Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال صالحی با بیان اینکه برخی پدر و مادرها نسبت به خرید کتاب، سینما، خرید فیلم و شرکت در برنامه های فرهنگی و هنری اهمیتی قائل نیستند، گفت: کم توجهی به نیازهای فرهنگی و هنری بر آسیب‌ ها و معضلات اجتماعی افزوده است.

«اقبال صالحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به ضرورت تعامل بین بخشی برای توسعه مؤلفه های فرهنگی در مناطق مختلف کشور و توجه به تأمین این شاخص در مناطق محروم اظهار داشت: سبد کالاهای فرهنگی کمتر مورد توجه خانواده ها قرار گرفته و بیشترین تمرکز در حوزه نیازهای مادی مثل تنقلات و مواد خوراکی بعضاً مضر است اما کمترین توجه به حضور در سینما، خرید کتاب، تماشا نمایش های خیابانی و حضور در نمایشگاه ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه برخی پدر و مادرها نسبت به خرید کتاب، سینما، خرید فیلم و شرکت در برنامه های فرهنگی و هنری اهمیتی قائل نیستند، تصریح کرد: این چنین وضعی روند پیشرفت کشور را با مشکل روبرو می‌کند و کم توجهی به نیازهای فرهنگی و هنری  بر آسیب‌ ها و معضلات اجتماعی افزوده است.

 

وی ادامه داد: کم توجهی به نیازهای فرهنگی موجب فراموشی هویت، وظایف انسانی و رفتارهای مهم اجتماعی می‌شود و باید به این دسته از نیازها بسیار توجه کنیم و اگر روح افراد انرژی و محتوا نگیرد آنگاه جسم نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تغییر در فرهنگ زندگی مردم و جدایی از واقعیت های زندگی هستند، گفت: برای این کار دشمنان به دنبال تضعیف فرهنگ مطالعه کتاب است و این کم رنگی و زمینه وابستگی به ابزارها و شبکه های غیر مفید زیاد می شود تا به اهداف خود برسند.

 

صالحی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها مهمترین رکن برای چنین اتفاقی هستند و نهادهای فرهنگی نیز باید سهم خود را در این حوزه با اهدا کتاب، تسهیل دسترسی به کتابخانه ها و منابع کتابخوانی فراهم کنند.

 

وی با بیان اینکه 54 کانون فرهنگی و هنری در مساجد تیران و کرون راه اندازی شده، خاطرنشان‌‌کرد: بیش از 20 باب این مراکز کتابخانه‌های مجهزی دارند که فرصت مطالعه و دسترسی به کتاب را در محله‌ها و مناطق مختلف شهری و روستایی فراهم کرده‌اند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون برگزاری مسابقات کتابخوانی، راه اندازی باشگاه مطالعه و کتابخوانی، تولید محتواهای فرهنگی و هنری، اهدا کتتاب، تجلیل از نوجوانان و کودکان اهل مطالعه و اهدا کتاب به خانواده ها و اهالی مسجد را از فعالیت های شاخص کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران در حوزه کتاب و کتابخوانی بیان‌کرد و گفت: مطالعه یکی از برنامه‌های شاخص اعضای این کانون است و این موضوع در پیشرفت نوجوانان، کودکان و جوانان عضو این کانون موثر بوده است.

 

وی افزود: کانون های مساجد باید بر اساس نیاز جامعه و جایگاه مسجد فعالیت های شاخصی را داشته باشند که این اقدامات‌ها در حوزه فرهنگی و هنری شهرستان تحول ایجاد کند.

 

صالحی با بیان اینکه در طرح فهما به دنبال همبستگی و هم افزایی بین کانون ها، نهادهای فرهنگی و اداری هستیم و کانون های معین و رابط این طرح جلسات برنامه ریزی و تقسیم کار خود را انجام داده اند.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی مسجد انتخابات مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مطالعه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۸۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اجتماعی استان که با حضور کمالوندی معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ اظهار کرد کرد: آمارهایی که در نشست امروز در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی ارائه شد باید مبنای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی های دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب به دنبال تغییرات مثبت و ملموسی در این حوزه‌ها باشیم.

وی یادآور شد: دستگاه‌های عضو باید با هماهنگی با دبیرخانه شورای اجتماعی استان، متناسب با وظایف و تکالیف قانونی خود به این حوزه بپردازند.

استاندار کرمانشاه، مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت: کودکان و نوجوانان بخش بسیار مهم و آینده ساز جامعه محسوب می‌شوند و در این حوزه، کانون پرورش فکری باید بسیار فعال و اثرگذار ظاهر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر استانی نیازها و اقتضائات خاص خود را دارد که در برنامه‌ریزی های ملی باید در نظر گرفته شود و کرمانشاه هم باید با توجه به اقلیم جغرافیایی و فرهنگی و عوامل داخلی و خارجی اثرگذار، برای آن برنامه ریزی شود.

صحرایی یادآور شد: استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد که نیازمند برنامه‌های فرهنگی مناسب هستند و بخشی از این نیازها را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: پرداختن به کارهای عمیق فرهنگی و پرهیز از مناسبت زدگی یک ویژگی مثبت می‌تواند باشد ولی این توقع وجود دارد که کانون پرورش فکری در مناسبت‌های عظیمی مانند اربعین و بازی دراز که هرساله هزاران کودک و نوجوان را در استان کرمانشاه گرد هم می‌آورد، با برنامه‌های ویژه و بزرگ خود حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد.

استاندار کرمانشاه بیکاری را یکی از معضلات شهرستان‌های استان دانست و گفت: مجموعه‌های بزرگی در شهرستان‌هایی مانند هرسین در مراحل نهایی بهره برداری قرار دارند.

وی تاکید کرد: مسئولین شهرستان‌ها باید با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی امکان به کارگیری جوانان جویای کار در این مجموعه‌ها را فراهم آورند.

در ادامه این نشست فرماندار هرسین گزارشی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی این شهرستان و مشکلات مرتبط با این حوزه را ارائه کرد.

کد خبر 6081568

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان