Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه  قم در مصلای قدس این شهر، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در مدت باقی مانده بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات، در خصوص قانون جامع انتخابات به گونه‌ای عمل و قانون گذاری کند زمینه جلوگیری از ورود افراد با زمینه مالی، اخلاقی و سیاسی و نفوذ دشمن گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان نیز  از نفوذ افراد فاقد صلاحیت به مجلس جلوگیری کند گفت: از این شورا درخواست می‌شود بر اساس مُر قانون از ورود افراد با انگیزه‌های سوءاستفاده سیاسی و اقتصادی و افراد زمینه ساز نفوذ دشمن به مجلس شورای اسلامی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه قم، تاکید کرد: مردم از شورای نگهبان انتظار دارند آن دسته از نمایندگان که دردوره کنونی با رفتار و مواضع خود به نفع فتنه گران روسیاه و مستکبران موضع‌گیری کرده‌اند، با ابزارهای قانونی آنها را رد صلاحیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه ورود آنها به این جایگاه مقدس که افرادی مانند شهید مدرس به تکلیف الهی عمل کردند، داده شود گفت: کسانی که به جای غم ملت غم دشمنان را می‌خورند نباید به مجلس راه یابند.

خطیب جمعه قم، تاکید کرد: کسانی که به نفع دشمن و بر خلاف مصالح مردم، حاضر به امضای سندها و معاهده های ننگین هستد نباید به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند.

آیت الله سعیدی، گفت: شورای نگهبان، ثابت کرده‌است که به موجب قانون و بر حسب تکلیف الهی با هیچ کس تعارف ندارند و ملت همواه از اقدام های سنجیده و قاطع و انقلابی شورای نگهبان در صیانت از نهادهای حاکمیتی پشتیبانی کرده و پشتیبانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: مردم می‌دانند که شورای نگهبان به حداقل صلاحیت‌های اکتفا می‌کند ولی تشخیص شایسته ترین افراد از نظر علم، بصیرتی، سیاست، پیروی از گفتمان ولایت و روحیه خدمت به عهده مردم است و مردم باید برای رای دادن حجت شرعی داشته باشند.

خطیب جمعه قم، گفت: رای دهنده یا باید خود دارای تشخیص باشد یا با افراد معتمد مشورت و اعتماد کند چرا که انتخاب ما، سرنوشت کشور را رقم می‌زند.

وی رای مردم را حق الناس دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی انتخابات باید امانت دار حق الناس باشند.

خطیب جمعه قم، در ادامه با بیان اینکه باید هر اقدامی از مسیر خود انجام شود گفت: سیاستمداران و مدیران کشور نیز باید هر کار را از راه و روش خود انجام دهند تا هم به اقتضای تقوا عمل کرده باشند و هم مردم را به دردسر و مشکلات نیندازند تا دشمنان برای آشوب در کشور به طمع نیفتند.

وی همچنین با اشاره به سالروز رحلت حضرت معصومه(ص) گفت: این بانوی باکرامت در مدت کوتاه اقامت خود در قم گام های بلندی برداشتند و نشان دادند که می توان با عمر کم، کارهای بزرگ و اساسی انجام داد.

آیت الله سعیدی ادامه داد: کریمه اهل بیت(ع) با نشر معارف اهل بیت(ع) با طاغوت زمان مقابله کرد و در مقابل مستکبران آن دوران ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه سه امام معصوم، زائران حرم حضرت معصومه(س) را وعده بهشت داده اند که باید مردم قم بیش از همه قدردان این نعمت باشند گفت: عده ای می خواهند به عفاف، شخصیت و وجه دینی و ارزشی قم لطمه وارد کنند به همین دلیل باید مراقب بود.

خطیب جمعه قم، با تاکید بر اینکه همه مردم قم مدیون کریمه اهل بیت(ع) هستند، ادامه داد: قم یکی از شهرهایی بود که توطئه اخیر دشمنان در آن اثر نگذاشت و این ثابت کرد که این قمی ها هستند که بر فراز تاریخ می درخشند و به وظایف خود عمل می کنند.

وی در ادامه با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: ۱۶ آذر روز فریاد علیه استکبار و آمریکا پیمان شکن و روز «فریاد مرگ بر آمریکا» است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی قم سید محمد سعیدی نماز جمعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قم نماز جمعه مجلس شورای اسلامی قم نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده، امام جمعه شهرستان میاندوآبگفت: دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به برکت درایت رهبر انقلاب اسلامی ایران، به عنوان یکی از مقاطع حساس و درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی مطرح می باشد.

وی افزود: سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است که هرکجای کشور ونظام اسلامی به آن نیاز داشته باشد حضورمی یابد و بعنوان نیروی خدمتگزار امت اسلامی در مناطق درون‌مرزی و برون‌مرزی در هر صحنه‌ای که موردنیاز باشد،نقش‌آفرینی می‌کند.

امام جمعه شهرستان میاندوآب ادامه داد: امروز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازوی توانمند ملت ایران در صیانت از عزت،اقتدار و سربلندی این مرزوبوم و حفاظت از کیان اسلام و انقلاب در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی است که تنها گوشه‌ای از این توانمندی، در عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و وعده صادق به رخ جهانیان کشیده شد.

وی گفت: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این نهاد مقدس به ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به غیور مردان سپاه به ویژه فرماندهان،کارکنان و سربازان ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی، سربلندی و توفیق روزافزون یکایک این عزیزان را مسئلت می‌نمایم.

دیگر خبرها

  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است