Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@15:06:30 GMT

کشور روزهای تلخی را سپری کرده است

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۶۸۹۸

کشور روزهای تلخی را سپری کرده است

معاون اول رییس جمهور به مناسبت روز دانشجو نوشت؛ امسال دانشجویان ما در شرایطی خاص به استقبال این روز می‌روند که کشور روزهای تلخی را سپری کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رییس جمهور، در توییتر خود نوشت:

«فردا روز دانشجوست؛ روزی که یادآور مسئولیت تاریخی یک نسل آگاه و تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز که تعلق به همه دانشجویان عزیز کشورمان دارد، گرامی باد. امسال دانشجویان ما در شرایطی خاص به استقبال این روز می‌روند که کشور روزهای تلخی را سپری کرده است.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی

حسین ظفری سخنگو و معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی در کشور اظهارداشت: در حال حاضر در استان‌های هرمزگان، کرمان، بوشهر و جنوب فارس وضعیت عادی، نرمال و پایدار شده و تمرکز ما در مدیریت بحران بر جنوب استان سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: میانگین بارش در یک سال در کل استان سیستان و بلوچستان ۱۰۱ میلیمتر بوده که در ۲۴ ساعت گذشته در زرآباد به میانگین ۲۷۰ میلیمتر رسیده است.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشو ادامه داد: اسفند پارسال بارش‌ها طی دو هفته ۲۳۰ میلیمتر در استان رسید بود ولی در کمتر از ۲۴ ساعت در شهرهایی مانند زرآباد به ۲۷۰ میلیمتر رسیده که سه برابر بارش‌های سیستان و بلوچستان طی یک سال بوده و این مساله بسیار اهمیت داشت.

ظفری گفت: حدود ۱۲۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان تحت تأثیر این سیلاب‌ها قرار گرفتند که از این تعداد ۴۰۰ روستا برق آنها توسط همکاران ما در وزارت نیرو برای حفظ جانشان قطع و بخشی هم به دلایل دیگر قطع شده بود و ۹۰ درصد برق مناطق قطع شده در حال حاضر وصل است.

وی بیان داشت: حدود ۷۰ روستا آب آنها به دلیل گل آلود و سیلاب بودن قطع شده است که امدادرسانی به این روستاها توسط ۱۲۰ تیم از هلال احمر در کنارک در حال انجام است و در استان سیستان و بلوچستان سه محور اصلی و ۱۴ محور فرعی مسدود شده است که امدادرسانی از طریق ۷ بالگرد توسط سپاه، ارتش و هلال احمر در حال انجام است و با فروکش کردن آب محورها بازگشایی می‌شود و دسترسی آغاز خواهد شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه سد کهیر که بالادست سد کنارک است، گفت: این سد ۱۷۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی داشت که طی ۲۴ ساعت این ظرفیت تکمیل و به ۳۴۵ میلیون متر مکعب رسیده است. همچنین سد کهیر اولین بار است که تکمیل و آبگیری شده و اگر نبود منطقه جنوب را با مشکل وخیم مواجه می‌کرد.

ظفری اعلام کرد: فیبر نوری در شهرهای قصرقند، نیکشهر، خاش و ایرانشهر قطع است و تا پایان وقت امروز ارتباط فیبر نوری این مناطق وصل و تعاملات اینترنتی و خطوط تلفنی وصل خواهد شد. در استان هرمزگان بارش‌ها بسیار زیاد بود و دیروز حجم بارش‌ها زیادتر شد و در بخش‌هایی از معابر در شهر بندرعباس آب گرفتگی رخ داد که در حال حاضر برطرف شده است. گروه‌های جهادی و مجموعه‌های دولتی در این استان ورود یافته و حدود ۱۲ روستا در جاسک و بشاگرد موقتاً ارتباط آنها قطع است که تا امروز بعد از ظهر وصل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همه راه‌های اصلی استان هرمزگان باز است و در حوزه دریایی این استان مشکلی وجود ندارد و فیبر نوری در استان وصل است و ارتباطات مشابه شرایط عادی است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در استان کرمان راه‌های اصلی باز ولی راه‌های فرعی قطع است که توسط نیروهای پلیس برای حفظ جان مردم بسته شده و با فروکش کردن آب این راه‌ها باز خواهد شد. همچنین آب، گاز و فیبر نوری در این استان بخش‌هایی که روز گذشته دچار اختلال شده بود امروز پنجشنبه وصل شده است و با و با لایروبی‌هایی که در رودخانه‌های فصلی در ۶ ماه گذشته صورت گرفته است خدا را شکر سیلاب خسارت چندانی را با توجه به برآوردها به زیرساخت‌های استان کرمان وارد نکرده است.

وی یادآور شد: در استان‌های بوشهر و جنوب فارس هم خسارت به زیرساخت‌ها زیاد نبوده است و سایر مناطق از جمله جنوب سیستان و بلوچستان توسط گروه‌های دولتی و جهادی تا رسیدن وضعیت به شرایط نرمال ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6081668 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • جدال بر سر تعطیلی شنبه؛ درخواست بخش خصوصی برای تعطیل شدن شنبه به‌جای پنجشنبه!
  • انسان هایی با قدرت های ما فوق بشر
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی
  • ظهور یک ستاره در روزهای افت سپاهان (عکس)
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها
  • این بیماری در کمین کسانی که زبانشان تلخ می‌شود
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • بالا رفتن سن ازدواج جوانان از چالش‌های جدی در سطح کشور است