Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آئین تجلیل از داوطلبان محیط زیست و فعال در حوزه آسیب های اجتماعی، محمدرضا برکت مدیر منطقه 6 شهرداری اصفهان محیط زیست سالم را رکن اساسی محلات شهر دانست و تلاش برای رسیدن به شهری بدون آسیب های اجتماعی را از وظایف همه شهروندان خواند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،مدیر منطقه 6 شهرداری اصفهان در آئین تجلیل از داوطلبان محیط زیست و فعالان حوزه جلوگیری از آسیب های اجتماعی، محیط زیست امن و سالم را رکن اساسی محلات شهر و جزو حقوق شهروندی دانست و گفت: این حق برای شهروندان محفوظ است که در محیط زیستی سالم، بدون آلودگی و دارای هوای پاک زندگی کنند اما بدون شک فعالیت های داوطلبانه زیست محیطی خود شهروندان و اهالی محل مکمل تلاش های شبانه روزی در مدیریت شهری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
محمدرضا برکت گفت: کلانشهر اصفهان یک اکوسیستم برای انسان هایی است که در آن حیات دارند و هر چه این انسان ها قوانین و مقررات زیست محیطی را بیشتر رعایت کنند قطعا شهری سالم تر و زیست پذیر تر خواهیم داشت و با تأمل در این نکته به این نتیجه خواهیم رسید که برای داشتن شهری پاک و سالم، هر شهروند باید یک فعال و یک داوطلب محیط زیست برای نگهداری اکوسیستم شهر باشد. وی  پیشگیری از آسیب های اجتماعی را بهترین راه برای رسیدن به فضای امن و آرام شهری دانست و گفت: امروزه همه بر این باوریم که پیشگری بهتر و تاثیرگذارتر از مداوا است و برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی نیاز به فرهنگ سازی و رشد فرهنگی محله محور برای آشنایی با آسیب های اجتماعی و نحوه مواجهه با آن ها داریم و مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان همسو و همراه با شهروندانی که داوطلبانه در این راستا گام بر می دارند نسبت به آگاهی بخشی اقشار مختلف جامعه اقدامات شایسته ای را انجام داده است که از این دست می توان به انتخاب محله همت آباد اصفهان به عنوان پایلوت " محله زیست محیطی " کشور توسط دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت های اجتماعی سازمان حفاظت از محیط زیست اشاره کرد که امیدواریم انجام این طرح نتایج مفیدی برای شهر و شهروندان داشته باشد چرا که ما در برابر نسل های آینده مسئولیم. در این آئین  از خانم ها سمیه نفر، مژگان مرتب و آقایان حمیدرضا شمس، یوسف کاظمی، حسن شاهقلیان و آرش جزینی با اهدای لوح سپاس و یادبود تجلیل شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی اصفهان شهرداری فرهنگ سازی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست تدوین شد

نورالله مرادی ۲۸ فروردین ماه در نخستین همایش ملی دانش سنتی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تمدن ایرانی اسلامی از پیشینه بسیار بزرگی در حوزه دانشی و به ویژه دانش بومی و سنتی برخوردار است و این مهم از موضوعاتی است که از همان ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: توجه به ویژگی‌ها و خرد بومی مناطق مختلف کشور نیز از دیگر مسائل مورد توجه دولت سیزدهم بوده و بر اساس آن همایش دانش بومی در چهارمحال و بختیاری طراحی شد و به اجرا رسید.

وی ادامه داد: برای اجرای این همایش، طراحی خوبی در استان انجام و زوایای جدیدی از دانش پنهان و فراموش شده محیط زیست استخراج شد و شرکت‌های دانش بنیان دست به ابداعات مختلفی زدند.

مرادی با اشاره به ارسال ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش، گفت: تلاش محققان در این همایش نقطه آغازی است که بحث‌های توسعه‌ای مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شود و اطلس دانش سنتی محیط زیست کشور چراغ راه ما در این حوزه است.

مرادی از تدوین ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست ویژه استان‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: این مهم به زودی محقق می‌شود و اطلس دانش بومی کشور از مجموع پژوهش‌های این کتاب‌ها نهایی خواهد شد.

وی همچنین از تداوم در برگزاری همایش دانش سنتی محیط زیست خبر داد و افزود: این همایش به صورت دو سال یکبار ادامه خواهد یافت.

معاون آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دانش سنتی محیط زیست موضوع بدیع و تازه‌ای است و این همایش فرصت خوبی فراهم کرده تا با هم افزایی سایر حوزه ها از جمله دانشگاه بتوان در حفظ محیط زیست گام‌های بیشتری برداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد
  • ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست تدوین شد
  • اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور تدوین می‌شود
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • عزم جدی مدیریت شهری برای رفع دغدغه چند ساله شهروندان
  • نگهداری سلاح در محیط خانواده به یک معضل تبدیل شده است
  • تجلیل از برگزیدگان مسابقه مستند روایت راه و مسابقه عکس حماسه غیرت
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • سرپرست شهرداری منطقه ۹ تبریز معرفی و منصوب شد
  • تغییرات جدید در بدنه مدیریتی شهرداری تبریز