Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه بخش بهمن گفت: برخی افراد به برکت خون شهدا به پست و مقام رسیدند ولی امروز با خون شهدا بازی و بر سر آن معامله می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام رضا علیزاده در مراسم یادواره شهدای عشایر ضمن خیرمقدم به خانواده شهدای عشایر ابرکوه و خاتم، گفت: به تعبیر امام راحل اولین ولی‌نعمتان ما شهدا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه بخش بهمن خاطرنشان کرد: شهدا آن‌چنان جایگاه والایی دارند که حضرت علی (ع) نیز حسرت شهدا را می‌خورد. همه مردم به ویژه جوانان باید بدانند که ما بر سر سفره شهدا، امام شهدا و اهل‌بیت (ع) نشسته و این عزت، افتخار، امنیت مثال‌زدنی در دنیا و پیشرفت امروز کشور همگی مرهون خون شهدا است.

علیزاده با بیان اینکه امروز خیلی‌ها به مقام شهدا واقف نیستند و یاد شهدا کمرنگ شده است، افزود: برخی افراد به برکت خون شهدا به پست و مقام رسیدند ولی امروز با خون شهدا بازی و بر سر آن معامله می‌کنند و ارزش‌هایی که شهدا برای آن جان خود را دادند، از یاد می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: انسان واقعاً غصه می‌خورد وقتی می‌بیند عده‌ای نام شهید را از کوچه و خیابان‌ها محو می‌کنند و کاری می‌کنند که رسم شهدا نیز کمرنگ شود. لذا وظیفه همه ما است که ویژگی‌ها، شاخصه‌ها و ارزش‌هایی که شهدا برای آن رفتند را در جامعه زنده کنیم.

امام‌جمعه بخش بهمن با تأکید بر اینکه شهدا برای دین و اخلاق جان دادند، تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های شهدا عبادت و عبودیت بود و از هر فرصتی برای حرف زدن با خدا استفاده می‌کردند. نیمه‌های شب با خدا راز و نیاز می‌کردند و اهل گریه و دعا بودند و ما اگر می‌خواهیم شهدا از ما راضی باشیم باید عبادت و عبودیتی که شهدا برای آن جان دادند در جامعه زنده کنیم.

علیزاده تصریح کرد: شهدا هرگز باعث نشدند اعتماد مردم به نظام از بین برود و بسوزد؛ چراکه سوختن اعتماد مردم، بدتر از سوختن بانک و پمپ بنزین است. نباید اجازه دهیم عده‌ای پا روی خون شهدا گذاشته و اعتماد مردم را سلب کنند.

امام‌جمعه بخش بهمن با بیان اینکه نباید به مردم دروغ گفت و نیرنگ زد، ادامه داد: ملت ایران توقع دارند که مسؤولین کشور ما به جهت خون شهدا و امنیتی که شهدا ایجاد کردند با مردم رو راست باشند، اعتماد مردم را خدشه‌دار نکنند و خون شهدا را هم پایمال نکنند.

وی تصریح کرد: افزایش روحیه بی‌اعتمادی در مردم خود به معنای پایمال کردن خون شهدا است. لذا نباید حرف‌هایی بزنیم که باعث شود مردم اعتمادشان به انقلاب، نظام و شهدا کمرنگ شود و برای راضی نگه داشتن شهدا باید تابع ولایت‌فقیه باشیم.

انتهای پیام/90027

منبع: فارس

کلیدواژه: ابرکوه فارس یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهدای شهرستان‌های دشتی، تنگستان و دشتستان که در محل سالن شهدای فرهنگی خورموج برگزار شد گفت: برخی از بندگان برگزیده خدا در عرض یک سال راه هزار ساله را طی می‌کنند که آنقدر خوب طی طریق می‌کنند که بلافاصله نمره قبولی می‌گیرند و چون خداوند می‌خواهد به سایر بندگان بگوید که این مسیر را طی کنید و آنها را الگوی دیگران قرار دهد با اعطای شهادت پرده از چهره آنان برمی‌دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند، گفت: شهدا زنده هستند چون خداوند می‌خواهد برای دیگران الگو باشند و بوسیله آنان با دیگران احتجاح کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند شهادت قله است و دامان آن پدران و مادران شهدا هستند چرا که نبوغ و استعداد شهدا در بستر تربیت والدین و همراهی و پشتیبانی همسران آنان شکل گرفته است و لذا والدین و همسران و فرزندان شهدا در اجر و مقام آنان شریک هستند.

وی ضمن تمجید از صبر و استقامت همسران شهدا گفت: اگر استان بوشهر دیار غیور مردان است این امر در بستر همراهی و تربیتی غیور زنان حاصل شده است و نتیجه آن این بوده که فرزندان این استان پوزه استعمار را با شجاعت خود به خاک بمالند.

وی با اشاره به اینکه‌مطالبات و خواسته‌های خانواده‌های معظم شهدا پیگیری می‌شود گفت: نارضایتی‌هایی که از سوی خانواده‌های معظم شهدا در مورد ارائه خدمات بیمه دی وجود دارد رسیدگی می‌شود.

وی تصریح کرد: به کمک مجلس و دولت اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲ سال اخیر چند برابر و مستمری والدین شهدا نیز ۱۱۴ درصد افزایش دارد که نشانگر توجه ویژه دولت به خواسته‌های خانواده‌های معظم شهداست.

وی همچنین از ۳ برابر شدن سرانه بیمه تکمیلی و پرداخت ۱۰۰ درصدی مبالغ به بیمه‌ها خبر داد.

کد خبر 6082050

دیگر خبرها

  • یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد
  • دبیرکل جنبش انصار الله یمن: کمک به ملت فلسطین مسؤولیت بزرگ امت اسلامی است
  • شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند
  • کمک به ملت فلسطین مسؤولیت بزرگ امت اسلامی است
  • دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین
  • دیدار امام جمعه مهریز با فرمانده پادگان ارتش در مهریز 
  • قدردانی امام جمعه اشنویه از عملیات وعده صادق
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند