Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:40:04 GMT

روز دانشجو نماد مقاومت و شجاعت است

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۷۷۲۵

روز دانشجو نماد مقاومت و شجاعت است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از  دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر  با اشاره به ۱۶ آذر، روز دانشجو، گفت: روز دانشجو نماد مقاومت، شجاعت و زیر بار ذلت نرفتن است.

وی افزود: در این روز دانشجویان در سال ۱۳۳۲ دو ویژگی جنبش دانشجویی یعنی حق‌طلبی و استکبارستیزی را شاخصه حرکت اصیل‌شان نشان داده و با راهپیمایی خود، اعتراض‌شان را به سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی با اشاره به این‌که در این راه، سه شهید تقدیم انقلاب شد، گفت: امروز نیز ما روز دانشجو را به عنوان روز حق‌طلبی، بصیرت، استکبارستیزی و فتنه‌گریزی می‌دانیم.

وی به خدمت مقدس سربازی اشاره کرد و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، خدمت وظیفه عمومی و مقدسی است که در جنگ و صلح در صف اول نیازهای ملت و کشور قرار دارد و همه خانواده‌ها و جوانان باید اهمیت آن را درک و با شوق و علاقه به آن بشتابند.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: خدمت مقدس سربازی در برقراری نظم و امنیت ملی و ارتقای توان دفاعی کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست و این امکان را فراهم می‌کند تا جوانان کشور در کسوت سربازی، از عزت، استقلال و تمامیت ارضی نظام مقدس دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه باید به مزایا و برکات سربازی دقت شود، افزود: خدمت مقدس سربازی برکات فراوانی از جمله ایجاد نظم در زندگی، تقویت روحیه دفاعی، مشارکت در کار تیمی و گروهی، ایجاد روحیه استقلال در زندگی، مهارت‌آموزی و آشنایی با تخصص‌های جدید در حین خدمت خواهد داشت که فرار از خدمت سربازی نه تنها از این برکات محروم است، بلکه از معایب بیشتری از جمله محرومیت دریافت وام بانکی، عدم امکان دریافت مجوز برای خروج از کشور، عدم صدور پروانه کسب، محرومیت استفاده از فرصت‌های شغلی در نهادهای خصوص و دولتی، عدم امکان بهره‌مندی از مزایای بیمه و بازنشستگی و موارد این‌چنینی برخوردار خواهد شد.

وی ادامه داد:  در سنوات اخیر به این موضوع کمتر توجه شده و با رویکردهای متفاوتی در حوزه نشر ارزش‌های فرهنگی، ضعف در بیان ارزش‌های خدمت مقدس، ایثارگری‌ها، اهمیت و نقش سربازان در حوزه‌های دفاعی، خدمات عمومی، انتظامی و حوادث غیرمترقبه و موارد این‌چنینی باعث شده که عده‌ای از جوانان و خانواده‌های آنان دیدگاه مثبتی به این موضوع نداشته و از نظر اجتماعی و فرهنگی رویکردهای موافق کاهش یابد و در نتیجه برخی از جوانان، خود را برای خدمت مقدس سربازی معرفی نکنند.

خاتمی گفت: دفاع از مرزها و کیان کشور در برابر هجمه بیگانگان و دشمنان، در میان همه مردمان به عنوان امری عقلایی، واجب و حتی مقدس شمرده می‌شود، حفظ استقلال همه‌جانبه و تمامیت ارضی کشور در کنار نفی هرگونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری، از اصول اساسی جمهوری اسلامی ایران در تعامل با دیگر کشورهای دنیا است.
 

کد خبر 4790150

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه امام جمعه ابهر بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی بسیج قزوین بیرجند شهرکرد هفته بسیج مشهد خطبه های نماز جمعه ویروس آنفلوانزا یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟

افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در حال حاضر بیمه شده تامین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی

این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +10 یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم تا ۶ اردیبهشت
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است