Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماسیمیلیانو الگری به شکلی جذاب، نظرش را در مورد ایده‌ها و تفکرات مربیان بزرگ دنیای فوتبال بر زبان آورده است.

طرفداری- قطع همکاری ماسیمیلیانو الگری و یوونتوس، باعث شده این تاکتیسین ایتالیایی فرصت بیشتری برای یاددگیری زبان انگلیسی و بررسی کلی تیم‌هایی اروپایی به دست آورد. روزنامه کوریره دلاسرا، به سراغ سرمربی اسبق میلان رفته تا از او در خصوص اتفاقاتی که در دنیای فوتبال رخ می دهد، سوالاتی بپرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنیای فوتبال از بیرون، برای ماسیمیلیانو الگری چه شکلی به نظر می آید؟

دو چیز بالاتر از هر موضوع دیگری اهمیت دارد. اولی این است که بازیکنان آفریقایی، بخش فیزیکی فوتبال را پیش می برند. کیفیت همیشه اساسی است اما فوتبال در حال تغییر است. دومین مورد هم، باید بگویم می خواهم بازگشت بزرگی داشته باشم. ما چندین سال گواردیولا را دنبال کردیم. او یک مورد استثنایی داشت که برای همه صدق نمی کرد. بارسلونای تاریخی، با این بازیکنان بزرگ زاده شد. بازیکنانی که پرس بالا انجام می دادند و هافبک ها بیشتر در محوطه جریمه بازی می کردند و حتی مدافعان تا وسط زمین می آمدند. برای اجرای این سبک، باید اینیستا، ژاوی و مسی را داشته باشید. این یک درس عبرت برای همه ما بود. کلاس درسی که باید می گذراندیم.

فوتبال ضدحمله

این موضوع بحث برای من بسیار حساس است. وقتی حرف های آریگو ساکی را در مورد حفظ توپ و فعال بودن در زمین می شنوم، درک نمی کنم و عصبانی می شوم. چرا باید بحث عمودی بودن باشد؟ اصلا چرا باید 20 متر فاصله باشد؟ بازی های تیم ساکی را بالغ بر بیست بار تماشا کرده‌ام. زمانی را که میلان در سن سیرو به رئال مادرید 5 گل زد، به یاد دارم. خیلی ساده بازی کردند. مثل یک دوک نخ ریسی، صاف و ساده بودند. رئال مادرید به آرامی توپ را به حرکت در می آورد اما این میلان بود که کاملا مستقیم بازی می کرد. دقیقا ضدحمله اما اعمال این سبک اصلا ساده نیست ولی اگر موفق شوید، نمایشی خارق العاده به راه می اندازید. 

 

فوتبال یورگن کلوپ

پایه‌های فوتبال مدرن در لیورپول به وضوح دیده می شود. سه مهاجم که دائما مدافعان را پرس می کنند و آن را در محوطه جریمه خودشان حبس می کنند. اگر مانه، صلاح و فیرمینو را دارید، باید سراغ خطوط عمودی بروید. کلوپ این را درک می کند. وقتی در دورتموند بود، گل های بسیاری دریافت می کردند و این را به یاد دارم. اما او از خطوط عمودی استفاده می کند، مداوم سراغ شوتزنی می رود، به جای استفاده از میانبرها، سراغ فضا می رود. نمی دانم چرا باید در مورد این سبک از فوتبال، خجالت زده شویم. این هم راهی است که دفاع کنید تا حداقل مساوی بگیرید که مساوی، نیمی از پیروزی است. سپس مساله کنترل خط حمله از دفاع وجود دارد. باید از آنجا دنبال فضای خالی بگردید. این فقط به معنی گارد گرفتن نیست، بلکه یک نوع تفکر متفاوت است. 

دیدگاه دیگری هم دارید؟

اهمیت بازیکنان و نقش مربی. هیچ طرح مشخصی وجود ندارد. با هوش مصنوعی سر و کار نداریم. چشمان یک مربی، به اندازه تکنولوژی ارزش دارد. شما باید روزهای یکشنبه سرمربی و تاکتیسینی باشید که تیم نیاز دارد. بقیه روزها به بازیکنان ربط دارد. فوتبال به زمین بازی محدود می شود. ما در مربوط یک جهان و هستی دیگر صحبت نمی کنیم. امروزه بچه هایی را می بینم که به مانند جزوه های فوتبالی، مانند تلویزیون صحبت می کنند. پر از شعار و این مرا می ترساند. این ها کلیشه‌ای ترین شعارها هستند که به بچه ها تزریق می کنند و فوتبال، جهان شعارها شده است.

منظور شما در مورد سادگی فوتبال چیست؟

یک مثال می زنم. کالیدو کولیبالی، مانولاس و آلبیول در خط دفاعی ناپولی حضور دارند که توسط استادی چون کارلو آنچلوتی تمرین داده می شوند. به نظر من مغز متفکر خط دفاع آلبیول است. به خاطر توانایی های فنی و بازیخوانی و پیش بینی حرکات مدافعان. کولیبالی مدافع فیزیکی محشری است اما در سایر جنبه ها در حد آلبیول نیست. مانولاس در یک به یک ها عالی است اما به کولیبالی شباهت دارد. فوتبال همین است. دانستن ویژگی بازیکنان و گذاشتن آن ها در جای صحیح. 

می خواهم در مورد مدیران هم صحبت کنم. نمی توانیم تصور کنیم داشتن کسی مثل ماروتا یا گالیانی چه معنایی دارد. سلینو در کالیاری برای من نقشی کلیدی ایفا کرد. در کوورچانو [کمپ تمرینی تیم ملی ایتالیا] هم گفتم، باید دیدمان را نسبت به آینده باز کنیم. مارچلو لیپی و فابیو کاپلو؛ آن ها همه کار در حرفه خود انجام دادند و هنوز هم جوان هستند. اگر رهبرانی مانند آن ها نداشته باشید، مربیان خوبی هم تربیت نخواهید کرد. باید از آن ها بخواهیم که بیایند و تدریس کنند. جواب آن ها چه بود؟ نه!

تیم ملی ایتالیا

به مانچینی تبریک می گویم. در حال انجام کاری بزرگ است، می دانید چرا؟ چون خودش را عوض کرده و به شخص دیگری تبدیل شده است. او خیلی متفاوت تر شده است. اکنون مانچینی یک استاد شده و باید بگویم دنیای ما، پر از پروفسورها شده است! مثال؟ مساله مثال نیست، یک خاطره است. تابستان قبل با مارکو جامپائولو در پسکارا بودیم و بحث ما در مورد فوتبال حرارت خاصی داشت. آنجا گفتم «مارکو، نصیحت نمی کنم اما می خواهم چیزی بگویم. تو الان در میلانی و اینجا جایی نیست که هرکس بتواند برود. بسیار خاص و بی نظیر است. تیمی نساز که باعث خنده شود چون به دو نیم تقسیمت می کنند! در سن سیرو جایی برای شوخی و آزمون و خطا وجود ندارد. اگر هافبک بازیساز می خواهی، قطعا آن شخص سوسو نیست. سوسو بازیکن بسیار باکیفیتی است. اگر رجیستا ندارد، مجبورید با دو هافبک وسط بازی کنید. مهم‌ترین چیز، کیفیت بازیکنان است و یک سرمربی باید بتواند با بازیکنان سازش کند. این بخش آخر صحبتم، یک معضل در فوتبال ماست. ما یک واقعیت به نام نتیجه داریم. من در خانه رایانه ندارم. از آی‌فون استفاده می کنم. اگر بخواهم فوتبال تماشا کنم، می دانم چه کار کنم. آنجا به ذهن همه کلی ایده می رسد اما باید بگویم ما مربیان بهتر از تکنولوژی هستیم.

سال بعد به فوتبال برمی گردم. یکشنبه ها فوتبال تماشا می کنم. صبح ها به تورنمنت فوتبالی پسرم می روم. عصرها و شب ها جلوی تلویزیون می نشیم و آخر شب پسرم دوباره به من یادآوری می کند که می خواهد راننده فرمول یک شود.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سردار آزمون به تمرینات رم در آستانه بازی با میلان / عکس

در آستانه دیدار آاس رم و میلان در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا ۲۰۲۳/۲۴، سردار آزمون پیش از موعد به تمرینات تیم ده روسی برگشت. این مهاجم ایرانی که از ناحیه عضلات همسترینگ ران دچار مصدومیت شده بود، سریع تر از پیش بینی های اولیه موفق به انجام ریکاوری شد و خود را در تمرینات گروهی جالوروسی در دسترس ده روسی قرار داد.

سردار آزمون در کنار لیاندرو پاردس و لورنتزو پلگرینی در تمرینات رم

 

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • پیولی: کیفیت تغییر نتیجه مقابل رم را نداشتیم
  • عکس‌| جشن دونفره سردار آزمون با ستاره آرژانتینی رم
  • ده روسی: افتخار می‌کنم که هدایت بازیکنانی چون مانچینی و الشعراوی را برعهده دارم
  • فوتبال از دریچه فان؛ لیگ کشاورزان در واقعیت
  • اعتراف پیولی: رم با کیفیت‌تر میلان بود!
  • دیبالا با گل در بغل سردار آزمون(عکس)
  • شروع قوی رم: میلان آچمز شد! (عکس)
  • گل جانلوکا مانچینی به میلان روی ریباند ضربه دیدنی لورنتزو پلگرینی (رم 1-0 میلان)
  • سردار آزمون به میلان رسید
  • بازگشت سردار آزمون به تمرینات رم در آستانه بازی با میلان / عکس