Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@07:26:38 GMT

کویت: درحال بررسی صلح هرمز هستیم

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۸۰۱۶

کویت: درحال بررسی صلح هرمز هستیم

محور گفت‌وگوی معاون وزیر خارجه کویت با سید عباس عراقچی طرح " صلح هرمز " بود و کشورش همچنان در حال بررسی این طرح است.

خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه کویت در گفت‌وگو با روزنامه الجریده گفت: کویت همچنان در حال بررسی طرح "صلح هرمز" است؛ طرحی که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران برای حل اختلافات در منطقه آن را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح صلح هرمز محور گفت‌وگوی دیروز من با عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران بود و علاوه بر آن در رابطه با مسائل دوجانبه و آخرین تحولات منطقه و جهان بحث و تبادل نظر کردیم.

معاون وزیر خارجه کویت همچنین خاطر نشان کرد: کویت به نشست سران کشورهای خلیج(فارس) که قرار است هفته آتی در ریاض برگزار شود خوشبین است و این نشست علامت مثبتی برای پایان بحران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج(فارس) است.

سید عباس عراقچی به منظور تشریح ابتکار صلح هرمز روز پنجشنبه به کویت سفر کرد و با خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه کویت دیدار و تاکید کرد که کشورهای حوزه تنگه هرمز و خلیج فارس با برخورداری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود می توانند آینده‌ای شکوفا و روشن را برای منطقه رقم بزنند.

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان علاوه بر مطرح کردن ابتکار صلح هرمز در سازمان ملل اخیرا پیامی مبنی بر لزوم برقراری روابط بر اساس صلح و امنیت از طریق کویت به عربستان و بحرین فرستاده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا بار دیگر در نشست عادی شورای اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، جنگ‌های جاری در اوکراین و خاورمیانه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

تاس نوشته است که در آستانه این اجلاس، یکی از دیپلمات‌های عالیرتبه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که وزرای خارجه اروپایی موضوع تحویل فوری سامانه‌های پدافند هوایی و ضدموشک به اوکراین شامل سامانه پاتریوت را مورد بررسی قرار خواهند داد. وزرای دفاع اتحادیه اروپا نیز به این بحث ملحق می‌شوند.

به گفته وی، شورای اتحادیه اروپا همچنین مساله استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه به نفع و در راستای کمک به کی‌یف را به بحث می‌گذارد.

درباره خاورمیانه نیز، وزرای خارجه اتحادیه اروپا به‌دلیل آنچه «تنش اخیر در منطقه پس از حمله هوایی اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و حمله‌های تلافی‌جویانه تهران» خوانده شده است، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را ارزیابی خواهند کرد. همچنین به نوشته تاس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر روی یافتن راه‌حلی برای حل و فصل جنگ غزه نیز تمرکز خواهند کرد.

کد خبر 6085113

دیگر خبرها

  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • فیلم| دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • فیلم/ دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند
  • موضع‌گیری موریتانی و مصر درباره غزه
  • اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد