Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در توئیتی نوشت اخبار مربوط به قصد پنتاگون برای اعزام ۱۲۰۰۰ نظامی به عربستان سعودی نادرست و جعلی است. ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی وشته اخبار منتشرشده در رسانه‌ها درباره قصد واشنگتن برای «اعزام 12000 نیرو» به عربستان سعودی جعلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ترامپ در توئیتر نوشت: «خبر امروز مبنی بر اینکه ما قصد اعزام 12000 نیرو به عربستان سعودی داریم، غلط یا به عبارت دقیق‌تر، خبر جعلی است!»

رسانه‌های آمریکایی یا مقام‌های این کشور تا به حال درباره «اعزام 12000 نیرو به عربستان سعودی» اظهارنظری مطرح نکرده‌اند، اما روزنامه وال‌استریت‌ ژورنال روز چهارشنبه مدعی شده بود پنتاگون قصد دارد 14000 نظامی بیشتر به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) اعزام کند. 

یک سخنگوی پنتاگون روز بعد برنامه این نهاد آمریکایی برای مستقر کردن 14000 نیرو در منطقه را رد کرد. با این حال، «جان رود»، معاون وزیر دفاع آمریکا در یک جلسه استماع روز پنجشنبه در مجلس سنا، اصل خبر برنامه پنتاگون برای اعزام نظامیان بیشتر به منطقه را تأیید کرد.

رود با وجود این، اشاره‌ای به شمار نیروهایی که قرار است به منطقه اعزام شوند اظهارنظر نکرد.

 رود در جلسه استماع مقابل کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفت: «وزیر دفاع به من گفته قصد دارد حسب ضرورت تغییراتی در آرایش نیروهایمان در آنجا (خاورمیانه) ایجاد کند.»

بعد از اظهارات رود، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا که اشاره‌ای به نام آنها نشده بود شمار نیروهایی که پنتاگون قصد دارد به منطقه اعزام کند را 7000 نفر اعلام کرد. 

اظهارات یک مقام ارشد پنتاگون درباره احتمال اعزام نیروهای جدید به خاورمیانهپنتاگون اعزام 14 هزار نیرو به خاورمیانه را تکذیب کردژاپن: اعزام نیرو به خلیج فارس را به اطلاع ایران رساندیم

انتهای پیام/ 

R36444/P/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا با عدم حمایت از رژیم جعلی، آرامش را در منطقه پدید آورد

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی هاشمی» دبیر کل حزب ایران جوان، گفت: شب گذشته شاهد گوشه‌ای از اقتدار ایران به منظور پاسخ به بی حرمتی رژیم جنایتکار به ایران در مسأله حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه بودیم.

وی افزود: این یک پیام واضح بود، امیدواریم دولت‌های غربی و آمریکا با خاتمه دادن به حمایت از این رژیم جعلی مقدمات آرامش در منطقه را پدید آورند.

کد خبر 6077707 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ادعای رسانه های آمریکایی درباره برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران
  • تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • تنبیه رژیم جعلی اسرائیل، موجب غرور ملی شد
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • رایزنی وزیر دفاع عربستان با همتای آمریکایی درباره منطقه
  • آمریکا با عدم حمایت از رژیم جعلی، آرامش را در منطقه پدید آورد
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • اولین واکنش پنتاگون به حمله ایران به اسرائیل
  • بیانیه پنتاگون پس از حمله ایران به اسرائیل | حرف های مهم وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال درگیری با ایران