Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@19:08:33 GMT

بخشی از ساختمان ۶ طبقه خرمشهر ریزش کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۸۴۸۳

بخشی از ساختمان ۶ طبقه خرمشهر ریزش کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حدود ساعت ۱۴ امروز و در پی بارندگی، نیروهای امدادی آتش نشانی و پلیس در محل حاضر شدند.

معاون سازمان آتش نشانی خرمشهر در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امروز شاهد ریزش سقف یک واحد مسکونی در مرتفع ترین طبقه ساختمان شش طبقه بودیم که مشابه این اتفاق پیش‌تر هم اتفاق افتاده بود.

منوچهر تبریزی ریزش این ساختمان را امری محتمل دانست و گفت: بارها و طی مکاتبات فراوان خطر ریزش ساختمان شش طبقه به مسئولان گوشزد شده است و به تکرار از سکنه ساختمان درخواست شده ساختمان را تخلیه کنند اما تاکنون ترتیب اثر داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم از روی ناچاری و نبود محل جایگزین به عنوان سرپناه را علت ادامه سکونت در این ساختمان خطرناک برمی شمارند و راضی به تخلیه آن نیستند.

معاون سازمان آتش نشانی خرمشهر بر بحرانی و خطرناک بودن شرایط ساختمان شش طبقه تأکید کرد و گفت: سقف و دیوارهای برخی واحدهای مسکونی ترک‌های عمیق دارد و فاضلابی که در طبقه زیرین تخلیه می شود با خاصیت خورندگی عاملی خطرناک در سستی پایه‌های ساختمان محسوب می شود.

وی ادامه داد: هر روز برای نیروی آتش نشانی با نگرانی از وضعیت ساختمان سپری می شد؛ چرا که بروز رخداد ناگوار در این ساختمان مسکونی، ممکن است تلفات سنگینی به بار آورد.

کد خبر 4790189

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان خرمشهر ریزش ساختمان سلامت خوزستان بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی بسیج قزوین بیرجند خطبه های نماز جمعه شهرکرد هفته بسیج مشهد ویروس آنفلوانزا یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن

شنژن چین از توسعه یک محله مسکونی در شهر هوشمند تنسنت خود خبر داد که در کنار فناوری ویژگی‌های اجتماعی، سالم و سبز بودن را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک استودیوی هلندی از محله‌ای مسکونی به‌عنوان بخشی از توسعه شهر هوشمند تنسنت در شنژن چین رونمایی کرد. این مجتمع مسکونی دارای چهار حیاط احاطه شده توسط ۱۱ آپارتمان و یک مهدکودک خواهد بود و به‌عنوان منطقه‌ای طراحی شده است که جامعه را تقویت می‌کند.

طراحی مجتمع به‌عنوان یک توسعه اجتماعی و سبز است که برای کارکنان شاغل در شهر مسکن فراهم می‌کند و اقامتگاه‌های کنار خلیج آنکه در یک شبه‌جزیره باریک واقع شده‌اند، مرکز پردیس شهر هوشمند گسترده‌تری خواهند بود که توسط شرکت فناوری تنسنت چین توسعه پیدا کرده و توسط یک استودیوی معماری آمریکایی طراحی شده است.

توسعه یک شهر هوشمند سبز و اجتماعی

در مرکز فرماندهی مدیریت و خدمات دولت شنژن، یک صفحه‌نمایش LED HD اسکرول ثابتی از به‌روزرسانی‌های ۱۴ پروژه شهر هوشمند را نشان می‌دهد که جنبه‌های مختلف زندگی شهری، از جمله توسعه اقتصادی، مدیریت زیست‌محیطی، خدمات دولتی و حکمرانی شهری را تغییر می‌دهند. شنژن یکی از اولین شهرهای هوشمند آزمایشی چین است که در سال ۲۰۱۸، این شهر طرح توسعه شهر هوشمند به سبک جدید را صادر کرد و یک رویکرد هماهنگ برای انتقال خود به شهر هوشمند ارائه کرد.

شنژن قصد دارد با مشارکت در توسعه شهر هوشمند تنسنت نشان دهد که شهرهای هوشمند در عین حال سالم، سبز و اجتماعی هستند، چراکه توجه در این شهرها همیشه به فناوری معطوف است و طراحی این مجتمع مسکونی نیز شامل آن می‌شود، اما طبق نظر طراحان جنبه‌های مرتبط با فناوری از فضاهای اجتماعی، حیاط‌های سبز و تراس‌ها جدایی‌ناپذیر است.

ساختمان‌های مسکونی پلکانی این مجتمع با ارتفاع ۵۷ تا ۱۰۰ متر، آپارتمان‌هایی دارای اندازه مساوی با منظره دریا در غرب و خلیج به سمت شرق خواهند بود. طراحی بخش‌های انتهای شمالی پردیس نیز بر برابری بین ساکنان تأکید دارد. همه واحدها از نظر اندازه و چیدمان یکسان هستند و هر کدام یک بالکن یا پنجره دارند. ساختمان‌ها دارای فضاهای سبز مشترکی هستند که برای همه ساکنان قابل دسترس است.

حیاط‌های سبز و دیگر فضاهای عمومی در این مجتمع به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که همسایگان بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و مسیرهای عابر پیاده مجموعه، فضای بیرونی بیشتری را فراهم می‌کند که انواع مختلفی از فعالیت‌های ورزشی و تفریحی را ارائه می‌دهد. فضای رفاهی مشترک اضافی نیز در طبقات همکف ساختمان‌های مسکونی قرار خواهد گرفت.

فضاهای بزرگ و چندطبقه‌ای ساختمان‌های این مجتمع به‌نحوی طراحی شده است که امکان دور هم جمع شدن همسایه‌ها و تشکیل محله‌های کوچک در این مجموعه را فراهم آورد. یک مهدکودک نیز در مجاورت مجتمع مسکونی در حیاط اختصاصی آن ساماندهی خواهد شد. حیاط مجتمع و فضاهای بین بلوک‌ها همچنین فضاهای بازی امن و سایه‌دار برای کودکان فراهم می‌کند. از سوی دیگر این ساختمان از مجموعه‌ای از ساختمان‌های بلوکی با باغ‌های سقفی تشکیل خواهد شد که از طریق راهروها به هم متصل می‌شوند. ساخت‌وساز این مجموعه در دست انجام و قرار است در سال ۲۰۲۴ تکمیل شود.

کد خبر 739799

دیگر خبرها

  • توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن
  • آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در پایتخت
  • حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در تهران
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه + عکس
  • آتش‌سوزی در برج مسکونی ۱۸ طبقه در تهران+ عکس
  • آتش سوزی در پارکینگ یک برج مسکونی در غرب پایتخت
  • جزئیات آتش گرفتن خودروی برلیانس در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • آب‌گرفتگی شدید در شهرک دانش قزوین + فیلم و عکس
  • تخلیه آب از منازل‌ مسکونی‌ در شهرستان خانمیرزا و بروجن