Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@05:41:39 GMT

تاثیر ورزش در جلوگیری از سرطان پروستات

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۷۵۴۴

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، براساس گزارش‌های "انجمن سرطان آمریکا" (ACS)، سرطان پروستات، دومین سرطان شایع در میان مردان و دومین دلیل مرگ و میر بر اثر سرطان است. اخیرا پژوهشگران انگلیسی اظهار کرده‌اند که ورزش کردن - که می تواند شامل باغبانی یا پیاده روی هم باشد - نسبت به آنچه که قبلاً تصور می شد نقش بسیار مهم‌تری در کاهش ابتلا به سرطان پروستات در آقایان ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان به همین منظور طی مطالعه خود ۱۴۰ هزار و ۲۴۸ مرد را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند میزان فعالیت آنها چقدر است.

دکتر "سارا لویس" (Sarah Lewis) ، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: بیشتر مردان این مطالعه بیش از ۵۰ سال سن داشتند و می‌توان فرض کرد که همه آنها دونده ماراتن نبودند. یافته‌های ما نشان می‌دهد که هرچه مردان فعال‌تر باشند احتمال ابتلا آنها به سرطان پروستات به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند، اما لازم نیست فعالیت جدی داشته باشید یا ورزش تیمی انجام دهید. منظور از فعال بودن می‌تواند انجام دادن کارهایی مانند باغبانی یا پیاده روی باشد.

آنها طی این مطالعه DNA را برای اندازه گیری فعالیت بدنی در میان ۷۹ هزار و ۱۴۸ مرد مبتلا به سرطان پروستات و ۶۱ هزارو ۱۰۶ نفر بدون آنالیز کردند.خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که بیشترین فعالیت را داشتند، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان فعالیت را داشتند ، ۵۱ درصد کمتر بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،به گفته رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، درراستای فعالیت‌های حیاتی و پیشگیرانه دامپزشکی علیه بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام تمامی دام‌های حساس شهرستان برابر برنامه پیش بینی در خصوص بیماری سل و بروسلوز مورد تست و آزمایش قرار میگیرند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: دامپزشکی شهرستان با انجام این فعالیت‌ها علاوه بر حفظ سلامت دام‌ها باعث جلوگیری از بروز بیماری‌های فوق در جمعیت انسانی می‌شود.

وی گفت: تمامی اقدامات بهداشتی، کنترل و مبارزه دامپزشکی در جهت ریشه کنی بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام بوده که این اقدامات باعث جلوگیری از خسارات اقتصادی فراوان به جمعیت دامی منطقه شده و حافظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه است.

دیگر خبرها

  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • میکرو بلاگر‌های اقتصادی در کمین جیب مردم
  • چند پیشنهاد علمی برای جلوگیری از زوال عقل در دوران سالمندی
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • تاثیر مستقیم ورزش بر فشار‌خون