Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر آیت‌الله سیستانی در بیانیه‌ای که امروز در خطبه نماز جمعه قرائت شد بر ضرورت مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات در عراق تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از السومریه، در بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی که شیخ عبدالمهدی الکربلایی در نماز جمعه نجف اشرف  قرائت کرد، آمده است: شکی نیست که حرکت مردمی ابزاری مؤثر برای فشار به کسانی که قدرت را در دست دارند برای انجام اصلاحات واقعی در کشور است اما شرط اساسی آن مسالمت‌آمیز بودن آن و کشیده نشدن آن به خشونت، هرج‌ومرج و تخریب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین‌باره باید آگاه بود و بهانه‌ای به دست افرادی که خواهان اصلاحات نیستند، داده نشود.

در بیانیه مذکور آمده است: حفظ مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات و دور کردن آن از اقدامات خشونت‌آمیز و تخریب از اهمیت زیادی برخوردار است و این مسئولیتی است که بر عهده همگان است که باید همه در راستای اجرای آن با همدیگر همبستگی کنند و همان‌طور که حفظ امنیت تظاهرات کنندگان مسالمت‌آمیز بر عهده نیروهای امنیتی است تا بتوانند خواسته‌های خود را با آزادی بیان کنند. نیروهای امنیتی باید حامی تظاهرات کنندگان مسالمت‌آمیز باشند. تظاهرات کنندگان هم نباید به خرابکاران اجازه دهند که تحت عنوان تظاهرات کننده به صفوف آن‌ها نفوذ و اقدام به حمله به نیروهای امنیتی و تخریب اموال عمومی و خصوصی کنند و به منافع شهروندان لطمه بزنند.

در این بیانیه تأکید شده است: پشتیبانی از نیروهای امنیتی، احترام به آن‌ها، تقویت روحیه آن‌ها و ترغیب آن‌ها به انجام وظایف خود در زمینه حفظ مطلوب امنیت و ثبات وظیفه همه است و حضور این عزیزان برای جلوگیری از هرج‌ومرج و برهم زدن نظم عمومی ضروری است و همگان از حوادث برخی مناطق که نیروهای امنیتی نتوانستند اقدامات مورد انتظار را در این زمینه انجام دهند، واقف هستند و دیدند که چگونه مردان عشایر وارد آن مناطق شدند و به ایفای نقش مشهود در زمینه حمایت از صلح داخلی و جلوگیری از هرج‌ومرج و ویرانی پرداختند؛ این اقدام آن‌ها واقعاً قابل‌تقدیر است؛ اما باید در راستای بازگشت اوضاع به روال طبیعی در همه مناطق تلاش کرد و نیروهای امنیتی به مسئولیت‌های خود در زمینه حفظ امنیت و ثبات و محافظت از نهادهای دولتی و اموال شهروندان و جلوگیری از حمله خرابکاران به آن‌ها را عمل کنند و با حرفه‌ای گری با همه اعتراضات رفتار کنند تا فاجعه‌های هفته‌های گذشته تکرار نشود.

در بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی آمده است: ما به‌این‌ترتیب- بار دیگر- ریخته شدن خون‌های بی‌گناه و آسیب رساندن به اموال خصوصی و نهادهای عمومی در روزهای گذشته را محکوم می‌کنیم و از همه افراد آسیب‌دیده می‌خواهیم از طریق راهه‌ای قانونی برای مطالبه حقوق خود اقدام کنند و از سرویس‌های قضایی نیز می‌خواهیم که مجازات و پیگرد قانونی هرکسی که مرتکب جنایت شده – از هر طرفی که باشد- را بر اساس قانون در دستور کار خود قرار دهند. ما در اینجا به کسانی که در کمین کشور هستند و به دنبال بهره‌برداری از اعتراضات اصلاح‌طلبانه برای تحقق اهداف خاص هستند، هشدار می‌دهیم.

در این بیانیه تأکید شده است: ما امیدواریم که انتخاب نخست‌وزیر جدید و اعضای کابینه در مدت مشخص در قانون اساسی و طبق خواسته‌های شهروندان به دور از دخالت خارجی رخ دهد. مرجعیت طرفی در هر گفتگویی در این زمینه نیست و نقشی در آن به شکلی از اشکال ندارد.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: عراق آیت الله سیستانی عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی

پلیس آمریکا دانشجویان معترض را در دانشگاه تگزاس در شهر آستین و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت و دیگران را متفرق کردند.

به گزارش مشرق، دانشگاه‌های آمریکا همچنان شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده در حمایت از غزه و محکوم کردن نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی هستند.

در همین حال، پلیس و نیروهای گارد ویژه آمریکا شمار زیادی از معترضان را در دانشگاه‌های مختلف بازداشت کردند.

بازداشت‌های ساعات گذشته در شهرهای آستین و لس‌آنجلس در حالی انجام شد که دانشجویان دانشگاه هاروارد و دانشگاه براون در سواحل شرقی نیز تهدیدات را نادیده گرفتند و اردوگاه‌هایی را برای همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه برپا کردند.

این اعتراضات که هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، از دانشگاه‌ها می‌خواهد روابط مالی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

اعتراضات مسالمت‌آمیز و عمدتا بدون تنش بوده است، اما در بحبوحه ادعاهای یهودی‌ستیزی با اقدامات شدید بسیاری از دانشگاه‌ها مواجه شده است.

بزرگترین تظاهرات ساعات گذشته در دانشگاه یوتی سهر آستین برگزار شد، جایی که صدها دانشجو دست به تجمع زدند و به سمت محوطه دانشگاه راهپیمایی کردند. اما دانشگاه از پلیس محلی و ایالتی خواست تا جمعیت را متفرق کند.

صدها افسر پلیس و همچنین گارد ملی که برخی از آن‌ها سوار بر اسب بودند، در محل حاضر شدند

آن‌ها با در دست داشتن باتوم به جمعیت حمله کردند و چندین دانشجو را با خضونت بازداشت کردند.

مقامات تگزاس اعلام کردند که دست‌کم ۳۴ نفر بازداشت شده‌اند. گرگ ابوت، فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس گفت که معترضان در زندان هستند و اضافه کرد که هر دانشجویی که به تظاهرات‌ها بپیوندد، باید اخراج شود.

اعتراضات دانشجویان دانشگاه USC در لس‌آنجلس نیز با خشونت نیروهای امنیتی مواجه شد.

در سوی دیگر آمریکا، صدها دانشجوی دانشگاه هاروارد با وجود بسته شدن محوطه از سوی دانشگاه و تهدید اقدامات انضباطی علیه دانشجویان تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است