Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  السومریه، دفتر آیت الله سیستانی در بیانیه ای که امروز در خطبه نماز جمعه قرائت شد بر ضرورت مسالمت آمیز بودن اعتراضات در عراق تاکید کرد.

در این بیانیه که شیخ عبدالمهدی الکربلایی آنرا به نام بیانیه دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالی قدر در نجف اشرف، قرائت کرد، آمده است: شکی نیست که حرکت مردمی ابزاری موثر برای فشار به کسانی که قدرت را در دست دارند برای انجام اصلاحات واقعی در کشور است اما شرط اساسی آن مسالمت آمیز بودن آن و کشیده نشدن آن به خشونت، هرج و مرج و تخریب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این باره باید آگاه بود و بهانه ای به دست افرادی که خواهان اصلاحات نیستند، داده نشود.

در بیانیه مذکور آمده است: حفظ مسالمت آمیز بودن تظاهرات و دور کردن آن از اقدامات خشونت آمیز و تخریب از اهمیت زیادی برخوردار است و این مسئولیتی است که برعهده همگان است و نیروهای امنیتی باید حامی تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز باشند و به آنها اجازه دهند که خواسته های خود را با آزادی کامل بیان کنند. تظاهرات کنندگان هم نباید به خرابکاران اجازه نفوذ دهند و آنانی که به دنبال رخنه در میان صفوف تظاهرات کنندگان و حمله به نیروهای امنیتی و اموال دولتی و خصوصی هستند و به منافع شهروندان آسیب می زنند، از  جمع خود دور کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: حمایت از نیروهای امنیتی و احترام به آنها و تقویت روحیه آنها و تشویقشان به انجام وظایفشان در حفظ امنیت و ثبات به شکل مطلوب وظیفه همه است.  نقش عشایر در حمایت از صلح و ثبات داخلی وممانعت از هرج و مرج و خرابی قابل تقدیر است. اوضاع باید در همه مناطق به روال عادی بازگردد و نیروهای امنیتی به مسئولیت خود در حفظ امنیت و ثبات و حمایت از مراکز دولتی و همه اموال شهروندان از شر خرابکاران عمل کنند و در برخورد با اعتراضات نهایت حرفه ای گری را به کار گیرند تا حوادث هفته های گذشته رخ ندهد.

در بیانیه دفتر آیت الله سیستانی آمده است: ما بار دیگر ضمن محکوم کردن تخریب اموال دولتی و خصوصی از همه زیان دیدگان می خواهیم که به راهکار قانونی برای مطالبات حقوقی خود روی آورند و از نهادهای قضایی هم می خواهیم که طبق قانون عمل کند. ما در اینجا به کسانی که در کمین کشور هستند و به دنبال بهره برداری از اعتراضات اصلاح طلبانه برای تحقق اهداف خاص هستند، هشدار می دهیم.

در این بیانیه تاکید شده است: ما امیدواریم که انتخاب نخست وزیر جدید و اعضای کابینه در مدت مشخص درقانون اساسی و طبق خواسته های شهروندان به دور از دخالت خارجی رخ دهد. مرجعیت طرفی در هر گفتگویی در این زمینه نیست و نقشی در آن به شکلی از اشکال ندارد.

کد خبر 4790092

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله سیستانی عراق عادل عبدالمهدی ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی سوریه ایران دونالد ترامپ ناتو فلسطین روسیه ترکیه فرانسه لبنان افغانستان نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، گروه حقوق بشر عفو بین‌الملل اعلام کرد که فرانسه محدودیت‌هایی را برای ابراز همبستگی با فلسطینیان در غزه اعمال کرده است.
 
در بیانیه شعبه محلی عفو بین‌الملل آمده است که هفته‌های اخیر شاهد محدودیت‌های اعمال‌شده برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین بوده و افراد با اتهام انتشار «تبلیغات تروریستی» مواجه هستند.
 
یکی از مواردی که عفو بین‌الملل به آن اشاره کرد، ممنوعیت کنفرانس برنامه‌ریزی‌شده درباره فلسطین بود که در اوایل ماه جاری توسط انجمن فلسطین آزاد در شهر لیل برگزار شد.
 
مقامات فرانسوی این ممنوعیت را با استناد به نگرانی در مورد «تبلیغات تروریستی» توجیه کردند که توسط مدافعان حقوق به عنوان تلاشی برای خفه کردن گفتمان مشروع در مورد آرمان فلسطین محکوم شد.
 
در میان این تحولات، ماتیلد پانو، یکی از اعضای ارشد پارلمان فرانسه از حزب La France Insoumise (LFI) که به حمایت صریح خود از فلسطین معروف است، فاش کرد که به اتهام تبلیغات تروریستی برای بازجویی احضار شده است.
 
در ایتالیا نیز دانشجویان معترض به جنگ اسرائیل علیه غزه، کنفرانسی که در رابطه با همکاری این کشور با سایر کشورها در زمینه‌های علمی و فضایی با حضور وزرای دولت ائتلاف حاکم برگزار شد را مختل کردند.
 
آنها با حمل پرچم‌های فلسطین، سعی داشتند به سمت محل برگزاری کنفرانس در قلعه والنتینو در شهر تورین راهپیمایی کنند اما نیروهای امنیتی مانع آنها شدند.
 
پلیس تورین اعلام کرد که در این حادثه هفت افسر مجروح شده‌اند. جورجیا ملونی، نخست‌وزیر این کشور همبستگی خود را با نیروهای امنیتی اعلام کرد.
 
وی در شبکه اجتماعی ایکس به شدت معترضان را محکوم و تاکیدکرد که دولت (ایتالیا) در کنار کسانی است که از آزادی و امنیت شهروندانش محافظت می‌کنند.
 

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق