Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@10:15:26 GMT

دفاع رهبری از دولت در تاریخ می‌ماند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۷۲۷۳

دفاع رهبری از دولت در تاریخ می‌ماند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اکبر ترکان در برنامه زنده تلویزیونی که به ابعاد موضوع سهمیه بندی سهمیه‌بندی بنزین پرداخته بود، اظهار داشت: بعضی از دولتمردان و مسئولان در جریان این اصلاح قیمتی ‌نبودند، کما اینکه به محض اینکه این اتفاق افتاد، همه گفتند «کی بود کی بود، من نبودم».

وی ادامه داد: وزیر نفت پیش از این و پیش از سهمیه بندی بنزین، اعلام کرده بود که هیچ اتفاقی در راه نیست و اینها موجب‌ سلب اعتماد مردم می‌شود، به هر حال وزیر نفت آدم اول این کار است و وقتی چنین حرفی را می‌زند یا اطلاع نداشته است یا اینکه نمی‌دانست زمان اجرای آن چه زمانی است و این مناسب نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: لازم بود قبل از اجرای این تصمیم در مورد آن با مردم گفت‌‌و‌گو می‌شد، با آنها حرف زده می‌شد، نظرات مختلف گرفته می‌شد، مگر‌ می‌خواستیم کار بی تربیتی کنیم‌ که یواشکی تصمیم بگیریم و اجرا کنیم؟

وی ادامه داد: باید این مورد اصلاح نرخ بنزین را به بحث می‌گذاشتیم، موضوع باز می‌شد و همه نظر می‌دادند و بعد هم می‌توانستیم جمع بندی کنیم، من مطمئنم که اغلب کارشناسان کشور با بحث موضوع اصلی اصلاح نرخ بنزین موافق هستند، اما در شیوه اجرای آن حرف دارند.

ترکان بیان کرد: ما می توانستیم این موضوع را به بحث بگذاریم، اما متأسفانه اطلاع رسانی نشد و مردم قانع نشده بودند، حتی فرهیختگان جامعه هم یک مرتبه با اتفاقی مواجه شدند که خودشان نمی‌دانستند؛ البته من از بعضی مقامات اصلی کشور که اعلام کردند «من هم از زمان اجرای اصلاح نرخ بنزین خبر نداشتم» تعجب کردم، این دیگر اصلاً قابل قبول نیست.

وی تأکید کرد: به هر حال اصلاح نرخ سوخت در زمان مناسبی انجام نشد، باید از سال اول دولت آقای روحانی آغاز می‌شد و با یک شیب جلو می‌رفت؛ زمان این کار نامناسب بود و همچنین کار توجیهی صورت نگرفته بود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به دفاع رهبر معظم انقلاب از تصمیمات سران قوا درباره اصلاح نرخ بنزین، تأکید کرد: دفاع رهبری از دولت در تاریخ می‌ماند؛ این اقدام یکی از فرازهای 30 ساله رهبری ایشان بود؛ مقام معظم رهبری در موقعیتی خطیر وارد شدند و گفتند که من از تصمیم سران قوا حمایت می‌کنم.

ترکان اظهار کرد: روز بعد از اجرای‌ طرح اصلاح قیمت بنزین، طرح‌های چند فوریتی به میان آمد و می‌خواستند جلوی این کار را بگیرند و شاید در قدم بعدی پای رئیس‌جمهور هم به میان می‌آمد، اگر این اتفاق می‌افتاد کشور دچار اخلال مدیریتی می‌شد، همان موقع‌ مقام معظم رهبری وارد صحنه شدند و تصمیم را اعلام کردند، ایشان برای این کار هزینه دادند؛ معمول این است جامعه وقتی چیزی را می‌گوید‌، یک فرد روحانی مانند مقام معظم رهبری نمی‌گوید که من از این دفاع می‌کنم و بار را بر دوش بگیرد، ولی این اقدام رهبر انقلاب یکی از فرازهای 30ساله ایشان بود و کشور آرام شد و اوضاع مدیریت شد و کارها به روال عقلایی افتاد و حالا می‌شود اصلاح و اقدام کرد و این اقدام مقام معظم رهبری نباید از حافظه‌ها برود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اکبر ترکان بنزین سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش مایه غرور و عزت ایران اسلامی است

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پیامی ضمن تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی، ارتش را مایه غرور و عزت ایران اسلامی توصیف کرد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، فرمانده انتظامی استان اصفهان در پیامی ضمن تبریک 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی، ارتش را مایه غرور و عزت ایران اسلامی توصیف کرد.

 در پیام سردار " حمید علینقیان پور"  به مناسبت روز ارتش آمده است:

29 فروردین یادآور رشادت و از خودگذشتگی دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس و صحنه‌های حساس دفاع از کیان کشور اسلامی است. نیروهای بصیر، فداکار وغیور ارتش در طول 45 سال گذشته با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب همواره در بحران‌های مختلف همچون کرونا، سیل و زلزله و هرجا که نیاز بوده در کنار مردم حضور یافته و شعار « ارتش فدای ملت» را به راستی تحقق بخشیدند.

امروز ارتش ما به حول و قوه الهی و درایت فرمانده معظم کل قوا بیش از هر زمانی در اوج اقتدار قرار دارد و با اقتدار و صلابت خود در عرصه خودکفایی، دفاعی مایه غرور و عزت ملی ایران اسلامی را فراهم  کرده و مردم ما بخاطر چنین ارتش قدرتمندی به خود می‌بالند.   

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اصفهان

بی‌شک ارتش مقتدر، با ایمان و با صلابت یکی از نقاط قوت و ارکان مهم بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی در برابر تهدید‌های نظام‌های سلطه به شمار می‌آید و با اتحاد و همبستگی که بین نیروهای مسلح وجود دارد هیچ قدرت بیگانه‌ای جرأت دست‌اندازی و تجاوز به آب و خاک و آسمان ایران اسلامی را به خود نمی‌دهد.

این جانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و ایثارگری‌های جانبازان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از میهن سالروز نامگذاری 29 فروردین ماه به نام روز ارتش توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی را تبریک گفته و توفیقات روز افزون ارتشیان عزیز در خدمتگزاری به مردم عزیز و سربازی امام زمان (عج) تحت رهبری و هدایت های مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا را از خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/163 

دیگر خبرها

  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • ۲۹ فروردین در تاریخ حماسه آفرینی های ملت ایران همیشه جاودان است
  • ارتش مایه غرور و عزت ایران اسلامی است
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان /رهبری گفتند این عبای گران را بدهم و به جایش ۳ عبا بگیرم ناراحت می‌شوی؟
  • واگذاری پرسپولیس واستقلال به بانک ها،خلاف قانون ومنویات رهبری است
  • ارزش‌های انقلاب اسلامی به شیوه‌های هنری بیان شود