Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:58:22 GMT

پیامبر اکرم در برابر کفار ذره‌ای نرمش نشان نداد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۷۸۱۷

پیامبر اکرم در برابر کفار ذره‌ای نرمش نشان نداد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت:  بدعت در دین به معنای آن است که آنچه جزء دین نیست را در دین وارد کرده و یا چیزی را به پیامبر اسلام نسبت دهیم که واقعیت نداشته است، البته ممکن است این نوع بیانات بدون قصد باشد اما لازم است که در این ارتباط تذکر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رئیس جمهور محترم در هفته هیا گذشته سفری به یزد و کرمانشاه داشته و در یکی از سخنرانی های خود ابن موضوع را بیان داشت که کفار با پیامبر اکرم (ص) عهد می‌شکستند اما رسول گرامی اسلام (ص) باز با آنها پیمان می‌بست؛ این حرف بسیار اشتباه و نادرست است و جزو تاریخ ما نیست؛ برای ما جای تعجب دارد که ایشان بدون مراجعه به تاریخ این مطلب را بیان کردند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) به هیچ وجه با کسی که عهد خود را می‌شکست پیمان دوباره‌ای نبسته است، تاکید کرد: زمانی که آن حضرت در مدینه حکومت را تشکیل داد در اطراف مدینه و در مدینه یهودیان از یهودیان گروه‌های مختلف مانند بنی نضیر و بنی قینُقاع و غیره حضور داشتند.

پیمانهای پیامبر گرامی اسلام با کفار همگی به نفع اسلام بود

وی ادامه داد:  پیامبر گرامی اسلام با این قبائل تفاهم نامه ای نوشت که همه آنها نیز به نفع اسلام بود، به طور مثال در قراردادی که پیامبر با بنی قینقاع نوشته آمده است که به شرطی شما در امان ما هستید که با دشمنان ما همراهی نکنید، جاسوسی نکنید و در دفاع از مدینه در برابر دشمنان اسلام نیز باید به ما کمک کنید یا خرج آن را بدهید و حق توهین به مسلمانان را نیز ندارید.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه پیامبر اکرم با بنی نضیر و یهودیان خیبر نیز چنین قراردهایی به نفع مسلمانان داشت، تاکید کرد: بعد از جنگ بدر که پیامبر اسلام پیروز شدند و قریش شکست فاحشی خورد یهودیان کم کم بنای جاسوسی گذاشتند که پیامبر به مجرد عهدشکنی، همه آنها را نابود کرد و بنی نضیر را به شام تبعید کرد ضمن اینکه در ارتباط با بقیه کفار این چنین برخورد قاطعی داشت و عذرخواهی آنها را نپذیرفت.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص)  یهودیان خیبر را نیز اسیر کرد، تاکید کرد: در صلح حدبیه در سال هشتم هجرت نیز پیامبر اکرم (ص) صلح نامه و نه پیمان نامه ای با کفار مکه بست مبنی بر اینکه اگر  آن سال مسلمانان به مدینه بازگردند سال دیگر بتوانند وارد مکه شوند.

قاطعیت و صلابت پیامبر گرامی اسلام در برابر کفار

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: پیامبر می دانست دشمنان دروغ می گویند و سال بعد با ۱۲۰ هزار جنگجو به سمت آنها حرکت کرد که اگر عهد و پیمان خود را شکستند که اتفاقاً آن را شکستند آماده باشد و ابهتی در برابر کفار نشان داد که همه تسلیم شدند.

وی تاکید کرد: در هیچ کجای تاریخ نداریم که پیامبر اکرم با کفار دو بار پیمان بسته باشد بلکه ایشان برای حفظ آرامش مملکت اسلامی خود به کفار  گفت ا«گر شما با ما کاری نداشته باشید ما نیز با شما کاری نداریم» ضمن این که از آنها جزیه دریافت می کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه دین اسلام اجباری نیست، ابراز داشت: این گونه نبود که پیامبر اکرم (ص)  با  کفاربجنگد تا مسلمان شوند چرا که بر خلاف نسبت ناروایی که برخی افراد به دین می زنند اسلام آوردن اجباری نیست بلکه با استدلال می توان افراد را ترغیب به دینداری کرد.

وی تصریح کرد: من این صحبتها را بر این اساس بیان داشتم اگر کسی به اشتباه بدعتی خواست در دین بگذارد و یا حرف نادرست در دین بزنند بر اساس روایات اسلامی کسی که می‌داند باید این امر را اظهار کند تا مردم دچار اشتباه نشوند.

تبیین فرمایشات رهبر در ارتباط با گام دوم انقلاب

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به میزبانی اصفهان در آخر هفته جاری از  آیت الله رئیسی و علمای قم، اراک و چهارمحال و بختیاری و اصفهان ابراز داشت: روحانیون سالی یک مرتبه به دور یکدیگر جمع می‌شوند و در این جمع کمیسیون‌های متعددی در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلابت شکیل شد تا فرمایشات رهبر در ارتباط با گام دوم انقلاب به درستی در قالب کتاب تبیین شود.

وی ادامه داد:  سفر ریاست محترم قوه قضایی به اصفهان بسیار بابرکت بود و نمایندگانی به همه شهرستان استان اصفهان  فرستاده شدند،مشکلات همه شهرستانها و مسائل قضایی آنها مورد بررسی قرار گرفت مبلغ نسبتاً خوبی برای اصلاح اماکن قضایی این شهرستان ها تخصیص داده شد.

سفر آیت الله رئیسی به اصفهان بسیار پربرکت بود

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: این سفر بسیار پر برکت بود و صحبت های بسیار ارزشمند در جلساتی که با کشاورزان و صنعتگران داشتند و قضات روحانیون مطرح شد.

وی در ادامه با اشاره به روز ۱۶ آذر روز دانشجو ابراز داشت: در این روز در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲پس از اینکه کودتای بازگشت شاه انجام شد یکی از معاونین رئیس جمهور آمریکا برای تحکیم روابط کاری کشور خود به ایران آمده و برای بازدید از دانشگاه تهران رفته بود که دانشجویان بر علیه وی و استکبار  شعار دادند که در این روز سه نفر از این عزیزان به دست مزدوران شاه به شهادت رسیدند.

روحیه استکبار ستیزی دانشجویان انقلابی ایران

امام جمعه اصفهان با اشاره به صحبت رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نشانه دانشجوهای ما استکبارستیزی است، تاکید کرد:  دانشجویان انقلابی ما روحیه استکبار ستیزی و ایستادنن در برابر دشمنان کشور و انقلاب را دارند.

وی با تسلیت وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت معصومه (س) در  دهم ربیع الثانی ابراز داشت:  پیامبر اکرم (ص)  در روایتی می فرمایند  که  هر کس من و یا یکی از ذریه من را زیارت کند روز قیامت به دیدار وی خواهم آمد  و از هول و هراس روز قیامت وی را نجات خواهم داد.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: نباید از زیارت امامزاده هایی که نعمتی برای ما هستند غافل باشیم که منشا این نعمت به ویژه در ایران  امام رضا  (ع) هستند

وی با گرامیداشت سالگرد شهادت امیر سرلشکر احمد کشوری از خلبانان جانفشان و خدمتگزار ایام جنگ بوده  گفت در این هفته همچنین سالگرد شهادت شهید سوم محراب شهید دستغیب را پیش رو داریم که در مسیر نماز جمعه به دست منافقان کوردل به شهادت رسید و نام وی در همه طول تاریخ جاودانه خواهد ماند.

کد خبر 4790162

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب امام جمعه اصفهان پیامبر اکرم ص آیت الله دستغیب استکبار ستیزی روز دانشجو بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی بسیج قزوین بیرجند شهرکرد هفته بسیج خطبه های نماز جمعه مشهد ویروس آنفلوانزا یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلوپ از هواداران لیورپول عذرخواهی کرد

سرمربی آلمانی لیورپول پس از شکست غیر منتظره تیمش برابر اورتون از هواداران عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، لیورپول در دیداری معوقه از هفته‌ بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس با دو گل برابر اورتون شکست خورد و با این شکست از کورس قهرمانی عقب افتاد. یورگن کلوپ هم به چنین چیزی اعتراف کرد.

او در نشست خبری بعد از بازی درباره این سوال که آیا شرایط برای قهرمانی لیورپول بسیار سخت شد، گفت: بله اینگونه است. باید آرسنال و منچسترسیتی بدترین نتایج را کسب کنند و ما هم در همه بازی‌ها به پیروزی برسیم تا قهرمان شویم. با این شرایط حتی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هم سخت شد و باید در ادامه بسیار بهتر ظاهر شویم. واقعا متاسفم. نمی‌دانم اکنون هواداران چه احساسی دارند و تنها می‌توانم از آنها عذرخواهی کنم. باید بهتر از این ظاهر می شدیم.

او ادامه داد: از این نتیجه واقعا احساس یاس و ناامیدی داریم. دو گل روی ضربات آزاد که اورتون در آنها تبحر داشت، دریافت کردیم. می دانستیم که این نقطه قوت اورتون است با این حال آنها توانستند گلزنی کنند و این ضعف ما را نشان می‌دهد. ما فرصت های زیادی را خلق کردیم اما نتوانستیم به گل برسیم. بازیکنان با شتابزدگی به توپ ضربه می‌زدند و نتوانستیم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم. انتظار چنین بازی ضعیفی را نداشتم. بازی بارها به خاطر ضربات آزاد متوقف و زمان زیادی گرفته شد.

کلوپ در پایان گفت: این برای نخستین بار نیست که برابر یک حریف باانگیزه و جنگنده شکست می‌خوریم. این بازی اصلا برای ما خوب پیش نرفت و فرصت های زیادی را از دست دادیم. اگر از فرصت‌هایمان استفاده می‌کردیم اکنون نتیجه‌ای دیگر رقم خورده بود. در دیدار بعدی برابر وستهم نهایت تلاشمان را به کار خواهیم گرفت و نشان خواهیم داد که به توانایی خود ایمان داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلوپ از هواداران لیورپول عذرخواهی کرد
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • مقاومت ژاوی در تمرین: جواب هیچکس را نداد
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • ایران در دفاع از اسلام و حق خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید
  • دفاع در برابر ظالم، نه تنها مشروع بلکه واجب است
  • دفاع در برابر ظالم، نه تنها مشروع بلکه لازم و واجب است