Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@16:31:07 GMT

مخالفت اقتصاد آلمان با تحریم‌ها علیه روسیه

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۶۸۹۶

مخالفت اقتصاد آلمان با تحریم‌ها علیه روسیه

بخش تجارت خارجی اقتصاد آلمان درباره واکنش عجولانه برلین در جریانات مربوط به قتل یک شهروند گرجی در برلین و تحریم های جدید علیه روسیه هشدار داده است. ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، عرصه اقتصادی آلمان امیدوار است که جریانات مربوط به قتل یک گرجی در آلمان به تحریم های جدید علیه روسیه منجر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش مربوط به تجارت خارجی در آلمان درباره تصمیمات عجولانه برلین در این باره هشدار داده است.

در جریان هیجانات و تنش‌های سیاسی ایجاد شده بین روسیه و آلمان بر سر قتل یک گرجی در برلین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (جمعه) در شهر سوچی با روسای شرکت‌ها و نمایندگان اقتصادی از آلمان دیدار می‌کند.

"ماتیاس شیپ"، رئیس اتاق تجارت خارجی آلمان و روسیه (AHK)  در این باره گفته است که این دیدار نشان می‌دهد که چقدر برای پوتین ارتباط با شرکت‌های آلمانی در دوران سخت سیاسی مهم است.

شیپ درباره تصمیمات عجولانه در جریانات قتل یک گرجی در آلمان از طرف دولت کشورش هشدار داده است. عرصه سیاسی آلمان تا به حال به دلیل بحران اوکراین تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده است. با وجود این تحریم‌ها عرصه‌هایی وجود دارد که همچنان مبادلات اقتصادی بین روسیه و آلمان در آن امکان‌پذیر است.

اظهارات پوتین درباره روند تحقق طرح‌های گازی روسیه در اروپابحران دیپلماتیک بین روسیه و آلمان بر سر قتل یک گرجی در برلین

شیپ تصریح کرد که حتی در سخت‌ترین دوران جنگ سرد، اقتصاد آلمان به عنوان یک فاکتور پایدار کننده در مناسبات بین دو کشور مطرح بود. وی تاکید کرد که همواره تحریم‌های جدید به راه حلی برای تنش‌ها و رویارویایی‌های عمیق بین دو کشور منجر نمی‌شود.

چندی پیش  بعد از قتل یک گرجی در باغ وحش برلین دولت آلمان دو نفر از کارکنان سفارت روسیه را به اتهام کوتاهی در رسیدگی به این پرونده به عنوان عنصر نامطلوب اخراج کرد.

این گرجی به قتل رسیده یک فرمانده پیشین نیروهای چچن در برلین بود که دولت آلمان معتقد است روسیه هم در این اقدام دست داشته است.

زلیم‌خان خانگوشویلی، شهروند گرجستانی که فرماندهی یک گروه چچنی در دومین جنگ با نظامیان روسی را بر عهده داشت، در آگوست 2019 در برلین به ضرب گلوله کشته شد. مقامات دادستانی در کارلسروهه بر این عقیده‌اند که سرویس مخفی یا وزارت دفاع روسیه و حتی عوامل چچنی در این ترور دست داشته‌اند.

روسیه واکنش خشمگینانه به اخراج دو دیپلمات خود از آلمان نشان داده و یک سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مسکو اعلام کرد که این اقدامی غیردوستانه و بی‌اساس از طرف آلمان است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم از اخراج این دیپلمات های روسی حمایت کرده و روز چهارشنبه در پایان نشست ناتو در لندن گفت که ما این اقدام را انجام داده‌ایم چرا که ندیده‌ایم روسیه در شفاف سازی این قتل به ما کمک کند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار روسیه اخبار آلمان اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

نماینده روسیه در شورای امنیت با اشاره به جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی گفت: «خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد».

به گزارش ایسنا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در شورا تصریح کرد: «اسرائیل کاروان های بشردوستانه در غزه را هدف قرار می دهد و مانع کار آنها می شود.»

نماینده روسیه در شورای امنیت تأکید کرد: «آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است.»

نبنزیا در ادامه با اشاره به تحولات جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: «خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد».

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: ما حمله اسرائیل به شورای امنیت و دبیرکل را رد می کنیم. از همه اعضای شورای امنیت می‌خواهم به عضویت کامل فلسطین رای دهند.

همزمان نماینده انگلیس در شورای امنیت در سخنانی بدون محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: «پاسخ ایران به اسرائیل را محکوم می کنیم و مصمم به حفظ ثبات در منطقه هستیم!».

نماینده انگلیسی تصریح کرد: «حمله ۷ اکتبر را محکوم می کنیم و خواهان آزادی فوری همه اسیران هستیم. نوار غزه شاهد یک بحران انسانی ناگوار و فزاینده است.»

وی اضافه کرد: «از راهکار دودولتی که امنیت و ثبات فلسطینی ها و اسرائیل را تضمین می کند، حمایت می کنیم. ما بر تعهد خود به یک کشور مستقل و قابل زندگی فلسطین تاکید می کنیم. ما باید بر عناصری تمرکز کنیم که امکان صلح پایدار را فراهم می کند.

نماینده انگلیس در شورای امنیت خاطرنشان کرد: لندن بار دیگر از اسرائیل می‌خواهد فوراً شهرک‌سازی را متوقف کند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران