Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@23:32:17 GMT

زمان آغاز ثبت‌نام طرح ملی مسکن در استان تهران

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۶۹۵۸

زمان آغاز ثبت‌نام طرح ملی مسکن در استان تهران

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: در خصوص طرح ملی مسکن، اقدامات لازم انجام شده است و تا پایان آذر، ثبت‌نام اولیه آن انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، محمد تقی‌زاده معاون امور عمرانی استانداری تهران، درباره اجرای طرح ملی مسکن در استان تهران، اظهار داشت: این طرح در شهرستان‌های استان تهران اجرایی می‌شود و هنوز برای پایتخت اجرای چنین طرحی را در دستور کار نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جلسات شورای مسکن، اجرای طرح ملی مسکن که از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است، مطرح است و در استان تهران بررسی‌های کارشناسی آن انجام شده است و به محض اینکه زمین ساخت مشخص شود، اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت می‌گیرد.

ببینید: فیلم/ آخرین اخبار از طرح ملی مسکن فیلم/ حذف تهران از طرح ملی مسکن

معاون امور عمرانی استانداری تهران یادآور شد: تا پایان آذر در بعضی از شهرستان‌های استان تهران ثبت‌نام طرح ملی مسکن انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم با این طرح نسبت به خانه‌دار شدن افرادی که فاقد مسکن هستند، اقدام کنیم.

تقی‌زاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر بافت‌های فرسوده تهران گفت: در خصوص بافت‌های فرسوده، دولت اعتبارات خوبی را برای نوسازی و بازسازی در نظر گرفته است و در این خصوص 10 درصد طرح مسکن ملی در بافت‌های فرسوده احداث می‌شود و از این طریق نیز می‌توان نسبت به حل این معضل اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد شهروندان در بافت فرسوده در پایتخت زندگی می‌کنند، گفت: نوسازی و بازسازی بافت فرسوده باید در اولویت استان قرار بگیرد و در همین خصوص نیز جلسات کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران و دیگر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری تهران در خصوص طرح ملی مسکن نیز یادآور شد: در این باره 130 هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین وزارت راه و شهرسازی طرح ملی مسکن استانداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از رشد 8 برابری آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش فارس، مهدی هدایت در خصوص املاک فاقد سند گفت: پس از ابلاغ برنامه چهارم توسعه شهر تهران در زمینه نوسازی بافت های فرسوده، یکی از احکام این برنامه اخذ سند برای پلاکهای واقع در بافت فرسوده است و طبق حکم70 برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شده که به منظور رفع موانع، تسریع و تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند بافت های فرسوده با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط در سال 1402 نسبت به اخذ سند و نوسازی این قبیل املاک اقدام گردد. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با تلاشهای صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال 1402 دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است.

هدایت با بیان این که آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت های فرسوده در مقایسه با سال های گذشته 8 برابر رشد داشته است، افزود: انتظار داریم با همکاری مشترک سازمان نوسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه های مرتبط روند رو به رشد صدور سند تداوم داشته باشد تا بتوان با و پیگیری های شهرداری تهران بر چالش های بناهای ناایمن بافت فرسوده در مواقع بحران غلبه کرد.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • آغاز ثبت‌نام طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی کرمان موتور
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ در حال اجرا است
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • زمان تغییر آغاز شده است / تحلیل «المیادین» از وضعیت ایران در منطقه پس از عملیات «وعده صادق»
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی