Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: اهالی استان بویژه شمال آن مطلع باشند که در خصوص منطقه آزاد، شورای نگهبان غیر از رعایت قانون، نظر دیگری ندارد، با آنها صحبت شد می‌گویند ما غیر از مصوبه هیات دولت چیزی نمی‌خواهیم. 

وی اظهارداشت: در هر حال ما با همکاری مدیریت ارشد و نمایندگان استان در مجلس با تمام توان پیگیر موضوع هستیم و  اخذ مصوبه هیات دولت مشکلی ندارد چون لایحه، لایحه خود دولت است و بعد از آن با رای مجلس و ارسال دوباره به شورای نگهبان، موضوع حل خواهد شد و برای این امتیاز استان سال‌ها تلاش کرده‌ایم و به هیچ وجه از آن کوتاه نخواهیم آمد و شعار ما این است "منطقه آزاد، یا برای تمام استان‌های مرزی یا برای هیچکس" خلاف این، تبعیض بیّن و مصداق بارز بی‌عدالتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاملی افزود: من تعجب می‌کنم از رسانه‌هایی که همیشه در آستانه تصویب این لایحه هیاهو راه می‌اندازند و می‌گویند منطقه آزاد چنین و چنان است یعنی منطقه آزاد ایراد دارد اگر منطقه آزاد ایراد دارد پس چرا آنها برای تعطیلی مناطق آزاد موجود یک کلمه هم حرف نمی‌زنند و  همه باید بدانند کشور با تبعیض قابل اداره نیست و باورهای ملت را که سرمایه اصلی ماست می‌سوزاند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به شروع ثبت‌نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی گفت: در این باره لازم است به ۲ نکته توجه شود با اتمام ثبت‌نام و معلوم شدن نامزدها، سیل تهمت، تخریب، افترا و بهتان شروع خواهد شد، الحذر الحذر که دین فروشی نشود.

وی افزود: عرصه انتخابات، عرصه ایمان‌فروشی و ایمان‌سوزی است و من از مردم استان می‌خواهم از حالا تا پایان انتخابات هر حرفی درباره هر کاندیدایی اعم از راست و چپ و

بی‌طرف شنیدند، اعتماد نکنید و آن را نقل و باور نکنید .و این را فرهنگ کنید تا شیاطین مایوس شوند.

عاملی بیان‌کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها در خصوص تخریب شخصیت افراد هشدار داده‌اند و بارها گفته‌ام و خواهم گفت که بنده از هیچ فرد خاصی حمایت ندارم و ملت ما هم احتیاج به قیم ندارند،اگر کاندیدایی گفت فلانی بالخصوص از من حمایت می‌کند او دروغ می‌گوید و دروغ در عدم صلاحیت کفایت می‌کند و  بنده در ایام نزدیک به انتخابات جهت کمک به انتخاب اصلح، فقط معیارهای اصلحیت را طبق هر دوره بیان خواهم کرد اما تطبیق بر عهده رای‌دهندگان است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: در غائله عراق اتفاقاتی افتاد که باعث شد ماهیت مساله کاملا باز شود و  آتش زدن قبر عثمان بن سعید اولین نایب خاص حضرت ولی عصر (عج) در عراق توسط آشوبگران، نشان می‌دهد معرکه‌گردانان عراق، وهابی‌ها و طرفداران خلیفه بغدادی و ابومصعب زرقاوی هستند و این عبرت بسیار بزرگی است که جنگ روانی در زمان معاصر چقدر پیشرفت کرده که دشمن به راحتی در صفوف یک ملت نفوذ می‌کند.

وی افزود: آتش زدن مقبره شهید سیدمحمد باقر حکیم در نجف نشان می‌دهد که بعثی‌ها و وهابی‌ها از اعتراض به حق مردم خوب استفاده کرده‌اند و خاندان مرحوم آیت‌الله سید محسن حکیم بیش از ۶۰ شهید در زمان صدام برای عزت عراق اهدا کرده است.

عاملی بیان‌کرد: در ایران نیز آثار بسیار آشکار ردپای سرویس‌های بیگانه مشخص شد و یکی از این آثار، پایین کشیدن و آتش زدن پرچم ایران است، هیهات باز هم هیهات که یک ایرانی مرتکب چنین جنایتی شود و اگر کسی می‌خواهد حرمت پرچم ایران را در نگاه خود ایرانی‌ها بفهمد به وصیت شهید خلبان جدی نگاه کند که فرمود دوست دارم کفنم پرچم ایران باشد.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: دستپاچه شدن دشمنان ما در حادثه اخیر باعث شد آنها از هول حلیم داخل دیگ بیافتند و  تحلیلگر مشهور عربستان خیال کرد همه چیز تمام است و لذا با دستپاچگی گفت ایران باید به چهار کشور کوچک تبدیل شود و  من به آنها می‌گویم به جای این خواب‌های بدون تعبیر به ذلت‌های بزرگ خود فکر کنند. 

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: خدای متعال را هزاران هزار شکرگزار هستیم که ملت عراق دیروز با دستور مرجعیت غوغا کردند و تمام بساط آمریکا، اسرائیل و عربستان را بهم ریختند، از دیروز عزای بزرگ دولت‌های این سه کشور و سرویس‌های جاسوسی آنها شروع شده است. 

عاملی بیان‌کرد: حضور میلیونی ملت عراق در اجتماع دیروز به معنی شکست بزرگترین عملیات روانی شیطان بزرگ و اذناب او بود و حقا که این اجتماع، آینده عراق را تضمین و دشمنان عراق یکپارچه و مقاوم در برابر استکبار را مایوس می‌کند. 

وی گفت: دولت آمریکا دیشب اعلام کرد که ایران نظم و آرامش خاورمیانه را بهم زده و حافظه دروغگو همیشه ضعیف است چون ۲ هفته پیش ترامپ اعلام کرد که ما مسوول تمام مصایب خاورمیانه هستیم.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ اظهارداشت: یک تشکر بسیار ویژه از طرف خودم و از طرف ملت ایران نسبت به ملت آذربایجان دارم چون هر وقت در ایران حادثه ناگوار و نگران‌کننده رخ می‌دهد، اهالی آذربایجان در حد وسیع در فضای مجازی، حضوری، مکتوب و تلفنی با ملت ما همدردی می کنند، قربانی نذر می‌کنند، دعا می‌کنند و اظهار نگرانی

می‌کنند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی نماز جمعه اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماز جمعه اردبیل مجلس شورای اسلامی نماز جمعه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت گفت: مبنای فعالیت بخش مهندسی شرکت نفت در دولت سیزدهم حمایت از تولید است، چنانچه شرکت‌های دانش بنیان طرف قرارداد این وزارتخانه از ۱۵۰ به ۶۶۶ شرکت و مبلغ قراردادی آن‌ها نیز به ۳۸۶ میلیون دلار (هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان) رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، غلامرضا خوانساری، مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت با اشاره به افزایش حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم افزود: بنا داریم خرید‌های خارجی را کمرنگ کنیم و در این راستا واردات ۲۵۰ کالا ممنوع اعلام شد.

وی گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در توسعه میادین و احیای چاه‌های نفت استفاده شده است، چنانچه ۳۰ حلقه چاه کم‌بازده را به شرکت‌های دانش بنیان دادیم.

خوانساری خاطرنشان‌کرد: ۸۵ درصد از کالا‌های مورد نیاز صنعت نفت بومی‌سازی شده است و ۱۵ درصد باقی مانده نیز توجیه تجاری سازی ندارد.

این مقام مسوول وزارت نفت ادامه‌داد: در دولت، کارگروه صادرات خدمات فنی مهندسی شکل گرفته و سبب شده که از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شویم و با کشور‌های مانند ونزوئلا، روسیه، چین، عراق و سوریه مبادلات تجاری داشته باشیم.

وی با اشاره به پالایشگاه‌های فرا سرزمینی گفت: در تلاشیم با پتروشیمی ونزوئلا قرارداد همکاری امضا و همچنین نسبت به بازسازی فاز ۲ پالایشگاه «ال پالیتو» ونزوئلا اقدام کنیم. در سوریه نیز پس از نتیجه رسیدن پالایشگاه «حمص»، دو پالایشگاه دیگر را نیز مد نظر داریم.

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت اظهار داشت: همچنین در آفریقای جنوبی و عراق هم منتظر خبر‌های خوب در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان هستیم.

دیگر خبرها

  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ مناطق آزاد ابلاغ شد
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان