Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@21:20:03 GMT

هجرت حضرت معصومه(س) بسترسازی برای ظهور امام عصر (عج)

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۸۱۸۲

هجرت حضرت معصومه(س) بسترسازی برای ظهور امام عصر (عج)

امام جمعه پاتاوه گفت: هجرت حضرت معصومه (س) به قم زمینه‌ساز و بسترساز ظهور امام زمان(عج) شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، نماز جمعه این هفته به امامت حجت‌الاسلام ابراهیم چراغی در مصلای امام هادی (علیه السلام) شهرپاتاوه اقامه شد.

حجت‌الاسلام چراغی ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات گفت: تقوا دوری از گناهان، دوری از شُبهات، دوری از امور حلال غیرضروری و اشتغال قلب به خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه پاتاوه در اثبات وجود امام زمان عج بیان کرد: یکی از نشانه‌ها برای اثبات چیزی رجوع به حوادث و اتفاقاتی است که از آن کس یا چیز صادر می‌شود یا به خاطر آن کس و چیز صادر می‌شود و نشان می‌دهد که آن اتفاق افتاده یا در حال افتادن است.

وی عنوان کرد: در روایات ما نشانه‌هایی برای حضور و وجود امام زمان عج وارد شده است.


وی به بعضی  از این علائم از لسان مبارک امام حسین (ع) که فرمودند عنوان کرد: سوگند به خدا خون من از جوشش باز نمی‌ایستد تا خداوند مهدی عج را بر انگیزد.

خطبه جمعه پاتاوه به آثاری از احوالات مردمان آخر الزمان(چه مرد وچه زن )در روایات که نشان از وجود ظهور دارد اشاره و تصریح کرد: از خدا نمی ترسند، تمام همتشان شکمشان می‌شود، دین آنها در هم و دیناراست، با طلا آرایش می‌کنند.

وی افزود: از دیگر نشانه‌ها این است که در مورد نماز صبح سستی می‌کنند و....

چراغی همچنین بعضی از نشانه‌های زنان آخر الزمان را از لسان پیامبر اعظم (ص) را این گونه بیان کرد: جامه کافر می‌پوشند، خود را به شکل مستکبران در آورند، بر زین‌ها سوار شوند و به همسران خود تمکین نکنند.

وی همچنین بی‌حیا شدن بعض از زنان و این که خود را بصورت مردان در آوردن و سر را مانند کوهان شتر درست کردن و...را از این نشانه‌ها نام برد و به اختصار تشریح کردند.

امام جمعه پاتاوه با اشاره به سالروز وفات شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها  یادآور شد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در خانه‌ی عصمت و طهارت چشم به جهان گشود،هجرت و وجود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم باعث زمینه سازی ظهور امام زمان (عج)  و نشان دادن راه هدایت بسوی امام غایب است.

وی با به اینکه این بانوی بزرگوار شهیده هستند افزود: وقتی که موکب حضرت معصومه علیهاالسلام و همراهانش به ساوه رسید، به آن حمله کردند و جنگ سختی درگرفت، برادران و برادر زادگان حضرت معصومه علیهاالسلام در این جنگ به شهادت رسیدند در یک کاروانی وارد ساوه شدند، دشمنان اهل بیت علیه‌السلام به هارون که در حال غذا خوردن بود، حمله کردند و او را به شهادت رساندند و افراد دیگر کاروان را مجروح و پراکنده ساختند.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان سوگند نماز جمعه امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه (س)

 به همت واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت ویژه‌برنامه «شکوفه‌های آسمان» در طول ماه مبارک رمضان برای کودکان ۴ تا ۱۱ سال در حرم مطهر برگزار می‌شود.

این ویژه برنامه همه روزه عصر‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۶ و شب‌ها از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در صحن صاحب الزمان (عج) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود و کودکان می‌توانند از برنامه‌های این بخش استفاده کنند.

 

برنامه‌های کودکانه قصه گویی، نقاشی، رنگ آمیزی، طراحی کودکانه، اجرای مسابقه، ایجاد خلاقیت، پخش انیمیشن، اجرای نمایش و اجرای جنگ شادی از جمله بخش‌های ویژه‌برنامه شکوفه‌های آسمان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) در شب‌های قدر اعلام شد
  • برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در شب‌های قدر اعلام شد
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه (س)
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • بزرگترین سفره افطاری در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س)
  • قم میزبان زائران اهلبیت + فیلم
  • قم کجا بریم؟
  • حال‌وهوای حرم حضرت معصومه در شب میلاد کریم اهل‌بیت(ع)
  • تنها موزه متعلق به یک بانوی کریمه در جهان