان را به یاد خدا می‌اندازند، اضافه کرد: در روایات داریم دوست خوب کسی است که انسان با دیدنش به یاد خدا می‌افتد و ساختمان خوب ساختمانی است که انسان را به یاد خدا بیندازد.

وی با بیان اینکه حتی گذر از کنار بقاع متبرکه انسان را به یاد خدا و اهل‌بیت (ع) می‌اندازد، تصریح کرد: این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ در گذشته به خاطر امکانات و دیدگاهی که وجود داشته، ساختمان‌ها در جاهایی ساخته شده که خدمات کمی داده می‌شد و با رشد جمعیت هم توجهی به توسعه بقاع متبرکه نشد.

مردم به‌خصوص در روزهای آخر هفته به منطقه بازار سمنان و زیارت آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان می‌آیند و ازدحام خودروها باعث می‌شود به‌راحتی جای پارکی در این منطقه پیدا نشود

رئیس هیأت امنای آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان با تأکید بر اینکه بقاع متبرکه در دوران پهلوی و طاغوت و قبل از ظهور نظام ولایی جمهوری اسلامی مظلوم واقع شدند، اضافه کرد: خدمات فرهنگی، رفاهی و دینی آن زمان وجود نداشته است و به برکت استقرار نظام اسلامی در کشور و رهبری ولایی، بقاع متبرکه مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفتند.

مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه باید کنار بقاع متبرکه امکان خاص خدمات‌رسانی فرهنگی و رفاهی ایجاد شود، تصریح کرد: مردم باید در این زمینه تلاش‌های زیادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه امکانات خدماتی و رفاهی در آستان برخی امام‌زادگان (ع) و بقاع متبرکه خوب است، اضافه کرد: این امکانات در برخی دیگر محدود است.

رئیس هیأت امنای آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان تأکید کرد: کارهای خوبی اطراف حرم مطهر امام‌زاده یحیی (ع) سمنان انجام شده است؛ اما باز هم می‌بینیم زائران در بحث پارکینگ و امکانات رفاهی در این بقعه متبرکه مشکلاتی دارند و خدمات‌رسانی خوبی را شاهد نیستیم.

مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه به اقدام جدی در حریم آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان نیاز داریم، اظهار کرد: اجرای اقدامات فرهنگی در این بقعه متبرکه لازم و ضروری است.

انتهای پیام/۷۵۰۳۵/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان انسان شهرداری یحیی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم(ع)نیشابور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم علیهماالسلام نیشابور در نیمه اول تیرماه سال جاری در نیشابور خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور،حجت الاسلام احمدزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه نیشابور اظهار داشت: کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم علیهماالسلام نیشابور در نیمه اول تیرماه سال جاری در نیشابور برگزار می شود.

وی افزود: در خراسان رضوی 305 بقعه متبرکه وجود دارد که یک پنجم این بقاع متبرکه در نیشابور است و از این تعداد چند امامزاده هستند که شهرت بین المللی دارند و امامزاده محروق از جمله این امامزادگان است.

حجت الاسلام احمدزاده تصریح کرد: یکی از وظایف ما شناساندن گوهرهایی است که در بقاع متبرکه مدفون هستند و متاسفانه شناسایی کافی در سطح جامعه از این عزیزان وجود ندارد. در نیشابور امامزادگان شاخصی مانند بی بی شطیطه، امامزاده محروق، فضل ابن شاذان و... وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امامزاده محروق شخصیت ممتازی است و تنها امامزاده ای است که امام رضا علیه السلام در مسیر حرکت خود از مدینه به مرو، زمانی که به نیشابور رسیدند، فرمودند؛ مخدوم ما اینجا مدفون است باید به زیارت ایشان برویم این نشان از شخصیت امامزاده محمد محروق و جایگاه ایشان دارد.

وی عنوان کرد: امام زاده محروق شخصیتی مجاهد، شهادت طلب، موثر  بودند و از جمله الگوهایی است که باید ایشان را بشناسیم و به آنها ادای احترام کنیم و لازم است یک کار علمی گسترده در این خصوص انجام شود.

حجت الاسلام احمدزاده خاطرنشان کرد:کارهای مربوط به همایش از ابتدای سال آغاز شده و تاکنون 25 پژوهشگر، مقالات خود را به این همایش ارسال کرده اند و دانشگاه نیشابور مسئولیت اجرای بخش علمی کنگره را برعهده دارند. قرار است کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم علیهم السلام در نیمه اول تیرماه و همزمان با سالروز ورود امام رضا علیه السلام به نیشابور برگزار شود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم(ع)نیشابور
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند